פלאפון משיקה את הרשת הסלולרית החדשה 5G MAX תקשורת

הרשת הסלולרית החדשה, שהוקמה בשיתוף עם חברת אריקסון העולמית, תצטרף ל־27 מדינות בעולם שכבר פרסו אותה • במסגרת המהלך יוצעו ארבע חבילות ייעודיות עם מהירות של כ־6 ג'יגה

משרדי פלאפון / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky
משרדי פלאפון / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

חברת פלאפון משיקה ליבת רשת דור 5 עצמאית בהשקעה של כ־50 מיליון שקל. הרשת הסלולרית החדשה, שהוקמה בשיתוף עם חברת אריקסון העולמית, תיקרא "MAX 5G", ובכך תצטרף ישראל ל־27 מדינות בעולם שכבר פרסו אותה. 

בניסיון להגדיל את התחרות: פריסת אתרי הסלולר בישראל נחשפת לציבור
טסים לחו"ל? הנה מה שכדאי לכם לדעת על ה־e-SIM

במסגרת המהלך יוצעו ארבע חבילות ייעודיות עם מהירות של כ־6 ג'יגה (הגבוהה ביותר שנמדדה בפלאפון) - שתיים מהן מיועדות ספציפית לחובבי ספורט ולחובבי גיימינג.

לפי פלאפון, ליבת רשת דור 5 העצמאית מאפשרת ניצול מקסימלי של תכונות הדור החמישי הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי, באמצעות מהירות גבוהה יותר בהעלאת ובהורדת קבצים, שיהוי נמוך יותר, אבטחת מידע והצפנה גבוהה וכן אמינות ורמת שרידות גבוהה של הרשת.

בנוסף, הרשת החדשה תאפשר הגדלה מאסיבית של מספר החיבורים בהתקני IoT, חיסכון בצריכת הסוללה ואבטחת סייבר משופרת - הרשת צפויה להיות עמידה יותר בפני פריצות סייבר וניסיונות תקיפה על־ידי גורמים עוינים.

לפי החברה, תתאפשר גם זרימה חלקה ומהירה של מידע באירועים המוניים, כמו הופעות ומשחקי ספורט. ליבת הרשת החדשה צפויה אף לסייע בשעות חירום, עם אפשרות לשמירה על רשת סלולרית חזקה ויציבה וכן מתן פתרונות מהירים לרחפנים ולשירותי אבטחה.

ליבת הרשת תיכנס לשימוש מבצעי בשבועות הקרובים, ולדברי מנכ"ל פלאפון אילן סיגל, "אנו ממשיכים להרחיב את פריסת אתרי דור 5 שלנו ברחבי הארץ, כך שנגיע לאלף אתרים בתוך שנה מהיום".

קריאה לסטארט־אפים

לפלאפון יש כיום 1.1 מיליון מנויים, ולדברי דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של פלאפון, "ליבת הרשת החדשה תשפר בצורה דרמטית את חוויית הגלישה של רבים מהם, ותשפיע על איכות חיינו בכל התחומים - תחבורה, תעשייה, רפואה, לימודים ועוד.

"אנחנו רואים כי כשני שלישים מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל נוהגים לשחק במשחקים בטלפון הנייד, כאשר גילאי 13-18 מקדישים לגיימינג בטלפון הנייד יותר משעתיים ביום. הטכנולוגיה החדשה תאפשר להם, כמו לאוכלוסיות רבות נוספות, ליהנות מזמני תגובה מיידים. אנחנו גם קוראים לסטארט־אפים להצטרף ולפתח יכולות על גבי הרשת החדשה שלנו".