הבנדנה, הג'ינס, העשן וגל תורן מקפיצים את בנק לאומי למקום הראשון בזכירות

המהלך החדש של בנק לאומי לפתיחת מוקד במוצ"ש נחרת היטב בתודעת הצופים - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת המושקעת ביותר שייכת לבזק, עם קרוב ל-2 מיליון שקל, ואורבניקה היא חברת האופנה הראשונה שנכנסת למדד זה שנה

גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מיוטיוב
גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מיוטיוב

חצי שנה מתחילת המלחמה, אפשר לתהות האם המסר של "ביחד ננצח" עדיין תקף עבור רוב הישראלים, או שמדובר במספר הולך וקטן, כאשר אנשים מקדישים את זמנם למטרות שנראות להם חשובות יותר כעת.

אחרי 30 שנה: עמרי פדן מוכר את זכיינות מקדונלד'ס לרשת העולמית 
חברת התעופה ריינאייר חוזרת לישראל: כל הפרטים 

בבזק, כך נראה מהקמפיין החדש של החברה, כנראה עדיין מאמינים שלכולנו שוב אכפת זה מזה. הפרסומת הראשונה בכיכובה הבלעדי של הפרזנטורית החדשה, עדי אשכנזי, מתאפיינת בקריאה "חברתית": כשמישהו מתחבר לסיבים של בזק, הוא כביכול משפר את המצב גם עבור חבריו לעבודה, בני משפחתו וכן הלאה.

עזי אשכנזי בקמפיין בזק / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 עזי אשכנזי בקמפיין בזק / צילום: צילום מסך מיוטיוב

האם כולנו רקמה אנושית אחת חיה וגולשת מהר? לא בטוח, אבל תוך זמן קצר מעלייתה לאוויר מתברגת הפרסומת במקום השלישי בזכירות. על־פי נתוני יפעת בקרת פרסום, בזק היא גם זו שהשקיעה השבוע את התקציב הגדול ביותר, כ־1.9 מיליון שקל.

במקום השני מבחינת השקעה נמצאת חברת גולן טלקום, עם כמיליון שקל שהושקעו בקמפיין בכיכובו של צחי הלוי. במקום השלישי אסם, שהקימה קרן למען שדרות, עם השקעה של כ־990 אלף שקל. גם גולן וגם אסם לא מתברגות בדירוג.

המקום הראשון בזכירות שייך לבנק לאומי, שעלה בקמפיין חדש ומושקע מאוד לתקשור המהלך שמאפשר פנייה למוקד גם במוצאי שבת - זמן שעד כה לא היה רלוונטי ללקוחות הבנקים. השיר האיקוני מהאייטיז "אין מוצא" של אדם הפך אצל גל תורן ל"יש מוצ"ש", אבל חוץ מזה הכול נראה אותו דבר: הבנדנה, הג'ינס, העשן והתנועות. נראה כי הנאמנות למקור והנוכחות הגבוהה על המסך, לצד שלטים רבים לאורך נתיבי איילון, עשו את שלהם, והפרידה מהאייטיז נחרתה בתודעה.

הפרסומת האהובה ביותר זה השבוע הרביעי שייכת לביטוח 9 ואודי כגן, עם שיעור אהדה גבוה מאוד של כ־30%. מדובר בפרסומת שבה האב מאותגר טכנולוגית עולה על יאכטה מתוך אמונה שלמה שנסיך ניגרי הוריש לו מיליונים, כאשר לקראת סוף השבוע כבר עלתה פרסומת חדשה בסדרה, הפעם עם דוכן מזון לחיילים. מעניין יהיה לראות האם ההישג ישוחזר.

מאז פרוץ המלחמה, ולמעשה עוד קודם לכן, לא עלו קמפיינים של חברות אופנה שהתברגו בדירוג הזכורות והאהובות. כעת נכנסת נציגה ראשונה - אורבניקה, בפרסומת שמאחוריה עומד איש הקריאייטיב מיקי תורג'מן.

סטטיק בקמפיין אורבניקה / צילום: צילום מסך מיוטיוב
 סטטיק בקמפיין אורבניקה / צילום: צילום מסך מיוטיוב

השפה הוויזואלית בפרסומת נוצרה לפני כשנה, בעקבות שיתוף־הפעולה בין סטטיק לאגם בוחבוט בשיר "טרנטולה", אז קודמה קולקציית הקיץ של החברה. הפעם הוחלף הריזורט הדמיוני בבית דומה, במטרה לקדם סגמנט נוסף שבו החברה פועלת - מוצרים לבית. סטטיק ובוחבוט עדיין שם, עם מבטא פרסי לא ברור (במיוחד כשהאיום האיראני לא מצחיק אף אחד), אבל כנראה שזה מספיק להתברגות במקום השמיני הן בזכירות והן באהדה.

גידול בהשקעה
ההשקעה בפרסום מזנקת מ־24 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־32 מיליון שקל השבוע. 

המשרד האהוב
גליקמן־שמיר־סמסונוב אחראי לשתי הפרסומות האהובות ביותר השבוע - ביטוח 9, בפער עצום מכל היתר, ובנק הפועלים. מקאן תל אביב אחראי למקום השלישי באהדה - מקס. 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאיטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.