המשקיעים הכבדים מכרו את מניות אנבידיה ומטא. איזו הם קנו?

את אנבידיה ומטא הם מוכרים, את אמזון קונים • זה לא רק מימוש רווחים, המיליארדרים הללו צופים פני עתיד: אל התחרות הגוברת, השקעות ההון הדרושות ותזרים המזומנים העתידי

שבע המופלאות / צילומים: shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
שבע המופלאות / צילומים: shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

ה-15 למאי היה יום חשוב בשוק ההון בארה"ב. היה זה המועד האחרון בו נדרשו בתי ההשקעות האמריקאים, המנהלים לפחות 100 מיליון דולר, להגיש לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) מסמך שמתאר את השקעותיהם ברבעון שהסתיים בסוף מרץ. 

המשקיע הנודע מכר את המניה הכי לוהטת בוול סטריט, מה הוא קנה?  
כולם מסתכלים על אנבידיה אבל ההזדמנות עשויה בכלל להסתתר במניה אחרת 

המסמך, 13F, הוא רשימת הפעולות בניירות ערך שביצעו העומדים בראש בתי ההשקעות. והוא גם מספק את הדרך להציץ מעבר לגבם של גדולי המשקיעים בוול סטריט כדי לדעת מה הם רכשו או מכרו ברבעון האחרון.

שבע המניות "המופלאות" הן אלה שדחפו את מדדי וול סטריט לשיאים, הגיוני שנסתקרן לראות מה עשו המשקיעים במניות הללו ברבעון הראשון. מסתבר, שהם רואים את הדברים מעט אחרת אחד מן השני.

1 מקצצים את אנבידיה

אחרי הדוחות המדהימים שאנבידיה פרסמה אתמול בלילה, ייתכן שחלקם לפחות, מצטערים על הקיצוץ במניה.

אבל דומה שברבעון הראשון הם לא רצו לקחת חלק בלהיט הבינה המלאכותית. בין שמונת המוכרים נמצאים: קן גריפין מסיטאדל אדוויזורס שמכר 2.4 מיליון מניות, ישראל אנגלנדר ממילניום מנגמנט שמכר 720 אלף מניות, סטנלי דרוקנמילר שמכר 440 אלף מניות, ודייויד סיגל וג’ון אוברדק מטו סיגמא אינבסטמנטס, שמכרו 420 אלף.

למה שימכרו את המניה הכי לוהטת? מלבד לקיחת רווחים, ישנם כמה דגלים אדומים שהמיליארדרים מבחינים בהם. התחרות הגוברת מצד חברות אחרות כגון מיקרוסופט, מטא או אמזון שהם גם הלקוחות הגדולים של אנבידיה  ומהווים כ-40% מההכנסות שלה. כל אחת מאלה שוקדת על שבבי AI משלה, ולכן יש אומרים שהביקוש לשבבי אנבידיה הגיע לשיאו.

שתי ענקיות, מודל עסקי שעומד למבחן ויכולות דמיוניות: מרוץ ה-AI בנקודת רתיחה

2מראים למטא את הדלת

תשעה מיליארדרים, או אפילו עשרה אם מחשיבים את ג’ים סימונס המנוח מרנסנס, מכרו את מניית מטא , בעלת השליטה בפייסבוק. ביניהם, אולה אנדראס מויקינג גלובל אינבסטורס שמכר 2.6 מיליון מניות, פיליפ לאפונט מ-Coatue Management שמכר 1.3 מיליון מניות, קן גריפין מסיטאדל אדוויזורס שמכר 1.15 מיליון מניות וסטיבן כהן מפוינט72 ניהול נכסים שמכר 780 מיליון מניות.

הסיבה המרכזית למכירה היא כנראה מימוש רווחים, מאז התחתית אליה הגיעה ב-2022, מטא השיאה 500%. ואולי גם המשקיעים מאוכזבים מההשקעות ההוניות של מטא. מניית החברה ירדה לאחר שב-2022 החליט מארק צוקרברג להשקיע את הון החברה במטא וורס ובמציאות רבודה, עתה מפנים בחברה את המשאבים לבינה מלאכותית, והמשקיעים לא בטוחים שההשקעות של החברה ישיאו את התשואה הנאותה.

3לא מפסיקים לקנות את אמזון

החברה האחת משבע המופלאות שהמיליארדרים רוכשים ללא הרף היא אמזון . תשעה מיליארדרים רכשו הרבה מניות של החברה, וביניהם, ישראל אנגלנדר ממילניום מנג’מנט עם 2.4 מיליון מניות, אולה אנדראס מויקינג גלובל אינווסטורס עם 1.9 מיליון, צ’ייס קולמן מטיגר גלובל מנג’נמנט, 1.4 מיליון, ג’ף יאס מססקווהנה אינטרנשיונל, 1.3 מיליון וריי דאליו מברידג’ווטר אסוסיאייטס, 1 מיליון מניות.

אמזון היא הקימעונאית המקוונת הגדולה בעולם, אבל לחברה יש גם מנועי צמיחה נוספים שלוכדים את עיני המשקיעים - עסקי הענן של אמזון מפיקים הכנסות של כ-100 מיליארד דולר בשנה, מה גם ששולי הרווח בהם הם גבוהים במיוחד. שירותי הפרסום והמנויים של החברה עומדים בפני עצמם, אל האתר של אמזון מגיעים 2 מיליון אנשים בכל חודש ולחברה יש 200 מיליון מנויים לשרות הסטרימינג פריים.

המיליארדרים מבחינים גם במכפיל תזרים המזומנים של החברה, לאחר שזה עמד על 23-37 הרבה שנים, עתה הוא עומד על 12.4 בלבד לפי התחזית ל-2025.