פנגו מעוניינת לרכוש את אפליקציית המוניות גט לפי שווי של 160 מיליון דולר

אם העסקה תצא אל הפועל, תהיה זו ירידה של כ-24% בשווי במהלך 2023, ושל קרוב ל-80% ביחס לשווי החברה בהנפקה שבוטלה בשל המלחמה ברוסיה • המחיר שמציעה פנגו עבור החברה אינו מספק פרמיה למשקיעים מעבר לשווי ההוגן

אפליקציית Gett / צילום: סטודיו גט
אפליקציית Gett / צילום: סטודיו גט

אפליקציית התשלומים פנגו מנהלת משא-ומתן לרכישת גט (Gett), אפליקציית שירותי תחבורה שנקראה בעבר גט טקסי.

לפי ההערכות מתנהל המשא-ומתן על שווי המשקף לגט שווי של 150-160 מיליון דולר בלבד, הדומה לשווי ההוגן אותו מייחסת בעלת המניות הגדולה בחברה, VNV, כ-160 מיליון דולר. 

בדיקת גלובס | שתי רשתות, פער כמעט בלתי נתפס: שווי שופרסל גבוה פי 20 מזה של קרפור ישראל
ניתוח | מדדי המניות היכו בחודשיים תחזיות של שנה, ומומחים מעריכים שזו רק ההתחלה

לפי VNV, שווי החברה ירד ב-24% במהלך 2023 בין היתר בשל המלחמה, ואחזקתה ב-43.4% מניות גט נאמדת בשווי של 96.3 מיליון דולר, או כ-160 מיליון דולר לחברה כולה. לפיכך, המחיר שמוכנה פנגו לשלם עבור גט אינו מספק פרמיה למשקיעים מעבר לשווי ההוגן של החברה בספרים - זאת למרות שלטענת בעלי המניות, לרשות החברה עומדת קופת מזומנים איתנה והיא צפויה להישאר רווחית בטווח הנראה לעין.  

עסקה לפי שווי של 160 מיליון דולר תהיה ירידה של קרוב ל-80% ביחס לשווי החברה בהנפקה שבוטלה בשל המלחמה ברוסיה, אז נאלצה החברה גם לסגור את פעילותה במדינה, בה החזיקה בנתח שוק ומספר משקיעים מקומיים.

על פי המשקיעה VNV, החברה מציגה רווחיות מאז הרבעון השלישי של 2022 ולמרות פרוץ המלחמה באוקטובר 2023 הצליחה לעמוד ביעדי התקציב שלה, בין השאר בזכות כך שהצליחה לחזור לרמות פעילות של כ-80% ביחס למצב שלפני המלחמה.  בנוסף זכתה גט גם במכרז של משרד התחבורה ונמל התעופה בן גוריון למתן שירות עבור הנוסעים, לאחר נסיגתה של אובר ויציאתה מהארץ. 

מחברת גט נמסר: "מאז שחברת Gett הפכה להיות מהחברות הרווחיות היחידות בעולם בתחומה היא מרכזת התעניינות רבה בקרב גורמים פיננסים ושותפים אסטרטגיים מישראל ומהעולם. החברה מנועה מלהתייחס לשיחות שהיא מקיימת עם גורמים עסקיים".