האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 • כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה
שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

אחרי שלפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו ויגיש רצועת אקטואליה בשעות הפרה-פריים, כעת מודיע ערוץ 14 כי גל יישאר בשורותיו ויגיש את הרצועה של השעה 19:00. "אנו מאחלים לו בהצלחה", נאמר בהודעה, מבלי להתייחס לסיבות למהלך. 

אחרי שנה: שרון גל עוזב את הגשת המהדורה בערוץ 14 וחוזר לרשת 13
לידיעת שרון גל: מה עושים אם המעסיק לא מוכן לקבל את ההתפטרות
הסכסוך שמסעיר את עולם המדיה, והפרסומות שירדו מערוץ רשת 13

גל, 49, היה בין הטאלנטים הבולטים ברשת 13, אך לפני כשנה עזב את החברה על-מנת להגיש את המהדורה המרכזית בערוץ 14 עם מגי טביבי. לפי הודעת ערוץ 14, הוא אומנם יישאר בערוץ, אך לא ברצועה הזו. בלוח השידורים הנוכחי של ערוץ 14, בשעה 19:00 משודרת התוכנית "הדוח של אראל סג"ל". בעקבות המהלך, סג"ל יעבור לשדר יחד עם שמעון ריקלין בשעה 18:00.

נזכיר כי זמן קצר לאחר ההודעה על ההצטרפות של גל לרשת 13, הוציא ערוץ 14 מכתב התראה החתום על-ידי מנכ"ל הערוץ אריאל אדרי, בו נכתב כי החוזה בין הצדדים תקף עד סוף 2024. בערוץ דרשו מגל לקיים את ההסכם עד תומו, והזהירו כי אם לא יחזור בו מהמהלך, יינקטו הליכים לאכיפה ולמימוש ההסכם, וכן תינתן דרישה לפיצויים. כעת נראה כי האיום עשה את שלו.

ייתכן שאחת הסיבות לגישה שנקטו בערוץ 14 כלפי גל קשורה לעובדה שנוכחותו סייעה להעלאת הרייטינג, מה שעשוי לסייע גם להגדלת הכנסות מפרסום.

עד כמה רצו ברשת 13 את גל אצלם? על כך ניתן ללמוד מדברי אמיליאנו קלמזוק, המנכ"ל החדש, כשהוכרז המהלך. "השתלבותו מחדש של גל בערוץ היא חלק מתפיסת עולם לפיה תפקידנו ליצור טלוויזיה לכל הישראלים", אמר אז קלמזוק, "לעודד דיאלוג, לטפח הבנה בין סוגים שונים של אנשים, להעלות למסך מגוון רחב של דעות ולחזק את החברה הישראלית גם בעתות משבר וגם בימים שיבואו אחריו".

מרשת 13 ומשרון גל לא נמסרה תגובה.