תוכנית החירום של גוף האשראי החברתי עוגן מתרחבת

עוגן מציע הלוואות לעסקים קטנים בריבית פריים • הפסיכולוגים של זיגמונד משיקים סדנאות תמיכה ללוחמים לעיבוד חוויית הלחימה • רשת פתאל אירחה במדריד משלחת של 17 חיילי צה"ל שנפצעו במהלך מלחמה • ישראל מתגייסת

משלחת פצועי צה''ל למדריד / צילום: קובי סידי
משלחת פצועי צה''ל למדריד / צילום: קובי סידי

אודות "ישראל מתגייסת"

בתוך המציאות הכאוטית נולדו עשרות מיזמים של אזרחים ועסקים פרטיים, הנרתמים למען יושבי הדרום, אנשי כוחות הביטחון והמורל הלאומי בכללותו. גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

מתגייסים לעזרה

גלובס מרכז את היוזמות המרכזיות ופרטי הקשר ונרתם לקשר בין הצדדים להצלחת המיזמים הללו במייל: i-can-help@globes.co.il

עוגן

גוף האשראי החברתי עוגן מרחיב את תוכנית החירום שהשיק באוקטובר בעקבות המלחמה, ומוביל בימים אלה מהלך שיאפשר לכל עסק קטן להגיש בקשה להלוואה בריבית פריים. במסגרת זו, סכום ההלוואה המרבי לעסק קטן יוגדל ב-30% ויעמוד על 650 אלף שקל. כמו כן, ניתן יהיה להגיש בקשה להלוואה במסלול ישיר, ללא יועץ עסקי, בסכום של עד 250 אלף שקל. המסלול מיועד לעסקים בעלי ותק של שנתיים לפחות, עם מחזור עסקי שנתי של עד 20 מיליון שקל. 

ישראל מתגייסת | המיזם שבו לוחמים שסובלים מפוסט-טראומה משמשים כמנטורים
ישראל מתגייסת | קרן חדשה להנצחת קצין שנפל במלחמה תסייע לחיילי מילואים בעלי עסקים

מאז פרוץ המלחמה נרשמו בעוגן יותר מ-11 אלף פניות של בעלי עסקים קטנים לקבלת הלוואות וליווי פיננסי. על פי נתוני הארגון, הסכומים המבוקשים על ידי העסקים הקטנים עלו בתקופת המלחמה לטווח ממוצע של 180-220 אלף שקל לעסק, לעומת טווח ממוצע של 130-150 אלף שקל טרום המלחמה.

נוסף על הלוואות בריבית פריים, מציע עוגן לבעלי עסקים קטנים גם שירותי ליווי ומנטורינג עסקי באמצעות 1,300 מנטורים מתנדבים, הכוללים מנהלים בכירים ומנוסים מכל מגזרי המשק.

לדברי שגיא בלשה, מנכ"ל עוגן, המהלך "נועד להנגיש את האשראי החברתי של עוגן לכל אותם עסקים הזקוקים לסיוע. אנו מקווים כי קרנות האשראי של עוגן לעסקים, נוסף על קרן המילואים שהשקנו באחרונה, יצליחו לחולל שינוי חיובי משמעותי בחיי בעלי עסקים קטנים רבים המתמודדים עם קושי כלכלי גובר והולך".

לפניות: ogen.org או במוקד הטלפוני 3309*

זיגמונד

הפסיכולוגים של זיגמונד, פלטפורמה חינמית המציעה התאמה בין פסיכולוג למטופל, משיקים סדנאות תמיכה ללוחמים לעיבוד חוויית הלחימה, תמיכה וטיפול בפוסט-טראומה. הפלטפורמה זמינה כאפליקציה וכאתר אינטרנט.

מאחורי הקמת זיגמונג עומד הפסיכולוג נתנאל זינגבוים, ששירת ביחידת אגוז כקלע וחבלן, ונקלע בעצמו לחוויית כמעט-מוות במבצע צוק איתן בעזה, אשר לא טופלה במסגרת טיפולית צבאית. לדבריו, "בתקופה ההיא, ובטח שבמלחמות לפניה, לא היה פופולרי לדון בבעיות נפשיות שנגרמו כתוצאה מהלחימה.

אפליקציית זיגמונד / צילום: יח''צ
 אפליקציית זיגמונד / צילום: יח''צ

"כולנו היינו בתוך זה, היה ברור שכל אחד חווה את הלחימה בעצימות שונה, ורובנו נשארנו עם טראומה או פוסט-טראומה ומשקעים שמשפיעים עלינו עד היום. כפסיכולוג, וגם כאדם הצורך טיפול פסיכולוגי בעצמו, נתקלתי בקושי מאוד גדול סביב הצורך שלי ושל אחרים במטפלים טובים, ולכן הקמתי את זיגמונד. כעת אנו משיקים סדנאות עיבוד לחימה ושיחות חינמיות למילואימניקים וכל מי שחווה חוויית לחימה ורוצה לדבר על זה עם אנשים כמוהו".

לאתר: zigmond.me טלפון: 053-3025849

רשת מלונות פתאל

רשת פתאל אירחה במדריד משלחת של 17 חיילי צה"ל שנפצעו במהלך מלחמת חרבות ברזל, שאליהם הצטרפה גם מיה רגב, ששוחררה משבי החמאס. מאחורי המהלך עומד איש העסקים קובי סידי, מנכ"ל הפועל תל אביב לשעבר, שהזמין את המשלחת למשחק של אתלטיקו מדריד.

סידי אירח את המשלחת בתא הפרטי שלו באצטדיון וונדה מטרופוליטנו של אתלטיקו. "החלטתי להזמין חיילים הנמצאים בתהליך שיקום ארוך להפוגה קצרה במשחק של אתלטיקו מדריד", הוא מספר.

"דוד פתאל ושי רז (מנכ"ל פתאל אזור ספרד) נרתמו מיד לבקשתי, ותרמו על חשבונם אירוח מלא שכלל אפילו ארוחת שבת. עידן עופר, השותף בקבוצת אתלטיקו, והנציג שלו, גדי גרין, שלחו לי צעיפים וכובעים של הקבוצה לחלק לכולם, והזמינו את המשלחת לארוחה עם הקהילה היהודית".

עמותת "מחשבה טובה" וקרן אספר

עמותת מחשבה טובה הקימה מרחב למידה טכנולוגי בטבריה עבור תלמידים מקרית שמונה שפונו לעיר בצל המלחמה. המהלך התאפשר הודות לתמיכת קרן אספר.

המרחב הטכנולוגי כולל עגלת מחשבים מאובזרת בכל הנדרש להעברת תכנים טכנולוגיים מקדמי חוסן, שפותחו על ידי העמותה ומועברים על ידה למאות ילדים מפונים מאז פרוץ המלחמה.

לדברי אלון ארצי, מנהל פעילות העמותה בצפון, "הציוד הטכנולוגי הרב שהתקבל בתרומה ישמש לקורסים טכנולוגיים ייחודיים שנעביר לילדים, ויישאר כמובן לשימוש בית הספר לשנים הבאות, עם חזרתם הביתה. מרגש מאוד להציע למידה ופנאי לילדים שאינם חיים בשגרה מתחילת המלחמה".

נבחרת הריצה להעלאת המודעות לחטופים / צילום: אבישי בדולח
 נבחרת הריצה להעלאת המודעות לחטופים / צילום: אבישי בדולח

סקוני

כ-100 רצות ורצים חברי נבחרת שלוה-סקוני רצו 15 ק"מ לבושים בחולצות צהובות, להעלאת המודעות והקדשת האימונים לחזרתם של החטופים. הריצה, שהתקיימה בנמל תל אביב, היא חלק מהאימונים לקראת מרתון ניו יורק בנובמבר, שבו ייצגו את מדינת ישראל.

הנבחרת דחתה את השתתפותם של 120 רצים במרתון בנובמבר 2023 עקב מלחמת חרבות ברזל, ואילו השנה מתוכננת לצאת נבחרת גדולה יותר של 260 חברים. את הנבחרת השנה יוביל סער בוכבינדר, רץ על הרצף האוטיסטי אלוף הספיישל אולימפיקס במקצי 5,000 ו-10,000 מטר.