2.7 מיליון שקל בשנה: זה כנראה איש התקשורת הכי עשיר בישראל

טל חמו, מנכ"ל מגזין הרכב "אוטו", מחזיק ב-20% ממניות מהמגזין שבשליטת מימון ישיר • עפ"י תנאי העסקתו הוא זכאי, בין היתר, למענק חתימה של מיליון שקל ולמענק התמדה בסכום כפול • המגזין הרוויח אשתקד 2.4 מיליון שקל

שיאן השכר בתקשורת נמצא במגזין "אוטו" / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי
שיאן השכר בתקשורת נמצא במגזין "אוטו" / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

אחד משיאני השכר בקבוצת מימון ישיר - כך עולה מדוחות החברה - הוא טל חמו, המשמש כמנכ"ל החברה־הבת, מגזין הרכב "אוטו", ומחזיק ב־20% ממניותיה. עלות השכר השנתית של חמו עמדה אשתקד על 2.7 מיליון שקל (כ־225 אלף שקל בחודש) - סכום שהופך אותו כנראה לבעל השכר הגבוה בענף העיתונות בישראל. 

הריבית והמלחמה חתכו את רווחי חברת מימון הרכב בחצי
חברות הביטוח ישלמו פיצוי של 20 מיליון שקל למבוטחים: זו הסיבה

עיקר סכום עלות העסקתו של חמו אשתקד נבעה ממענקים של 1.6 מיליון שקל, הקשורים בהסכם הרכישה של המגזין בידי מימון ישיר בינואר 2022. בין היתר הוא היה זכאי למענק חתימה של מיליון שקל ולמענק התמדה בגין השנים 2023-2022 בגובה 2 מיליון שקל.

תקופת העסקתו של חמו כמנכ"ל המגזין היא בלתי מוגבלת, כאשר כל צד רשאי להביא את הסכם ההעסקה לסיומו בהודעה מראש בת 90 יום, אך מימון ישיר יכולה לעשות זאת רק החל מחודש ינואר 2027. 

עיקר הפעילות של מגזין "אוטו", המעסיק 22 עובדים, הוא בתחומי סקירות של רכבים חדשים, מבחני דרך ומידע רב על כלי רכב אמצעות אתר אינטרנט וכן מגזינים מודפסים. המגזין גם מציע שירותים של השוואות בין מחירי כלי רכב והביטוחים השונים, בנוסף לייעוץ טלפוני לפני קנייה. אתר האינטרנט של המגזין, כך נטען בדוחות, מרכז כמות גדולה של גולשים המחפשים מידע בנושא רכב. המגזין, כך עולה מדוחות מימון ישיר, סיים את השנה החולפת עם רווח נקי של כ־2.4 מיליון שקל. 

מימון ישיר רכשה לפני כשנתיים 80% ממניות המגזין "אוטו" מידי המייסד דני פרומצ'נקו ובני משפחתו תמורת כ־20 מיליון שקל. מדוחות החברה עולה כי רכישת המגזין היוותה נדבך נוסף בפעילות החברה בתחום העמדת הלוואות לרכב, וכי בכוונתה להקים "מרקט פלייס" משמעותי שיכלול מידע רחב בתחום הרכב ויהווה מוקד משיכה למחפשי רכבים.