בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה אדומה בוול סטריט; הביטקוין ירד ב-5% ל-66,000 דולר

נאסד"ק ירד ב-1% • מדד הסחורות של בלומברג בשיא של 6 חודשים, כך גם מחיר הנפט • מחר יוכרע המאבק בין המיליארדר נלסון פלץ לדיסני על מושבים בדירקטוריון • PVH, חברת האם של קלווין קליין צללה ב-22% • הרשת החברתית של טראמפ הפסידה 60 מיליון דולר ב-2023, "הסיכון העיקרי של החברה הוא הנשיא לשעבר" • טסלה: ירידה של 20% במסירת המכוניות החדשות • תשואות אגרות החוב זינקו לרמתן הגבוהה ביותר מאז דצמבר

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer
המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:01

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה בירידות - מדדי נאסד"ק ירד ב-0.95%, דאו ג'ונס ב-1% ומדד S&P 500 השיל 0.7%. 

פתיחה לא טובה לרבעון השני של השנה, נתוני האינפלציה שפורסמו בשישי שעבר הקטינו את סיכויי הורדת הריבית ביוני וגרמו לעלייה בתשואות האג"ח. איגרת החוב ל-10 שנים עלתה לרמתה הגבוהה ביותר מאז סוף נובמבר, 2023, מחירי הנפט בשיא של חצי שנה. 

הביטקוין, מטבע הקריפטו הגדול בעולם לפי שווי שוק, ירד היום למחיר של כ-66,000, המטבע שכבר נסחר כמה ימים באזור ה-70,000 דולר, התקשה לעלות מעבר לזה. הירידה במחיר המטבע גררה למטה גם את מניות הקריפטו, מיקרו-סטרטג'י , זירת המסחר קוינבייס גלובל  וחברת הכריה מרתון דיגיטל הולדינגס 

טסלה  פרסמה היום את מספר מסירות המכוניות החדשות ברבעון הראשון. הנתונים מצביעים על ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל ו-20% לעומת הרבעון הקודם.

מניית חברת האם של קלווין קליין, פי.וי.אייץ'  צללה במסחר בעקבות תחזית נמוכה בהרבה לעומת ציפיות האנליסטים, החברה רואה אתגרים מאקרו כלכליים והאטה ניכרת בביקושים באירופה. 

21:58

המסחר בוול סטריט מוסיף ונסחר בירידות חדות היום - מדדי נאסד"ק ודאו ג'ונס יורדים כעת  ב-1.2%, מדד S&P 500 יורד ב-0.9%. 

לורטה מסטר, יו"רית הפדרל ריזרב של קליבלנד אמרה היום שהיא עדיין צופה שלוש הורדות ריבית השנה. מסטר היא אחת מעשרה חברי הפד, רוב קטן מול תשעה שסבורים שיהיו שתיים או אפילו פחות.

לדבריה אין למהר ולהוריד את הריבית, "הורדת ריבית מהירה מידי היא סיכון גדול יותר מאשר המתנה ארוכה מידי". לדבריה, "לא יהיו לפד מספיק נתונים כדי לתמוך בהורדת ריבית בהחלטה הקרובה בסוף החודש". 

21:11

GE Vernova, יצרנית החשמל והאנרגיה הירוקה, החלה להסחר היום בבורסת ניו יורק לאחר שפוצלה מג'נרל אלקטריק  תחת הטיקר "GEV". לחברה יש כ-80 אלף עובדים בכ-100 מדינות. יש לה כ-7,000 טורבינות גז וכ-55 אלף טורבינות רוח. 

חברת האם, ג'נרל אלקטריק תתמקד מעתה בתחום התעופה ומנועי המטוסים.

20:36

עליית מחירי הנפט והזהב העלו את מדד בלומברג לסחורות, מדד מקובל למכלול הסחורות, לרמה הגבוהה ביותר מזה כחצי שנה. מחיר הזהב נגע היום ב-2,300 דולר ונסוג מעט ל-2,281 דולר כעת.

גם מחירי הנפט מזנקים היום לשיא של 6 חודשים בעקבות שיבושי אספקה ועליית המדרגה במתיחות במזרח התיכון ובאוקראינה. מחיר הנפט מסוג ברנט נסחר ב-88.5 דולר ומחיר נפט WTI ב-85 דולר. 

המחירים נתמכים על ידי האינפלציה "הדביקה" שמצידה מעלה את הריביות, תשואות איגרות החוב הממשלתיות ל-10 ול-30 שנה זינקו אף הן לשיא שנתי. תשואת האיגרת ל-10 שנים עומדת על 4.38% ותשואת האיגרת ל-30 שנה על 4.5%.

19:28

מאבק הפרוקסי היקר ביותר בהיסטוריה יסתיים מחר באסיפת בעלי המניות השנתית של דיסני . כבר זמן רב שנלסון פלץ, המשקיע האקטיביסט בוולט דיסני שואף לטלטל את מועצת המנהלים של ענקית המדיה. מחר (רביעי) נדע אם הצליח. תוצאות המשאל לבחירת הדירקטורים יוכרזו בפגישה השנתית של בעלי המניות, למרות שתיתכן עסקה של הרגע האחרון בין שני הצדדים הנאבקים.

ובינתיים, בנק אוף אמריקה ממליץ על המניה. "המנהיגות של המנכ"ל בוב איגר מניעה צמיחה, ומתמקדת בתחומים כמו תזרים מזומנים חזק, פארקי שעשועים ורווח תזרימי. ההערכות המתואמות לרבעון השני עלו מעט, מה שמוביל להעלאת הציפיות לרווחים עתידיים".

"אנו שומרים על דירוג קנייה עם יעד מחיר חדש של 145 דולר, המשקף את האופטימיות שלנו לגבי הביצועים העתידיים של דיסני".

18:18

הביטקוין, מטבע הקריפטו הגדול בעולם לפי שווי שוק, צולל היום למחיר של כ-65,000, כ-7% פחות ממחירו אתמול. המטבע כבר נסחר כמה ימים באזור ה-70,000 דולר אבל התקשה לעלות מעבר לזה. 

הירידה במחיר המטבע גוררת למטה גם את מניות הקריפטו, מיקרו-סטרטג'י , זירת המסחר קוינבייס גלובל  וחברת הכריה מרתון דיגיטל הולדינגס 

18:01

מאקרו - מספר המשרות הפתוחות בארה"ב עמד בסוף פברואר על 8.75 מיליון. כך לפי הלשכה לסטטיסטיקה בארה"ב. מעט יותר מה-8.74 שנרשמו בינואר ואף מעט יותר מהצפי.

17:10

מניית חברת האם של קלווין קליין, פי.וי.אייץ'  צוללת במסחר בעקבות תחזית שעומדת הרבה מתחת לציפיות האנליסטים, החברה רואה אתגרים מאקרו כלכליים והאטה ניכרת בביקושים באירופה. 

ענקית ההלבשה, שמחזיקה גם בטומי הילפיגר, צופה שהמכירות בשנה הפיסקלית של 2024 ירדו ב-6%-7%, הצפי היה ירידה של 2.3%.

17:02

המסחר בוול סטריט מתנהל אחר הצהריים בירידות. נאסד"ק יורד ב-1.4%, דאו ג'ונס ב-1.22% ו-S&P 500 ב-0.9%.

DJT , קבוצת המדיה והטכנולוגיה של דונלד טראמפ הפסידה בשנת 2023, לפי דיווח לרשות ניירות ערך 60 מיליון דולר, הכנסות החברה היו 4 מיליון דולר בלבד. הדיווח כלל גם אזהרת רווח, "החברה עומדת בפני סיכונים לעומת רשתות חברתיות נוספות בגלל העומד בראשה, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ". 

ברבעון הרביעי ירדו הכנסות החברה לפחות ממיליון דולר לעומת 1.07 מיליון ברבעון הקודם. לשם השוואה, ההכנסות של טוויטר היו כ-5 מיליארד דולר בשנה האחרונה בה נסחרה לפני שאלון מאסק רכש אותה, ב-2022 תמורת 44 מיליארד דולר. 

16:32

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים בירידות. נאסד"ק יורד ב-1.2%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 ב-0.9%.

טסלה  פרסמה לפני דקות אחדות את מספר מסירות המכוניות החדשות ברבעון הראשון. הנתונים מצביעים על ירידה של 8% לעומת הרבעון המקביל ו-20% לעומת הרבעון הקודם.

החברה מסרה 387 אלף מכוניות וייצרה 433 אלף. טסלה לא מציינת את המודלים שנמכרו. הנתונים עומדים בקו ישר עם הציפיות שפרסמה החברה. בתקופה המקבילה אשתקד יצרנית המכוניות החשמליות מסרה 422 מכוניות וייצרה 440 אלף. ברבעון הרביעי של 2023 מסרה החברה 484 אלף מכוניות וייצרה 495 אלף. זוהי הירידה הרבעונית הראשונה בארבע שנים וסימן לכך שהורדת המחירים לא משפרת את המכירות. 

מניית טסלה השילה 29% ברבעון הראשון, הירידה הגדולה ביותר מאז סוף 2022 והשלישית בגודלה מאז שהונפקה ב-2010. 

15:43

מניית חברת האם של קלווין קליין, פי.וי.אייץ'  צוללת בכ-23% בטרום מסחר בעקבות תחזית שעומדת הרבה מתחת לציפיות האנליסטים, החברה רואה אתגרים מקרוכלכליים והאטה ניכרת בביקושים באירופה.

ענקית ההלבשה, שמחזיקה גם בטומי הילפיגר, צופה שהמכירות בשנה הפיסקלית של 2024 ירדו ב-6%-7%, הצפי היה ירידה של 2.3%.

14:14

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הפוטסי הבריטי עולה ב-0.3%, הדאקס יורד ב-0.1% והקאק נסחר סביב רמות הבסיס.

מאקרו אירופה: בגוש האירו פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בחודש מרץ שעלה ל-46.1 נקודות לעומת הצפי המוקדם שעמד על 45.7 נקודות.

12:30

המגמה החיובית באירופה נמשכת. בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים בשעה זו בירידות קלות. 

מניית יצרנית הפלדה השוודית SSAB  נסחרת בירידות לאחר שהחברה הודיעה כי תשקיע 4.5 מיליארד יורו (4.83 מיליארד דולר) בבניית מפעל קטן במדינה.

10:38

בורסות אירופה נסחרות בשעה זו במגמה חיובית. הדאקס עולה ב-0.1%, הקאק נסחר בשיעור דומה והפוטסי הבריטי קופץ בכ-0.6%.

מאקרו בריטניה: מדד מחירי הבתים ירד בחודש מרץ ב-0.2% לעומת צפי לעלייה של 0.4%. בחישוב שנתי, המדד עלה ב-1.6% (צפי: 2.4%).

08:27

הבוקר באסיה, המדדים המובילים נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. ההנג סנג קופץ בכ-2.5%, הניקיי משיל מערכו 0.2%, בורסת שנגחאי נסחרת סביב רמות הבסיס והקוספי עולה ב-0.2%.

מניית שיאומי (Xiaomi)  מזנקת בכ-15% הבוקר (ג') לאחר שהחברה השיקה את המכונית החשמלית מדגם SU7. ביום חמישי האחרון החברה דיווחה כי ה-SU7 יתומחר בכ-4,000 דולר פחות מטסלה, וכי למכונית החדשה יהיה טווח נסיעה ארוך יותר. הבוקר החברה דיווחה כי קיבלה הזמנות ליותר מ-50,000 מכוניות בחצי שעה הראשונה מאז תחילת המכירות, וכי זמני ההמתנה למכונית החדשה עומדים על 5 חודשים. 

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים לפי שעה בירידות קלות.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה מעורבת. הנאסד"ק עלה ב-0.1%, ה-S&P 500 ירד ב-0.2% והדאו ג'ונס השיל מערכו כ-0.6%. 

המוזיקאי מרימון שהפך לבכיר בבנק: "לרכוש מניות בארה"ב, באירופה ובהודו"  

מניית טראמפ מדיה אנד טכנולוג'י גרופ  צנחה בכ-30% לאחר שדיווחה על הפסד נקי של כ-60 מיליון דולר בשנת 2023 והכנסות של 4.1 מיליון דולר. עוד דווח כי חלק ניכר מההפסד הנקי נובע מהוצאות ריבית של 39.4 מיליון דולר. 

מנגד, מניית השבבים מיקרון זינקה אמש בכ-5% לאחר שבנק אוף אמריקה העלה את מחיר היעד שלו למניה וציין כי להערכתו, הביקוש לשבבי החברה יגדל ליותר מ-20 מיליארד דולר עד 2027. 

שותפה של אנבידיה וגם יצרנית תרופות: המניות מישראל שכיכבו בוול סטריט  

בשוק החוב האמריקאי, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים עלתה בכ-14 נקודות בסיס ונסחרה סביב 4.32%. התשואה על אג"ח לשנתיים עלתה ב-9 נקודות בסיס לרמה של 4.71%.

רפי גוזלן, כלכלן ראשי באי. בי. אי בית השקעות, כתב בסקירתו ש"מדדי המניות המובילים בעולם הציגו תשואות גבוהות במהלך הרבעון הראשון למרות עליית התשואות באיגרות החוב, על רקע התמתנות בציפיות להפחתת ריבית בארה"ב ובגוש האירו.

"שיפור רוחבי בפעילות הגלובלית תומך לרוב גם בעליית תשואות בשוק איגרות החוב, אך מגמות אלו מוגבלות להערכתנו על רקע עמדה ניטרלית של הבנקים המרכזיים המובילים, וסביבת התשואות הגבוהה יחסית בארה"ב".

בשוק המתכות מחירי הזהב והכסף מזנקים לאחרונה על רקע הציפיות להורדות ריבית בארה"ב ובאירופה. הכסף (SILVER), שנסחר בכ-27 דולר לאונקיה, סגר שבוע שלישי ברציפות של עליות ובסך הכול עלה ב-20% במרץ. עם זאת הוא עדיין רחוק למדי משיאו ונראה כי מוערך בחסר בשוק.

וכשמתכת הזהב הפכה ליקרה מדי, המשקיעים מגלים עניין בכסף. אנליסטים צופים שכפי שהזהב זינק בשנים האחרונות, כך עשוי לקרות גם לכסף, עד כדי מחיר שיא של כל הזמנים באזור ה-50 דולר לאונקיה.

בגזרת המאקרו, אמש (ב'), בארה"ב פורסם מדד ה-ISM במגזר הייצור שעלה בחודש מרץ ל-50.3 נקודות. הצפי המוקדם עמד על 48.5 נקודות. במקביל, מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור ירד ל-51.9 נקודות בעוד התחזיות המוקדמות עמדו על 52.5 נקודות. 

בהמשך היום צפויים להתפרסם בבריטניה מדד מחירי הבתים, בגרמניה יתפרסמו מדד מנהלי הרכש ונתוני האינפלציה, ובארה"ב יתפרסם סקר מחזור משרות פתוחות ותעסוקה של חודש פברואר.

בבנק אוף אמריקה אופטימיים לגבי סקטור השבבים ומדגישים כי מניות אנבידיה  וברודקום  הן הבחירות המובילות שלו. במקביל, להערכת הבנק, שוק שבבי ה-AI עשוי להכפיל את עצמו תוך 3 שנים מ-90 מיליארד דולר ל-200 מיליארד דולר. 

לצד זאת, הבנק מעריך שהביקוש הגואה בשוק המוליכים למחצה מייצר הזדמנויות גם למניות שבבים נוספות. להערכתם, חברת מארוול  נמצאת במומנטום חיובי והביקוש לשבבים המותאמים אישית אותם היא מייצרת ממשיך לגדול. גם את שמה של מיקרון    ציינו בבנק לאור הפוטנציאל של החברה להרחיב במהירות את היצע שבבי הזיכרון בפס גבוה. לבסוף בבנק הזכירו את AMD  לחיוב ודירגו אותה במקום השני מבין יצרניות מעבדי ה-GPU.

בבנק פרסמו גם את נתח השוק המשוער כל אחת מהחברות מתוך שוק שבבי ה-AI בארה"ב. להערכתם בשנת 2025 נתח השוק של אנבידיה יעמוד על 75%, של ברודקום יעמוד על 7.5%, של AMD יעמוד על 7.6% ושל מארוול יעמוד על 0.8% בלבד.