המניה הישראלית הקטנה שזינקה ב-11% בוול סטריט לאחר הדוחות

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש • סטיקספיי ירדה בכ-4% לאחר הדוחות • מניית סלינה צללה בכ-40% ונסחרה בשפל כל הזמנים • ו-BOS זינקה בחדות בעקבות תוצאותיה הכספיות

אייל כהן (BOS), ניר ברקן (סטיקספיי), רפי מוסרי (סלינה) / צילום: BOS, יח''צ, ענבל מרמרי
אייל כהן (BOS), ניר ברקן (סטיקספיי), רפי מוסרי (סלינה) / צילום: BOS, יח''צ, ענבל מרמרי

בסוף השבוע התנהל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת. ה-S&P 500 עלה ב-0.1% ושבר שוב, בפעם ה-23 מאז תחילת השנה את שיאו, גם מדד דאו ג'ונס שעלה ב-0.1% שבר את שיאו, מדד נאסד"ק ירד ב-0.1%. אלה מניות ישראליות שבלטו במסחר:

וורן באפט עומד לשבור עוד שיא 
מאחורי הקלעים של טרנד ההשקעות ב־500 S&P: הטעויות שכדאי להימנע מהן 

סטיקספיי נחלשה אחרי הדוחות

חברת הטכנולוגיה לתחום הלוויינים סטיקספיי  פרסמה ביום חמישי את דוחות שנת 2023, ומנייתה ירדה בתגובה ב-4.3%. החברה דיווחה על הכנסות שהיו דומות לאלה של שנת 2022, אך התמהיל שלהן היה שונה: ההכנסות הסתכמו ב-10.7 מיליון דולר לעומת 10.6 מיליון דולר שנה קודם לכן, כשההכנסות ממכירת מוצרים זינקו ביותר מפי 4 ל-2.5 מיליון דולר, בעוד שההכנסות משירותי פיתוח וטרום ייצור ירדו ב-18.2% ל-8.2 מיליון דולר.

ההוצאות התפעוליות גדלו ב-63.8% ל-46.6 מיליון דולר וההפסד התפעולי גדל ב-87.3% ל-41.8 מיליון דולר. עם זאת, בשורה התחתונה החברה צמצמה את ההפסד הכולל מ-395 מיליון דולר ל-30.3 מיליון דולר. ההפסד ב-2022 כלל הוצאות גדולות על המיזוג של סטיקספיי לחברת SPAC בוול סטריט.

בסוף השנה היו לחברה בקופה 14 מיליון דולר, עלייה לעומת 11.9 מיליון דולר ב-2022, וזאת לאחר שמכרה חברה בת שלה.

מנכ"ל החברה ניר ברקן מסר ששנת 2023 הייתה שנה של התקדמות אסטרטגית בתחום פיתוח המוצרים ומול הלקוחות, והעסקה למכירת החברה הבת מיקדה את סטיקספיי בתחומי הליבה שלה. לדבריו, החברה נמצאת בנקודת פיתול בתעשייה וממשיכה להתמקד בהשקעות במחקר ופיתוח במטרה לשמר את המובילות בעולם השבבים לתקשורת הלוויינית.

סטיקספיי מוזגה לחברת SPAC בסוף 2022 לפי שווי של 365 מיליון דולר, ונסחרת כיום בשווי של 50 מיליון דולר בלבד, אם כי מאז השפל אליו צנחה בקיץ שעבר המניה הכפילה את ערכה.

סלינה במחיר שפל

עוד חברה ישראלית שמוזגה ל-SPAC בסוף 2022 היא רשת מתחמי האירוח סלינה , שהוקמה על-ידי רפי מוסרי ודניאל רודסבסקי ומנוהלת על-ידי מוסרי. המיזוג הושלם לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר, ואילו כעת שווי השוק של סלינה הוא 56 מיליון דולר. ביום חמישי מניית סלינה נפלה ב-37.8% ללא סיבה נראית לעין, ובמחזור מסחר קטן מהרגיל (בהמשך המניה התאוששה חלקית במסחר המאוחר ועלתה ב-7.4%). בכך הגיעה המניה לשפל של כל הזמנים - כ-15 סנט בלבד (16 סנט לאחר המסחר המאוחר).

בשנה שעברה סלינה שינתה את המודל שלה מצמיחה בכל מחיר ופתיחת עוד ועוד אתרים, להתייעלות, סגירת מתחמים מפסידים ופיטורי עובדים. בסוף השנה שעברה הודיעה על גיוס הון והסדר חוב עם נושיה.

BOS עלתה בזכות תחזית להמשך צמיחה

חברה ישראלית קטנה שבלטה במסחר היא BOS , שפרסמה דוחות ביום חמישי ועלתה ב-10.9% במחזור מסחר גבוה מהממוצע במניה. החברה מראשון לציון מספקת פתרונות אוטומטיים לתחום ניהול הלוגיסטיקה והמלאי, פתרונות בטכנולוגיית RFID ופתרונות לניהול שרשרת האספקה בעלת שווי שוק של 18 מיליון דולר. היא סיימה את שנת 2023 עם צמיחה של 6.5% בהכנסות ל-44.2 מיליון דולר, למרות ירידה בהכנסות ברבעון הרביעי, והגדילה את ה-EBITDA והרווח הנקי השנתי ל-3.1 מיליון דולר ו-2 מיליון דולר, בהתאמה.

מנכ"ל החברה אייל כהן מסר שהחברה מרוצה מהתוצאות השנתיות, שעקפו את תחזית החברה בשורת הרווח. לדבריו, הרבעון הרביעי היה חלש לעומת הרבעון המקביל בגלל המלחמה, אך ברבעון הראשון של 2024 הסביבה העסקית החלה להתאושש. "יתרה מכך, רוב העסק שלנו קשור לשוק הביטחוני שמציג ביקושים מוגברים, ולכן אנו צופים גידול בהכנסות וברווח הנקי ב-2024 - להכנסות של 46 מיליון דולר ורווח נקי של 2.2 מיליון דולר", אמר כהן.