בנק אוף אמריקה מדגיש שה-S&P 500 יקר מאי פעם אבל יש גם חדשות טובות

בבדיקה שערך בנק אוף אמריקה נמצא כי שווי הערך של מדד ה-S&P 500 בתקופה הנוכחית נחשב ליקר ביותר • עם זאת, בבנק האמריקאי מדגישים כי המדד פחות מסוכן מבעבר בהיבט של מינוף ותנודתיות

בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen
בנק אוף אמריקה / צילום: Shutterstock, Tero Vesalainen

בנק אוף אמריקה ערך בדיקה היסטורית של שווי הערך של מדד ה-S&P 500 ומצא כי סטטיסטית בתקופה הנוכחית המדד נחשב היקר ביותר. במחקר, הבנק מדד 20 פרמטרים משנת 1900 כדי להעריך את שווי המדד ומצא כי מתוכם, כ-19 פרמטרים מצביעים על כך שהמדד יקר יותר מאי פעם. במקביל, בבנק מדגישים כי בעוד כעשור המדד צפוי להניב תשואות נמוכות בהרבה ממה שאנחנו רואים היום, סביב ה-3%.

מה אפשר ללמוד על השינויים בתיקי הגופים המוסדיים ב-20 השנים האחרונות 
הבחירה של אפל: פרויקט הרכב השאפתני נגנז לטובת טרנד ה־AI 

עוד נמצא במחקר כי בהסתכלות היסטורית המדד פחות מסוכן מבעבר. להערכתם, כיום ה-S&P 500 פחות ממונף, איכותי יותר ותנודתי פחות בהשוואה לעשורים הקודמים. עוד צוין כי שבע המופלאות במדד S&P 500 נסחרות במחצית מפרמיית הסיכון של שאר 493 המניות האחרות. לצד זאת בבנק האמריקאי מדגישים כי להערכתם שליטה הדוקה יותר על שרשראות האספקה, ירידה באינפלציה וירידה בתנודתיות המדד צפויים לתמוך בירידה בפרמיית הסיכון של חברות המדד. במקביל הם מציינים כי התמקדות החברות בתחום הבינה המלאכותית צפויה לשדרג את תפוקת העובדים בצורה משמעותית ולתמוך ברווחי החברות בעתיד.

במקביל, בבנק מדגישים כי המדד עבר מתיחת פנים משמעותית בהקשר להרכב שלו לאורך השנים ומציינים כי עבר בהדרגה מ-70% הטיה לחברות ייצור, פיננסים ונדל"ן ב-1980 להרכב של 50% חברות טכנולוגיה ובריאות. 

לצד זאת, בבנק פרסמו את הדירוג של הסקטורים האטרקטיביים ביותר במדד על סמך מחיר, רווחים והערכת שווי. להערכתם, סקטור התקשורת הוא האטרקטיבי ביותר נכון לחודש פברואר לאור התוצאות החזקות שמטא הציגה ברבעון האחרון של 2023. מיד אחריו מגיע סקטור הטכנולוגיה והנדל"ן נמצא במקום השלישי. מנגד, סקטור חומרי הגלם דורג כסקטור החלש ביותר יחד עם סקטור האנרגיה.