דירקטוריון חברת החשמל אישר את בחירתו של דורון ארבלי ליו"ר החברה

אחרי כשנתיים בלי יו"ר, דירקטוריון חברת החשמל אישר את בחירתו של של דורון ארבלי ליו"ר החברה - כעת הבחירה תועבר לאישור ועדת המינויים של שירות המדינה, ואחריה יידרשו החתימות של השרים אלי כהן ודודי אמסלם • ארבלי כיהן כמנכ"ל בנק הדואר, יו"ר שיכון ובינוי ויו"ר רשות המסים, והוא הצטרף כדירקטור ליונט קרדיט במרץ 2021

דורון ארבלי / צילום: שלומי יוסף
דורון ארבלי / צילום: שלומי יוסף

כשנתיים לאחר שיפתח רון טל עזב את תפקיד היו"ר, דירקטוריון חברת החשמל אישר היום (א') את בחירתו של של דורון ארבלי ליו"ר החברה. כעת, הבחירה תועבר לאישור ועדת המינויים של שירות המדינה, שלאחריה יידרשו החתימות של שר האנרגיה הנוכחי אלי כהן והשר לפיתוח אזורי דודי אמסלם שאמון על רשות החברות.

ראיון | הצבא דורש 100 מיליארד שקל? "המלחמה לא הסתיימה, מוזר שהם כבר יודעים כמה כסף הם צריכים" 
ראיון | ראש המל"ל לשעבר: אסור לישראל לוותר על הצעד החיוני הזה 

בין תפקידיו האחרונים של ארבלי נמנים מנכ"ל בנק הדואר, יו"ר שיכון ובינוי ויו"ר רשות המסים. מעבר לכך, ארבלי הצטרף כדירקטור ליונט קרדיט במרץ 2021. הוא נחשב למקורב ליו"ר יונט דאז משה כחלון, שחשוד כיום בעבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך ובעבירות מרמה והפרת אמונים.

כפי שפורסם בגלובס, ארבלי סייע לכחלון לגבש את תוכניתו הכלכלית לקראת חזרתו לפוליטיקה וכיהן בהמשך בדירקטוריון יונט ובוועדת תגמול שאישרה את חבילת השכר לשר האוצר לשעבר.

נזכיר כי בטרם נבחר ארבלי, המשנים ליועצת המשפטית לממשלה, עורכי הדין גיל לימון ומאיר לוין, דרשו בדצמבר משר האנרגיה הקודם ישראל כ"ץ ומהשר אמסלם למנות יו"ר דירקטוריון לחברת החשמל. בינתיים, כ"ץ עבר למשרד החוץ ולא טיפל בנושא, אף שרשות ניירות ערך קנסה את חברת החשמל ב־900 אלף שקל על כך שבמשך תקופה כה ארוכה לא נבחר לה יו"ר.

סוגיה נוספת שציינו המשנים ליועמ"שית היא שדירקטוריון חברת החשמל מונה כיום שמונה חברים, כאשר חמישה מהם אמורים לסיים את תפקידם בחודשים הקרובים. "אם לא ימונו חברי דירקטוריון חדשים תחתם, ייגרם שיתוק בעבודת הדירקטוריון, שכן מספר החברים המזערי לכינוסו לפי תקנון החברה הוא שבעה. ישנה חשיבות שחברה כמו חברת חשמל תתפקד עם דירקטוריון רחב, ולא תהיה תחת חשש כי פקיעת כהונה זו או אחרת תביא לכך שהדירקטוריון יהפוך למשותק".

מנכ"ל החברה, מאיר שפיגלר: "הנהלת החברה ואנכי מברכים את עו"ד דורון ארבלי על בחירתו על ידי חברי הדירקטוריון לכהן כיו"ר ומאחלים לו הצלחה בהמשך הדרך".

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "אין לי ספק שניסיונו בתפקידים הקודמים במגזר הפרטי והציבורי בהם מנהל רשות המסים ויו"ר חברת שיכון ובינוי, יסייעו לו בעמידה ביעדי החברה. המינוי ייכנס לפועל עם תום השלמת כלל ההליכים הנדרשים". 

השר הממונה על רשות החברות, דודי אמסלם: "אני שמח על בחירתו של דורון ארבלי כמועמד לכהן בתפקיד יו"ר חברת החשמל. מדובר באיש הנכון במקום הנכון, והצלחתו היא הצלחת החברה כולה".

שלמה ארביב, נציג דירקטוריון חברת חשמל: "אני מבקש להודות על ההזדמנות שניתנה לי להוביל את החברה לאורך התקופה ובטוחני כי יחד עם חבריי לשולחן הדירקטוריון נסייע ככל שניתן לעו"ד ארבלי בכניסה יעילה ומוצלחת לתפקיד מאתגר זה".