סחיטה באיומים והלבנות הון של מיליונים: כתב אישום חמור נגד מפעיל בתי הימורים בלתי חוקיים

פרקליטות המדינה הגישה כתב אישום חמור נגד ראש מערך עברייני, בטענה שניהל בתי הימורים לא חוקיים וביצע עבירות כלכליות בהיקף 35 מיליון שקל • בנוסף לכך, עפ"י כתב האישום, שלושה נאשמים נוספים סחטו באיומים את אחד משותפיו העסקיים

הפעיל על-פי כתב האישום 11 בתי הימורים לא חוקיים / אילוסטרציה: Shutterstock
הפעיל על-פי כתב האישום 11 בתי הימורים לא חוקיים / אילוסטרציה: Shutterstock

11 בתי הימורים לא חוקיים שפעלו במשך כל ימות השבוע ובכל שעות היממה, הפעילו סחיטה באיומים והעלמות מס והלבנות הון בהיקף 35 מיליון שקל - אלה העובדות העומדות בלב כתב אישום שהגישה פרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד אשר ברכה (64), שלטענת המדינה עמד בראש מערך עברייני שגם השתמש בסחיטה ואיומים ובאלימות נגד מי שיצא נגדו. 

המנהל שהביא את וולט לישראל וההסתבכות בהיקף של 230 מיליון שקל
בית הדין הרבני מציג: אפשר להתגרש גם ללא עילת גירושים
רכשה דירה וביקשה לפנות את השוכרת. מה פסק בית המשפט?

כתב האישום מייחס לברכה 14 אישומים שונים בגין ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה בכוח ובאיומים, איסור הגרלות והימורים, הלבנת הון, עבירות מס וכן מספר רב של עבירות נוספות. 

שלושה נאשמים נוספים בכתב האישום הם: סופיאן ג'רשוי (55), ליאורה חייא (63) ועלאא אלמאג'רבה (32), אשר מואשמים, כל אחד על-פי חלקו, בכך שסחטו ואיימו על אחד משותפיו העסקיים של ברכה בניהול בתי ההימורים.

הכנסות של כ-35 מיליון שקל

על-פי כתב האישום, שהוגש על-ידי עו"ד יונתן טל מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), בין השנים 2024-2016 הקים ברכה וניהל בתי הימורים רבים בפתח תקווה, בראש העין, בתל אביב, ברמת גן, בבני ברק ובאילת, בהם התנהלו משחקים, הגרלות והימורים אסורים.

לצורך ניהול בתי ההימורים וארגון המשחקים האסורים, ובמטרה להסתיר את מעורבותו ובעלותו בבתי ההימורים, נטען, הפעיל הנאשם מנגנון הסתרה, במסגרתו קשר קשר עם אחרים, אשר רשמו על עצמם את שכירות בתי ההימורים, וכן סוכם ביניהם כי ייקחו על עצמם את האחריות הפלילית הנובעת מהחזקת בתי ההימורים והפעלתם. במקביל, הקים הנאשם בית עסק לייצור ואספקת מכונות מזל, אותן סיפק לבתי ההימורים בבעלותו וכן לבתי הימורים אחרים בתמורה לתשלום. 

במהלך תקופת פעילותם חלק מבתי ההימורים נסגרו לאחר פשיטה משטרתית, אך נפתחו מחדש על-ידי הנאשם באותו מקום או במקום אחר. ההימורים וההגרלות נוהלו בבית ההימורים על-ידי דילרים, אשר גבו כסף ממהמרים, הקצו נקודות משחק עבורם במכונות המזל, שילמו להם את זכייתם וניהלו טבלה שכללה את פירוט הכנסות בית ההימורים. 

מכתב האישום עולה כי במשך השנים היקף ההכנסות של הנאשם מעסקיו הלא חוקיים עמד על למעלה מ-35 מיליון שקל כאמור. 

"היעדר מורא מהחוק" 

בנוסף, כך על-פי כתב האישום, כאשר התגלע סכסוך בין ברכה לאחד משותפיו שניהל את אחד מבתי ההימורים בפתח תקווה, סחטו אותו שלושת הנאשמים האחרים, איימו עליו ושלחו אנשים מטעמם, על-מנת שייצא מהשותפות בעסק וישלם מאות אלפי שקלים. משלא נענה לדרישה, נשלח אלמאג'רבה להכותו וגרם לחבלה בראשו. כתוצאה ממעשי האיומים והתקיפה, הוא נאלץ לשלם לנאשמים סכומי כסף גדולים. 

בבקשת המעצר צוין כי "מדובר בסחיטה ארוכה ומתמשכת, שכללה איומים בוטים ושימוש במוניטין עברייני של בני משפחה. בהמשך, משהאיומים לא הובילו לידי מעשה, כללה הסחיטה שימוש באלימות חמורה, באמצע רחוב מגורים, לעיני עדי ראייה, באופן המלמד על היעדר מורא מהחוק". 

על פי האישום, באחת ההזדמנויות איים אלמג'רבא על השותף העסקי בין היתר באמירות: "אינעל ראבאק איפה אתה אני בא אליך איפה אתה... אני רוצה להוכיח לך מי אני, אתה יודע טוב מאוד מי אני, אני אחנג'ר אותך, איפה אתה ... נתנו לך שבועיים... תקשיב לי טוב איפה אתה. אל תיתן לי לחפש אותך, אני נעול עליך.. אתה לא רוצה לבוא? אל תדאג אני אגיע אליך...".

הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה להורות על מעצרם של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם, וכן מבקשת לחלט לטובת המדינה את רכושו וכספו של ברכה בהיקף של מיליוני שקלים, ובין היתר נכסי נדל"ן מרובים - דירות ונכסים בתל אביב, ברמת גן, בחדרה, ברחובות ובאילת - בשווי של מעל 12 מיליון שקל, מרצדס וטויוטה וכן רכוש נוסף. 

התיק נחקר על-ידי ימ"ר תל אביב.

*** חזקת החפות: הנאשם לא הורשע בביצוע העבירה ועומדת לו חזקת החפות.