הפגנות נגד הממשלה ולמען השבת החטופים מתקיימות ברחבי הארץ

מפגינים נגד הממשלה התכנסו ב"כיכר הדמוקרטיה" שסמוכה לעזריאלי ובקרוב יותר מ-50 מוקדים ברחבי הארץ • קרובי חטופים בהצהרה בשער בגין: "נתניהו מטרפד עסקה והחטופים מתים בשבי. ממשיכים לפעול להדחתו המיידית" • תנועת חופשי בארצנו: "הדבר הנכון לטובת המדינה הוא לפזר את הכנסת ולתת לעם לבחור הנהגה חדשה"

ההפגנות בקפלן / צילום: חופשי בארצנו
ההפגנות בקפלן / צילום: חופשי בארצנו

לראשונה מאז פרוץ המלחמה, ארגוני המחאה נגד הממשלה שבו להפגין הערב (שבת) בצומת עזריאלי בהפגנה המרכזית בתל אביב שקוראת להקדמת הבחירות, ולא ברחוב קפלן כפי שהיה בעבר. עם קריאה ל"בחירות עכשיו" יצאו הערב (שבת) המוחים ל"כיכר הדמוקרטיה" וליותר מ-50 מוקדים ברחבי הארץ. לקראת ההפגנה, שוטרי מג"ב תועדו עם אלות בקפלן. במג"ב מסרו כי כי השוטרים הגיעו איתן בטעות, וכי הן הוסרו. במקביל, גם משפחות חטופים הודיעו כי יפגינו באזור הצומת, בשער בגין שמחוץ לקריה.

לקראת ההפגנה, שוטרי מג"ב תועדו עם אלות בקפלן. במג"ב מסרו כי כי השוטרים הגיעו איתן בטעות, וכי הן הוסרו. במקביל, גם משפחות חטופים הודיעו כי יפגינו באזור הצומת, בשער בגין שמחוץ לקריה. בהמשך לפרסום התמונה עם האלות, מהמשטרה נמסר: "אין כל הצטיידות באלות והשוטרים נמצאים כדי לאבטח את המוחים ולשמור על ביטחונם למהלך כל האירוע".

עוד לפני המחאה נגד הממשלה, קרובי חטופים נשאו הצהרה בשער בגין: "נתניהו מטרפד עסקה והחטופים מתים בשבי. ממשיכים לפעול להדחתו המיידית. גם ביידן רואה שנתניהו מטרפד ומוכר אשליות על רפיח בזמן שאת החטופים הוא מפקיר בניגוד לעמדת הדרג המקצועי ובניגוד לעמדת שותפיו לקבינט. שוחחנו עם חברי ליכוד שלא מבינים למה הוא נכנע לבן גביר וסמטוריץ'"

עוד אמרו המשפחות: "סקר ערוץ 12 מראה שהציבור מבין שנתניהו מעכב עסקה משיקולים פוליטיים. קוראים שוב לגלנט, גנץ, איזנקוט וחברי הקואליציה - עשו מעשה והחליפו אותו עכשיו. עוד רגע פסח. במקום שיהיה לנו משה שמוציא את החטופים מעזה, קיבלנו פרעה. קמפיין ההסתה לא ירתיע אותנו!".

יעל אור, גיסתו של החטוף אבינתן אור, אמרה: "היום נודע כי אלעד קציר שנחטף לעזה כשהוא בחיים, נרצח בשבי. במקביל אנחנו רואים שגם השבוע נתניהו המשיך לטרפד את העסקה לשחרור החטופים. נתניהו מטרפד והחטופים מתים. ראש הממשלה, קבינט המלחמה וחברי הקואליציה. תסתכלו על עצמכם במראה ותגידו אם ידיכם לא שפכו את הדם הזה. יש לכם עוד 133 חטופים לפדות, עולמות להציל".

תנועת "חופשי בארצנו", ממארגני ההפגנה נגד הממשלה, מסרה: "המוני האזרחים ייצאו לרחובות כי במשך חצי שנה אנחנו חיים במדינה ללא ממשלה מתפקדת. ממשלת החורבן מובילה אותנו מאסון לאסון ואין לה את הלגיטימציה המוסרית והציבורית להמשיך ולכהן. הדבר הנכון לטובת המדינה הוא לפזר את הכנסת ולתת לעם לבחור הנהגה חדשה שתהיה מחויבת לעם ולצרכי המדינה בשעת משבר ולא לצרכים הסקטוריאליים וההישרדותיים שלה".

פורסם לראשונה ב-N12