שוק התחפושות לפורים רשם ירידה של 16% במכירות בהשוואה לשנה שעברה

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל • מנתוני הפניקס גמא עולה כי הירידה הגבוהה השבוע נרשמה בענף המחשבים והסלולר

תחפושות בדיזנגוף סנטר ת''א, ארכיון / צילום: כדיה לוי
תחפושות בדיזנגוף סנטר ת''א, ארכיון / צילום: כדיה לוי

בצל המלחמה ובשל חוסר הרצון של ישראלים רבים להתחפש ולצאת למסיבות בעוד 134 חטופות וחטופים עדיין נמצאים בשבי חמאס בעזה, שוק התחפושות והאביזרים רשם השנה ירידה של 16% במחזור הקניות בהשוואה לשנת 2023 - כך עולה ממדד הפניקס גמא השבועי. מדובר בשילוב בין ירידה של 12% בכמות העסקאות, לירידה של 4% בגובה הקנייה הממוצעת.

המדד בוחן את מחזור הקניות בכרטיסי אשראי בישראל, את מספרן ואת גובהן הממוצע בשבעה ענפים במשק. ההשוואה נעשית הן מול השבוע הקודם והן מול שבוע עסקים רגיל לפני המלחמה (בתחילת ספטמבר). 

אלקטרה צריכה החלה בפעולות ל"סגירה משמעותית" של רשת סבן אילבן
כל המותגים רוצים קשר רגשי אישי עם הצרכן. עכשיו זה אפשרי מתמיד

בחלוקת ענפית, נרשמת מגמה מעורבת במחזורי הקניות בשבוע של ה־17־23.3.24. עליות מזעריות נרשמו בענפי החשמל (1%), מזון (2%) ותיירות (1%), בעוד שבענפים אחרים נרשמה ירידה - מחשבים (15%), אופטיקה (4%), אופנה (3%) ובתי קפה ומסעדות (1%).

 

"כצפוי, הציבור לא יצא לחגוג בהמוניו את חג הפורים, והדבר בא לידי ביטוי בירידה במחזור הקניות, בכמות העסקאות וכן בגובה הקנייה הממוצעת", אומר נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא.

"כאשר מנתחים את התנהגות הציבור ביום פורים עצמו, רואים שהמצב הביטחוני גרם לאנשים לשבת פחות במסעדות ובבתי קפה. כתוצאה מכך חלה ירידה של 14% במחזור הקניות בענף המסעדנות, ושל 16% בבתי הקפה. ענף המזון המהיר, שבדרך־כלל רושם עלייה משמעותית במחזור הקניות במהלך החג, חווה עלייה מינורית של 2% בהשוואה לפורים 2023".

במבט לעתיד, לחמני מציין כי בקרוב נתחיל לראות מבצעים והנחות לקראת פסח, מאחר שכמות גדולה של סחורה חייבת להימכר.