מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב
חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

לפני כחודש פרסם בנק ישראל את סקר שביעות־רצון הלקוחות (משקי בית) מאיכות השירות של הבנקים. כמעט כל אחד מהבנקים הגדולים בישראל היה יכול לקחת משם סעיף שבו הוא נתפס כטוב ביותר, ולקדם עמו מהלך פרסומי.

בפועל, היחיד שעושה זאת הוא בנק מזרחי טפחות, אולי משום שהוא מוביל בשלוש נקודות שנמצאות בהלימה עם הקמפיינים שלו בשנים האחרונות: שביעות־רצון מהשירות בסניף, מזמן ההמתנה בסניף והמוקד הטלפוני.

הפרסומת החדשה של הבנק נפתחת בפרפרזה על השיר המוכר "רק בישראל", בכיכובם של הפרזנטורים דביר בנדק וחן אמסלם (בנק כבר מזמן לא לבד), וממשיך בישיבה על הספה והסבר לצופה המתקשה להבין את הרציונל. התוצאה: מקום שני בדירוג הזכירות.

 

על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, מזרחי טפחות הוא גם המפרסם שהשקיע השבוע את התקציב הגדול ביותר - כ־1.2 מיליון שקל. במקום השני מבחינת השקעה נמצאת סנו, עם כמיליון שקל בקמפיינים למוצרי ניקיון שונים (מקום עשירי בזכירות, גם הודות לשימוש בסלוגן הוותיק "מה הבעיה? קחו סנו"). במקום השלישי נמצא מותג האופנה רנואר עם כ־800 אלף שקל שהושקעו בקמפיין "אנחנו עוד נזרח", אשר לא התברג בדירוג.

נציין כי לפי נתוני יפעת, ב־2023 הפרסומת המושקעת ביותר בשבוע שלפני פסח הייתה שייכת לשופרסל, עם כ־900 אלף שקל, וב־2022 עמדה ההשקעה על פי שניים מזה - 1.8 מיליון שקל.

השנה, קמעונאית המזון הגדולה בישראל אינה נמנית בין המפרסמים המשקיעים ביותר לקראת החג, ולמעשה, בעידן בעלי השליטה החדשים, האחים אמיר, היא עלתה בקמפיין קטן ורזה עם הופעה קצרה של אירנה (ליאת הר לב) וחברתה ה"אהובה".

ליאת הר לב ואושרית סרוסי בקמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך
 ליאת הר לב ואושרית סרוסי בקמפיין שופרסל / צילום: צילום מסך

הסרטון התברג במקום התשיעי בזכירות והשלישי באהדה, אך ככל הנראה לא משום שהייתה בו הברקה חדשה - אלא כיוון שהוא מבוסס על דמויות אהובות, שבעבר כיכבו רבות בהפסקת הפרסומות, וזכו לאהדה גבוהה בקרב הצופים. מה יהיה בחג הבא? עדיין לא ברור.

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, ולקמפיין המקדם את פתיחת מוקד שירות הלקוחות גם במוצאי שבת - בהובלת הפרזנטור גל תורן, ובאמצעות שיר אהוב מהאייטיז (אין מוצא / יש מוצ"ש).

גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך
 גל תורן בקמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך

הפרסומת האהובה ביותר היא גם כזו שמבוססת על התמדה: ביטוח 9 עם אודי כגן והאב המאותגר טכנולוגית, שמתנדב בדוכן "כל הכיבוד לצה"ל". הוא אולי לא בדיוק ממלא את המשימה כמו שצריך, אבל "מביא תוצאות" בפער עצום מכל יתר הפרסומות בדירוג.

המשרד האהוב

מבין שלוש הפרסומות האהובות ביותר, גליקמן־שמיר־סמסונוב אחראי לשתיים (ביטוח 9, בהפרש משמעותי מכל היתר, ושופרסל), ומקאן תל אביב לאחת (בנק לאומי). 

יושבים על הענף

ענף הפיננסים מככב במדד עם שישה נציגים, וענף התקשורת עם שניים. 

משקיעים קצת פחות

ההשקעה בפרסום עומדת על 31 מיליון שקל, לעומת 34.5 מיליון שקל השבוע. 

 בשבוע הבא לא יפורסם המדד, והוא ישוב לאחר חג הפסח 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית