סאלח דבאח | בלעדי

רשת סאלח דבאח ממשיכה להתרחב: תקים עשרה סניפים במרכזי ערים

הרשת החדשה של קמעונאית המזון תפעל תחת המותג "דבאח city" ותכלול בשלב הראשון 10 סניפים בגוש דן, באשדוד ובירושלים • כיום כוללת הרשת 4 סניפי ענק, וב־2023 עמד המחזור על כמיליארד שקל • מדובר בכניסה לתחום שהפך צפוף בשנים האחרונות, והתחרות בו אגרסיבית

סאלח דבאח / צילום: איל יצהר
סאלח דבאח / צילום: איל יצהר

אחרי שהודיעה על התרחבות לחו"ל בקיץ האחרון, רשת "סאלח דבאח ובניו" מתרחבת גם בישראל ומקימה תת־רשת שכונתית במרכזי הערים בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. הרשת תפעל תחת המותג "דבאח city" ותכלול בשלב הראשון עשרה סניפים בתוך ערים. בימים אלה מנהלת הרשת משא־ומתן על נכסים שאיתרה ומחפשת מיקומי מפתח נוספים.

מהולנד לכפר סבא: ספאר פותחת סניף ראשון בהשקעה של מיליוני שקלים. האם היא תצליח לכבוש את השוק?
פער כמעט בלתי נתפס: שווי שופרסל גבוה פי 20 מזה של קרפור ישראל

הסניפים הראשונים יוקמו במיקומים מרכזיים בתל אביב, ברמת גן, בגבעתיים, בפתח תקווה, באשדוד ובירושלים, ויתפרסו על פני 1,000-2,000 מ"ר בממוצע - בניגוד לסניפי הרשת־האם שמתפרסים על פני כ־9,000 מ"ר.

ארבעת הסניפים הקיימים של הרשת נמצאים במיקומים מרכזיים בפריפריה: דיר אל־אסד, מגדל, עין המפרץ ובאר שבע. בשנה הקרובה צפויים - בנוסף לתת־הרשת החדשה - להיפתח סניפים גדולים גם בחיפה, בנצרת ובוואדי ערה. סניפים נוספים צפויים להיפתח בראש העין, בראשון לציון, באשדוד, בירושלים ובפתח תקווה. ב־2023 התקרבה הרשת למחזור של מיליארד שקל.

תת־הרשת החדשה תציע את מכלול המוצרים הקיימים בסניפי רשת־האם, בדגש על מוצרי הבשר שבהם היא מתמחה, וקטגוריות נוספות במותג הפרטי, ביניהן תבלינים ופיצוחים.

כרגע עדיין לא ידוע אם "דבאח city" תפעל גם בשבתות. הסניפים של רשת־האם סאלח דבאח ובניו עובדים 7 ימים בשבוע, אולם הדבר אינו מחייב בנוגע לתת־הרשת.

"הרשת החדשה תיתן מענה ממוקד, נגיש ואיכותי במגוון מיקומי מפתח בתוך הערים", אומר סאלח דבאח, מנכ"ל הרשת. "מדובר בהתרחבות משמעותית לקטגוריה חדשה, שבה נשמור על היצע המוצרים המוכר שלנו".

תעודת זהות
סאלח דבאח
תחום עיסוק: קמעונאית מזון
היסטוריה: ב-1958 נפתחה מכולת קטנה בדיר אל אסד, וב-1991 נפתח הסופרמרקט הראשון על ידי סבו של המנכ"ל הנוכחי. כיום כוללת הרשת ארבעה סניפי ענק
נתונים: ההכנסות מסתכמות בכמיליארד שקל בשנה

"סאלח דבאח ובניו" היא אימפריה משפחתית, החולשת על עסקי מזון, גידול בעלי חיים רשת מסעדות וקצביות בשם "אנגוס" ולמעלה מ־60% משוק הבשר הטרי הכשר. הרשת מייצרת בעצמה חלק לא מבוטל מהמוצרים שהיא מוכרת, ולמעשה אחראית על כל שרשרת האספקה בקטגוריות הבשר והעוף, בתי קליית הפיצוחים, התבלינים והקפה. המותג הפרטי של הרשת מהווה כ־30% מהפעילות.

לאחרונה הודיעה הקבוצה על מיתוג מחדש בהשקעה של כ־2 מיליון שקל, במסגרתו שונה הלוגו לשפה האנגלית - ברקע מגעים המתקיימים עם גורמים בינלאומיים באירופה ובמדינות המפרץ שעמן ישראל חתמה על הסכמי שלום, במטרה להקים סניפים מחוץ לישראל.

התחרות מתרחבת

מועדון הלקוחות של סאלח דבאח מונה כ-230 אלף חברים, ובראיון שהעניק לגלובס ציין דבאח כי רבים מהם מגיעים מהמרכז במטרה לבצע קניות גדולות, בעיקר בחגים. באותו ראיון דבאח אמר גם כי אין בכוונתו להתרחב בצורה דרסטית בכל הארץ, אולם נראה כי כעת החליט בכל זאת לפנות לשוק נוסף, המורכב מצרכנים המעוניינים ברכישת סלים מצומצמים יותר, במרחק הליכה מהבית.

בשנה האחרונה התגברה התחרות בענף קמעונאות המזון, עם כניסתן של שתי רשתות בינלאומיות לישראל - קרפור, שכבר פתחה כ־80 סניפים; וספאר, שמשיקה בשבוע הבא את פעילותה בישראל. זאת לצד רשתות ותיקות בעלות נוכחות כמעט בכל עיר - ביניהן שופרסל, רמי לוי, יוחננוף, ויקטורי ועוד.

נזכיר כי בינואר 2023 הודיעה גם רשת קינג סטור על התרחבות לגוש דן, בהשקעה של כ־100 מיליון שקל. ביולי 2021 הכריז אייל רביד, מנכ"ל ובעלי ויקטורי, על תת־הרשת העירונית "ויקטורי CITY", וציין כי בכוונתו לפתוח 50 סניפים ברחבי גוש דן. באוגוסט האחרון, לאחר שפתח שישה סניפים בלבד, הודיע רביד על עצירת המשך ההתרחבות.