אלקטרה צריכה החלה בפעולות ל"סגירה משמעותית" של רשת סבן אילבן

לפי דוחות אלקטרה צריכה, רשת חנויות הנוחות סבן אילבן, שמונה כיום 8 סניפים, תרמה הפסד כבד של 68 מיליון שקל לפעילות מגזר המזון והקמעונאות • החברה מציינת כי "בחנה מחדש את המודל העסקי של הפעלת חנויות אלה והחלה בפעולות לסגירה משמעותית של הפעילות"

החנות של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר בתל אביב / צילום: שירה ספיר
החנות של סבן אילבן בדיזנגוף סנטר בתל אביב / צילום: שירה ספיר

דוחות אלקטרה צריכה  חושפים כי השקת רשת חנויות הנוחות סבן אילבן (7-Eleven), שבוצעה בתחילת השנה שעברה, נמצאת בהליך בחינה, והרשת עשויה להיסגר. 

הפסדי קרפור ממשיכים להוות משקולת לאלקטרה צריכה: הפסידה 101 מיליון שקל בסיכום השנה
מנכ"ל סבן אילבן עזב לאחר שנה בתפקיד. זה המחליף שלו

בינואר 2023 הושק הסניף הראשון של סבן אילבן במתחם דיזנגוף סנטר בתל אביב, ולפי הדוחות הכספיים, הרשת הקטנה, שמונה כיום 8 סניפים, תרמה הפסד כבד של 68 מיליון שקל לפעילות מגזר המזון והקמעונאות.

אלקטרה צריכה מציינת כי היא "בחנה מחדש את המודל העסקי של הפעלת חנויות אלה (סבן אילבן) והחלה בפעולות לסגירה משמעותית של הפעילות". צעדים אלה ננקטים כחלק ממה שהוגדל כחלק מתהליך של רה-ארגון. אותו תהליך הוביל לרישום הוצאה חד-פעמית של 42 מיליון שקל, שהוביל בסופו של דבר לרישום ההפסד הכבד יותר כאמור.

רשת סבן אילבן היא רשת חנויות נוחות שהבסיס שלה בארה"ב, אך חלק ניכר מהסניפים שלה פועלים כיום במזרח הרחוק. הרשת הוקמה לפני כ-100 שנה (ב-1927), ובאוקטובר 2021 חתמה אלקטרה צריכה על הסכם זכיינות בישראל. החברה הפעילה כאמור את הסניף הראשון של סבן אילבן בארץ בתחילת השנה שעברה והרחיבה אותו למספר סניפים נוספים.

בתחילה התוכניות של אלקטרה צריכה המנוהלת על-ידי צביקה שווימר היו נרחבות מאוד. הכוונה הייתה להתרחב משמעותית בכל רחבי ישראל ולפתוח 30 סניפים בשלב הראשון. אבל בסופו של דבר הרשת התרחבה רק בתל אביב, כאמור ל-8 סניפים.

החריקות התחילו כבר במהלך שנת 2023, כאשר באוגוסט, חודשים בודדים לאחר ההשקה, התפטר מנכ"ל הרשת בארץ, אבינועם בן מוחה, ככל הידוע על רקע חילוקי דעות עם המנהלים הבכירים יותר.

עם פרסום התוצאות הכספיות לסיכום השנה ובשל ההפסדים הכבדים שהסבה הרשת ה"קטנה" לאלקטרה צריכה, נראה כעת כי באלקטרה צריכה משנים את התוכניות באשר להמשך ההפעלה שלה בכלל.