ynet | בלעדי

לאחר 22 שנה: הבכיר שעוזב את קבוצת ידיעות אחרונות

בארבע השנים האחרונות כיהן ברק קלמנוביץ' בתפקיד מנכ"ל ynet, קידם צעדים של חדשנות וטכנולוגיה במערכת והוביל את האתר להישגים מרשימים • כעת הוא עוזב לטובת קידום מיזם עצמאי עתידי שיעסוק ביצירת תוכן, כאשר עדיין לא ידוע מי יחליפו בתפקיד

ברק קלמנוביץ', מנכ''ל ynet הפורש / צילום: ירון ברנר
ברק קלמנוביץ', מנכ''ל ynet הפורש / צילום: ירון ברנר

לאחר 22 שנות פעילות בקבוצת ידיעות אחרונות, ברק קלמנוביץ', מנכ"ל ynet, הודיע להנהלת החברה על עזיבתו את התפקיד - כך נודע לגלובס. מתוך 22 השנים הללו, הוא עבד במשך 17 שנים באתר ynet. קלמנוביץ' עוזב את התפקיד כדי לקדם מיזם עצמאי עתידי שיעסוק ביצירת תוכן, כאשר לפי שעה לא ברור מי יחליפו בתפקיד.

לראשונה: נחתם הסכם קיבוצי בתאגיד השידור הישראלי
אחרי שנה: שרון גל עוזב את הגשת המהדורה בערוץ 14 וחוזר לרשת 13

קלמנוביץ' (47) הצטרף ל-ynet בשנת 2007 מידיעות תקשורת, ובמהלך הקריירה שלו בחברה כיהן במגוון תפקידים בכירים, בהם מנהל מסחרי, סמנכ"ל מכירות ו-CDO של קבוצת ידיעות אחרונות. בארבע השנים האחרונות כיהן קלמנוביץ' כמנכ"ל האתר והוביל אותו להישגים מרשימים. כיום אתר ynet הוא אתר החדשות הפופולרי בישראל.

בין המהלכים שקידם קלמנוביץ' בתקופת ניהולו: מיתוג מחדש ושינוי העיצוב של האתר, יצירת שותפויות והפקת סדרות דוקומנטריות, חיזוק תוכן הפרימיום למנויים משלמים, הטמעת יכולות פרסונליזציה של תוכן ופרסום ועוד. קלמנוביץ' היה בין אדריכלי מיזם ynet רדיו, שלא צלח כפי שציפו, מיזם שכיום שונה לחלוטין למיזם פודקאסטים, בלי הטאלנטים הגדולים שהיו. קלמנוביץ' קידם צעדים של חדשנות וטכנולוגיה במערכת, עם מהלכים שתרמו לצמיחת ההכנסות לחברה ולשיפור חוויית הגלישה למשתמש.

קלמנוביץ' איננו הבכיר היחיד שעזב את קבוצת ידיעות אחרונות בתקופה האחרונה. בחודש יוני האחרון, עורך ידיעות אחרונות, נטע ליבנה, החליט לעזוב את תפקידו - זאת לאחר השלמת מינויו של אבי משולם לתפקיד העורך הראשי של ידיעות אחרונות ו-ynet, במסגרת איחוד המערכות שבוצע בין העיתון לאתר.

קלמנוביץ' מסר בתגובה: "הייתה לי הזכות להיות חלק מצוות ynet במשך יותר משני עשורים ולהוביל אותו כמנכ"ל בשנים האחרונות. אני גאה בהישגים שלנו, הן בתחום העסקי והן בהיבטים העיתונאיים, שמעידים על הצוות יוצא הדופן שלנו ועל המחויבות העמוקה למקצוענות ולמצוינות. הגיע הזמן עבורי לצאת לאתגרים חדשים, אך אני בטוח ש-ynet ימשיך להוביל ולהתפתח".

טלטלה במערכת

נזכיר כי ידיעות אחרונות מתמודדת בחודשים האחרונים עם סבב פיטורים קשה מאוד, מהלך שפורסם לראשונה בגלובס. מאז מינויו של אבי משולם לעורך הראשי של ידיעות אחרונות ו-ynet, בחברה מקדמים באגרסיביות סבב פיטורים גדול מאוד בחברה. לפי שעה צפויים פיטורים של כ-30 עובדים, בנוסף לאלה שפרשו מרצון, ובוועד מנסים לקדם הסכם עבור העובדים שיישארו, באשר לתקופת חסינות מפיטורים ולאופן בו ישפרו את התנאים שלהם.

בוועד העובדים טוענים כי בהנהלה מסרבים לדרישות שנוגעות לתנאי העסקה, כך שבקרוב עלולה להירשם נקודת שבירה נוספת.

מ-ynet לא נמסרה תגובה.