בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה ירוקה בוול סטריט; אמזון בשיא כל הזמנים

נאסד"ק עלה ב-1.7% • חקירה על הלבנת כספים מתנהלת נגד מורגן סטנלי • כך נשר טראמפ מרשימת 500 העשירים של פורבס • מנכ"ל אמזון למשקיעים: "יתרונות הבינה המלאכותית ידהימו את כולנו" • בנק אוף אמריקה: האולימפיאדה תקפיץ את מניית נייקי • קת'י ווד ממליצה על מניות במחיר מציאה • ישראליות: פייבר זינקה, אנלייבקס התרסקה • באפט מתכנן להגדיל את השקעותיו ביפן

בורסת וול סטריט / צילום: Reuters
בורסת וול סטריט / צילום: Reuters

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:01

לאחר הירידות החדות אתמול בעקבות פרסום מדד המחירים לצרכן, וול סטריט התאוששה היום בהובלת מניות הטכנולוגיה. נאסד"ק עלה ב-1.7%, דאו ג'ונס נסגר ללא שינוי ו-S&P 500 עלה ב-0.7%.

את העליות הובילו כמה מהמניות השייכות לקבוצת "שבע המופלאות" - אפל  ואנבידיה  עלו ביותר מ-3%, אמזון  שברה היום את שיא כל הזמנים, שיא שנקבע ביולי 2021. בסך הכל שבע המניות הנ"ל הוסיפו 300 מיליארד דולר לשווין, ביחד. 

עונת הדוחות נפתחת מחר באופן "רשמי" - הסנוניות הראשונות הן הבנקים הגדולים, ג’יי. פי. מורגן , סיטי גרופ  ווולס פארגו 

22:09

אמזון  מצטרפת היום לענקיות הטכנולוגיה - מטא, מיקרוסופט ואנבדיה ששברו לאחרונה שיאים וקובעת את שיא כל הזמנים שלה - 189 דולר למניה ושווי שוק של 1.96 טריליון דולר. לפי בלומברג, את שיאה הקודם קבעה ביולי, 2021, 188.65 דולר. 

המבחן הבא של החברה יהיה בפרסום דוחות הרבעון הראשון בסוף החודש. אלה יקבעו האם מצליחה החברה בנסיונותיה לחתוך בהוצאות ולהגדיל את הרווח. האנליסטים צופים הצלחה - במורגן סטנלי אמרו שהם רואים צמיחה בעסקי הקמעונות ובטוחים שענק האי-קומרס יציג רווחיות מרשימה ותזרים מזומנים חופשי שיצמח בשנים הבאות. 

אנדי ג'סי, מנכ"ל החברה פרסם אתמול את מכתבו השנתי לבעלי המניות. במכתבו הדגיש את מחוייבותו לקצץ בהוצאות למרות שהחברה תמשיך להשקיע במנועי הצמיחה ובעיקר ב-AI. זהו מכתבו השלישי מאז שירש את התפקיד מהמייסד גף בזוס, ב-2021.

"בדיוק בשנה שעברה, הבעתי את ההתלהבות והאופטימיות שלי לגבי עתיד אמזון. היום אני אופטימי אף יותר. ישנן הרבה סיבות לכך, אבל ראשית אני גאה מההתקדמות שעשינו בתוצאות הפיננסיות". 

מניית מורגן סטנלי  יורדת במסחר לאחר שבוול סטריט ז'ורנל דווח על חקירה שמתנהלת על ידי הרשות לניירות ערך  (SEC) בחשד לניהול לא תקין של לקוחות שמוגדרים ב"סיכון להלבנת כספים". מניית הבנק שידווח בשבוע הבא את תוצאותיו הרבעוניות, השילה כ-7% מתחילת השנה. 

21:11

מניית טראמפ מדיה  יורדת גם היום לאחר שאתמול צללה ב-8% ומשלימה ירידה של כ-45% מתחילת החודש. בכך גם יורד שווי החברה מתחת ל-4.7 מיליארד דולר. ביום המסחר הראשון שלה, בסוף מרץ היא זינקה ביותר מ-60% למחיר של 80 דולר למניה.

הנשיא לשעבר ואולי הבא הוא בעל המניות הגדול בחברה (58%) וכעת השווי שלו בה עומד על פחות מ-3 מיליארד דולר, הפסד על הנייר של כ-2 מיליארד בשבועיים. בעקבות זאת, נשר טראמפ מרשימת 500 העשירים של פורבס, עתה הוא מדורג 699 עם הון מוערך של 4.5 מיליארד דולר.

המשקיעים גילו רק לפני כמה ימים את מצבה הפיננסי של החברה, לאחר שדיווחה שב-2023 הפסידה 58 מיליון דולר, הכנסותיה היו 4 מיליון דולר בלבד. בנוסף, בדוח השנתי, אומרת החברה שהיא צופה שהן ההפסדים והן התזרים המזומנים השלילי ימשכו בטווח הנראה לעין.

הבעיה של טראמפ - הוא לא יכול למכור את המניות שלו בחברה חצי השנה מיום המסחר הראשון, אלא אם כן יקבל אישור מיוחד מהדירקטוריון, אשר במקרה או שלא במקרה, מאוייש באנשי שלומו, אבל מכירה שלו עלולה להפיל את מחיר המניה אפילו יותר.

החברה של הנשיא לשעבר (Truth Social) הפכה לציבורית דרך מיזוג ספאק עם חברה בשם Digital World Acquisition Corp, לאחר שהמיזוג אושר לקראת סוף מרץ. לפחות בתחילה, נדמה היה שהמהלך הזה של טראמפ הצליח.

20:27

לאחר שנסחרו רוב הערב במגמה מעורבת, המדדים נצבעים כעת  בירוק. נאסד"ק עולה ב-1.3%, דאו ג'ונס ב-1% ו-S&P 500 ב-0.7%. 

את העליות מובילות מניות הטכנולוגיה. בראשן  סופר מיקרו  וברודקום , אך לא רק, גם אנבידיה , מיקרון טכנולוג'י ואפל  בין העולות הבולטות היום. מדד השבבים (SOX) עולה ב-1.8%. 

מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול העלה הרבה ספקות לגבי הורדת הריבית על ידי הפדרל ריזרב. בנק אוף אמריקה מצפים עתה להורדת ריבית אחת בלבד השנה, ורק בדצמבר. התחזית הקודמת של הבנק היתה יוני. "הפתעות אינפלציוניות עלולות אפילו לדחות את הורדת הריבית לשנה הבאה", נאמר בבנק. 

19:31

מדד הדאו ג'ונס יורד כעת ב-0.3% בעוד מדד S&P 500 נסחר ביציבות. מדד נאסד"ק שאתמול ירד ב-1% עולה בכ-0.7%. תשואת האג"ח לעשר שנים נסחרת ב-4.57%. 

מדד מחירי הייצור עלה במרץ ב-0.2%, פחות מהצפוי, בחישוב שנתי עלו מחירי הייצור ב-2.1% כצפוי. 

קארמקס  שעוסקת במסחר ברכבים משומשים צוללת במסחר לאר הדוח הרבעוני שפרסמה - רווח של 32 סנט למניה והכנסות של 5.63 מיליארד דולר, הרבה פחות ממה שציפו ממנה האנליסטים. 

18:18

מנכ"ל אמזון , אנדי ג'סי פרסם אתמול את מכתבו השנתי לבעלי המניות. במכתבו הדגיש את מחוייבותו לקצץ בהוצאות למרות שהחברה תמשיך להשקיע במנועי הצמיחה ובעיקר ב-AI. זהו מכתבו השלישי מאז שירש את התפקיד מהמייסד גף בזוס, ב-2021.

"בדיוק בשנה שעברה, הבעתי את ההתלהבות והאופטימיות שלי לגבי עתיד אמזון. היום אני אופטימי אף יותר. ישנן הרבה סיבות לכך, אבל ראשית אני גאה מההתקדמות שעשינו בתוצאות הפיננסיות". 

תחת ג'סי הפכה אמזון לגרסה רזה יותר של עצמה, החברה פיטרה כ-27 אלף עובדים בין 2022 ל-2023, הפיטורים המשיכו גם השנה, אמזון פיטרה עובדים במחלקת מחשוב הענן, פריים וידאו ובמחלקת הזרמת הוידאו Twich, בין השאר.

"עוד דרך ארוכה לפנינו, בכל אחד מהעסקים שלנו, יש לנו יכולת לשפר את חיי הלקוחות שלנו ולהפכם לקלים יותר, יש אפסייד גדול בכל אחד מהעסקים בהם אנחנו משקיעים".

ג'סי הדגיש שלמרות האתגרים בכמה מהעסקים, אנחנו ממוקדים במציאת מקומות לצמוח בהם בתוך החברה כדי שאמזון תשאר חזקה בטווח הארוך. הוא הדגיש את הצורך לבנות "שרותים בדידים", שהם אבני יסוד מהם יכולים לנבוע פרוייקטים ועסקים.

ג'סי מביא את שירותי הענן כדוגמא, לפני שנכנס לתפקידו כמנכ"ל, ניהל את עסקי הענן (AWS) שצמחו מתוך כלי פנימי ששימש את את מחלקת המכירות והפכו לאחד מהעסקים הרווחיים של החברה.

ג'סי מאמין שהאינטליגנציה המלאכותית היוצרת הולכת ומתגבשת להיות אחד מאותם אבני יסוד של החברה, ומזכיר ש"אבני היסוד הראשונים של החברה הם המכירות הקמעונאיות, שירות Prime ועסקי הענן. בעוד אנחנו בונים מספר לא מבוטל של אפליקציות AI יוצרות בעצמנו, רובן יבנו על ידי אחרים, אבל, מה שאנחנו בונים בשירותי הענן הוא לא רק מודל, אנחנו מאמינים שעולם ה-AI המשתנה יבנה על גבם".

בשנה האחרונה, אמזון הירבתה בהצהרות בנוגע ל-AI וסחפה אחריה מספר לא מבוטל של חברות הייטק להשקיע בתחום. כשלעצמה, אך בחודש שעבר רכשה החברה מניות בשווי של 2.75 מיליארד דולר בסטרט-אפ אנטרופיק, וזאת בנוסף ל-4 מיליארד בה השקיעה בספטמבר האחרון. זוהי השקעת ההון סיכון הגדולה שלה עד כה.

"לעולם בהיסטוריה של אמזון לא הרגשנו שיש הזדמנות כל כך גדולה לאפשר ללקוחות שלנו חיים טובים יותר וקלים יותר. אנחנו כל כך מתרגשים על האפשרויות ומרוכזים בלהמציא את העתיד, מחכים בכליון עיניים לעבוד ביחד כדי לקיים את ההבטחה".

17:40

פייבר אינטרנשיונל  הישראלית מזנקת במסחר. החברה הכריזה היום על רכישה חוזרת של מניות בשווי של 100 מיליון דולר, וזאת בפעם הראשונה מאז שהוקמה לפני כ-14 שנה. פייבר היא זירת מסחר גלובלית מקוונת, שמתווכת מתן שירותים החל מ-5 דולרים ומכאן שמה. 

האתר נוסד על ידי מיכה קאופמן ושי וינינגר ב-2010 במטרה לספק לאנשים פלטפורמה באמצעותה קונים ומוכרים מגוון שירותים בקנה מידה קטן המוצעים בדרך כלל על ידי קבלנים עצמאיים, כגון כתיבה, עיצוב גרפי, ותכנות. 

17:11

קת'י ווד רוצה לשחזר השנה את ההצלחה של 2020, אז הניבה למשקיעים תשואה של 153%, והפכה לאייקון השקעות עם עדת מעריצים. עתה היא ממליצה על ארבע מניות שירדו בחדות, שלהערכתה צפויות להתאושש ולהוות הזדמנות.

 לווד יש תוכנית להזניק מחדש את תשואות הקרן שלה על ידי השקעה במניות שירדו בחדות, שלהערכתה צפויות להתאושש ולהוות הזדמנות. אז באיזה חברות תולה ווד את התקוות שלה? פלנטיר , טלדוק , רוקו , וטסלה 

16:59

מניית נייקי  עולה הערב לאחר שבנק אוף אמריקה ממליץ על רכישתה, "סוף סוף כדאי לרכוש אותה, מה גם שהאולימפיאדה בפריז תיתן לה רוח גבית רצינית". 

משקיע של חברת אבטחת הסייבר האב סקיוריטי , שנתן לה הלוואה בהיקף של כ-3.1 מיליון דולר כחלק מעסקת המיזוג עם חברת SPAC בוול סטריט, טוען כי החברה לא מחזירה לו את החוב מזה כשנה, על אף כל ניסיונותיו להידבר עם החברה ולקבל בחזרה את כספו. בעקבות כך הגיש המשקיע לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לפתיחת הליכים לחדלות פירעון נגד האב סקיוריטי. 

16:39

מניית חברת הביומד אנלייבקס תרפיוטיקס  מתרסקת אחרי שהחברה דיווחה על תוצאות שלב 2 בניסוי בתחום ספסיס (אלח-דם). החברה אמנם מדווחת על שיפור אצל המטופלים אך התוצאות לא בהכרח טובות שכן החברה מציינת שהייתה בעיה בחלוקה בין המטופלים שקיבלו את התרופה Allocetra לין קבוצת הביקורת. אם כי החברה טוענת שזה קרה "למרות שהמחקר תוכנן ובוצע היטב". בכל מקרה, המשמעות היא שהחברה תצטרך לבצע בדיקות נוספות והמשקיעים בארץ ובוול סטריט מגיבים לכך באגרסיביות.

וורן באפט מתכנן להגדיל השקעות ביפן? על פי דיווח בבלומברג שפורסם לפני מספר ימים, בבברקשייר האת'ווי מתכננים למכור איגרות חוב ביפן על מנת להגדיל השקעות בשוק המניות במדינה. 

בשנים האחרונות, ההתעניינות של באפט ביפן תפסה לא מעט כותרות כאשר חברתו קנתה באגרסיביות מניות יפניות. לצד זאת, מדד הדגל של יפן, הניקיי, שבר שיאים של כ-30 שנה במהלך השנה האחרונה לאור ההיחלשות החדה של הין מול הדולר, מה שתמך בחברות הייצוא ביפן, שמרכיבות את רוב המדד. 

16:31

לאחר שמדד המחירים ליצרן של חודש מרץ היה פחות מהצפי, וול סטריט נפתחה אחר הצהריים בעליות קלות, נאסד"ק עולה ב-0.4%, דאו ג'ונס ב-0.2 ו-S&P 500 ב-0.3%. 

15:45

רונן מנחם, כלכלן שווקים ראשי, מזרחי טפחות, מגיב להודעת הריבית בגוש האירו: "הבנק המרכזי של אירופה אותת, עם זאת, על נכונות להוריד את הריבית בחודשים הבאים. בעוד הודעת הריבית הקודמת הייתה מסויגת והדגישה כי לחצי האינפלציה בתוך הגוש עדיין גבוהים, הפעם הודגש כי רוב מדדי האינפלציה הבסיסית מתמתנים (הדרגתית) וכך גם קצב צמיחת השכר והחברות העסקיות סופגות חלק מצמיחת עלויות הייצור". 

"כמו כן נכתב כי תחזיות האינפלציה, שהופחתו בפעם הקודמת, קיבלו חיזוק מהנתונים שהתקבלו מאז. נקודה זו חשובה, שכן הבנק המרכזי של אירופה נוקט מדיניות תלוית נתונים". 
"נקודה חשובה היא השמטת הסייג מהודעות הריבית הקודמות לפיו כי הריבית הנוכחית צריכה "להימשך תקופה ארוכה מספיק" על מנת לתרום להשגת יעד האינפלציה של 2 אחוזים. מדובר באיתות ברור לקראת מעבר למדיניות מאוזנת יותר". 

"איתות ברור נוסף לשינוי המדיניות היא הודעת הבנק שאם אומדן האינפלציה המעודכן יתאמת וההשפעות המרסנות של הריבית ישכנעו את הבנק המרכזי של אירופה כי האינפלציה מתכנסת ליעד בצורה מסודרת, יהיה נכון מבחינתו להפחית את מידת הריסון קרי להוריד את הריבית". 

15:30

מדד מחירי היצור עלה במרץ ב-0.2% פחות מהצפי וירידה משמעותית לעומת החודש שעבר, 0.6%. מצד שני, בחישוב של 12 חודשים, עלו מחירי הייצור ב-2.1%, העלייה הגבוהה ביותר מאפריל 2023. 

וזאת לאחר לאכזבה שפשטה אתמול בכל השווקים לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן, זה עלה במרץ ב-0.4% לרמה שנתית של 3.5%, מעל לצפי לעליה של 0.3%. גם אינפלצית הליבה עלתה ב-0.4% מעל לצפי של 0.3% לרמה שנתית של 3.8%, כמו בפברואר ופחות מהחודשים שקדמו לו, 3.9%.

הנתונים הנ"ל צימצמו את הסיכוי שהפדרל ריזרב יודיע על הורדת ריבית, שעומדת כעת על 5.5%, בהחלטתו הקרובה. יו"ר הפד', ג'רום פאוול, מקפיד להדגיש בכל הזדמנות את הדביקות של האינפלציה ואת העובדה שעדיין לא הצטברו מספיק נתונים שנותנים לפד' ביטחון שהאינפלציה תחת שליטה מוחלטת ולא תתפרץ מחדש.

15:15

ה-ECB הותיר את הריבית בגוש האירו ללא שינוי על רמה של 4.5%. גם ההערכות המוקדמות ציפו כי הריבית תישאר על כנה.

13:29

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים בירידות קלות. המשקיעים ממתינים להחלטת הריבית של ה-ECB שצפוי להותיר את הריבית בגוש האירו ללא שינוי. עם זאת, בשוק ממתינים לראות האם בבנק המרכזי באירופה יתנו הכוונות עתידיות לגבי מתווה הריבית.

לצד זאת, מייקל סטרובק, מנהל ההשקעות הראשי של הבנק השוויצרי לומברד אודייר התייחס הבוקר לשוק המניות הסיני: "משקיעים השתמשו באופן מסורתי באסטרטגיות שונות כדי לנווט בשוק המניות של סין, כולל התחשבות בהשפעות כלכליות עונתיות, רוטציות מגזריות, זרימות הון ודינמיקה של מטבעות. עם זאת, עלייתו של הנשיא שי ג'ינפינג שיבשה את הגישות הקונבנציונליות הללו, שכן מדיניותו נותנת עדיפות לאינטרסים לאומיים על פני שיקולי שוק. שינוי זה הוביל לתנודתיות משמעותית ולאובדן אמון בקרב משקיעים מערביים, כאשר מדד MSCI China צנח ביותר מ-50% מאז ינואר 2021 .

"למרות מעמדה של סין ככלכלה השנייה בגודלה בעולם, המורכבות ואי הוודאות סביב השווקים שלה הובילו כמה משקיעים לראות במניות סיניות כ'בלתי ניתנות להשקעה'. יציאת ההון מסין מדגישה עוד יותר את החששות הללו. כתוצאה מכך, נבדקות אסטרטגיות חלופיות כדי להשיג חשיפה לשוק של סין תוך הפחתת סיכונים. הזדמנויות טקטיות לטווח קצר עשויות לצוץ בשוק הסיני עקב גורמים כמו התייצבות כלכלית, נזילות מהבנק העממי של סין והתערבות המדינה. עם זאת, הזדמנויות אלו הן לרוב קצרות מועד, ואתגרים מבניים כמו מגזר נכסים עם חובות כבדים וחוסר איזון כלכלי מעכבים עלייה מתמשכת בשוק.

"משקיעים המחפשים חשיפה לסין עשויים לשקול השקעות פרוקסי מחוץ לסין, כגון מכירת מוצרי יוקרה אירופיים המושפעים מרמת הצריכה בשוק הסיני או מדינות עם מתאם כלכלי לסין כמו שווקי דרום קוריאה, טייוואן ועוד מדינות דרום מזרח אסיה. בנוסף, סחורות ומטבעות הרגישים לביקוש הכלכלי הסיני יכולים לספק חשיפה עקיפה. מגמות החזרה העולמיות מציעות הזדמנויות השקעה נוספות, כאשר מדינות כמו הודו, יפן, מקסיקו ופולין עשויות להפיק תועלת מהון זר ומזרימות טכנולוגיה על רקע אי ודאות גיאופוליטית. מדינות אלו מציעות כלכלות מגוונות ותנאים נוחים לתיעוש.

"כמענה לאתגרים בשוק הסיני, חלק מהמשקיעים התאימו את הקצאת הנכסים האסטרטגית שלהם, והפחיתו את החשיפה לחוב ולמניות סיניות. במקום זאת, הם שומרים על פוזיציות במניות בשווקים מתעוררים בדולר, אירו, פאונד, ין וכו' תוך שהם שוקלים חשיפות לתיק פרוקסי לצורך פיזור והפחתת סיכונים".

11:52

הבנק הצרפתי, סוסייטה ג'נרל  הודיע הבוקר כי הסכים למכור את עסקי המימון  שלו ל-Groupe BPCE תמורת 1.1 מיליארד יורו (1.182 מיליארד דולר). עוד דווח כי העסקה צפויה להסתיים ברבעון הראשון של 2025.

10:36

בורסות אירופה נסחרות לפי שעה במגמה מעורבת. הפוטסי נסחר סביב רמות הבסיס, הדאקס משיל מערכו 0.1% והקאק הצרפתי עולה ב-0.3%.

09:05

הבוקר באסיה, המדדים המובילים נסחרים לפי שעה במגמה מעורבת. הניקיי יורד ב-0.5%, ההנג סנג משיל מערכו 0.8%, בורסת שנגחאי עולה ב-0.4% ומדד הקוספי מוסיף לערכו 0.1%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים לפי שעה ביציבות.

אמש בוול סטריט, המדדים המרכזיים ננעלו במגמה אדומה בהמשך לנתוני האינפלציה המאכזבים שפורסמו בארה"ב. הנאסד"ק איבד מערכו 0.8%, ה-S&P 500 ירד ב-1% והדאו ג'ונס ירד ב-1.1%. 

בקרב מניות השבבים וה-AI נרשמה מגמה מעורבת אמש. אנבידיה  קפצה ב-2% לאחר מספר ימים בהם המניה נסחרה בירידות, AMD  ירדה ב2% , ברודקום  איבדה מערכה 0.9% וקוואלקום  צללה ב-3%.

בקרב ענקיות הטק, על פי דיווח ברויטרס, אלפאבית (גוגל)  צפויה להשקיע מיליארד דולר כדי לשפר את התקשורת הדיגיטלית בין ארה"ב ליפן מדינות וטריטוריות מרובות באי האוקיינוס ​​השקט, באמצעות שני כבלים תת-ימיים חדשים (Proa ו-Taihei), על מנת להגביר את הקשרים בין המדינות. 

בשוק החוב האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות יורדות קלות הבוקר. אמש, תשואות האג"ח קפצו לאור נתוני האינפלציה בארה"ב, שהיו גבוהים מקונצנזוס הכלכלנים, ומרחיקים את ההיתכנות של הפחתת ריבית בקרוב. בתחילת השנה השווקים תמחרו הפחתת ריבית ראשונה במרץ, בחודש האחרון דיברו על חודש יוני, וכעת ההסתברות לכך צנחה לכ-20%. התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים זינקה בכ-15 נקודות בסיס מיד עם פרסום נתוני האינפלציה לרמה של 4.5%, הרמה הגבוהה ביותר מחודש נובמבר 2023. גם התשואה על אג"ח לשנתיים זינקה בכ-20 נ"ב לרמה של 4.96%.

בשוק הנפט, מחירה של חבית מסוג ברנט עומד הבוקר על רמה של 90.1 דולרים. יוני פנינג, אסטרטג ראשי במזרחי טפחות, מסביר כי חלק מההפתעה בנתוני האינפלציה בארה"ב, נובעת מהתייקרות במחירי הנפט: "האינפלציה השנתית חוזרת לרמת 3.5% - חצי שנה אחורה. מחירי הנפט הגואים הם כמובן 'הכוכב התורן' בתמונת האינפלציה האמריקאית. חשוב לציין כי המדד הנוכחי משקף ממוצע של 80 דולר במחירי הנפט בארה"ב, במהלך החודש, לעומת קרוב ל-90 דולר כרגע. תנאי השוק עדיין רחוקים מאוד מכאלה שניתן להוריד בהם ריביות בביטחון".

האם מחירי הנחושת ימשיכו לטפס? מתחילת 2024, מחיר הנחושת זינק בכ-10% ל-4.3 דולר לאור סיכוני ההיצע של המתכת ולצד גידול בביקושים. הביקוש לנחושת נחשב כסממן חיובי לכלכלה העולמית לאור העובדה שלמתכת יש חשיבות קריטית כחלק בלתי נפרד מייצור כלי רכב חשמליים, רשתות חשמל וטורבינות רוח. הבנקים בארה"ב צופים כי הביקוש למתכת האדומה ימשיך להקפיץ את המחירים, שצפויים לזנק במהלך החודשים הקרובים. 

בגזרת המאקרו, הבוקר פורסם מדד המחירים לצרכן בסין שירד לרמה של 1%- בחודש מרץ בקצב שנתי. התחזיות המוקדמות ציפו לירידה מתונה יותר לשיעור של 0.5%-. 

בהמשך היום צפויה להתפרסם החלטת הריבית בגוש האירו. כלכלני בנק הפועלים מסבירים כי: "בהחלטת הריבית של ה-ECB היום, הריבית בגוש האירו צפויה להיוותר ללא שינוי, אך השווקים יעקבו אחרי דברי נשיאת ה- ECB, כריסטין לגארד, כדי למצוא רמזים למועד הפחתת הריבית הראשונה. ההערכות הן שהתמתנות האינפלציה וההאטה בפעילות הכלכלית יביאו את הבנק המרכזי האירופי להפחית את הריבית כבר בחודש יוני. הציפיות משוק ההון מצביעות גם הן שהורדת הריבית הראשונה תירשם בחודש יוני השנה ושבסוף 2024 ריבית ה-ECB צפויה להגיע לרמה שבין 3.00%- 3.25%".

לצד זאת, בארה"ב צפוי להתפרסם מדד המחירים ליצרן.