אחרי שמכר מניות בעשרות מיליונים: ההסתבכות של המנכ"ל המוערך

רשות ני"ע חוקרת חשד לפיו רכש דני רימוני, מנכ"ל רימוני תעשיות ומבעליה, מניות בחברת ארי נדל"ן מידי קרן גידור, לאחר שקיבל מידע פנים בסמוך לפרסום תוצאותיה הכספיות

דני רימוני / איור: גיל ג'יבלי
דני רימוני / איור: גיל ג'יבלי

פרשה שנחקרת ברשות ניירות ערך בימים אלה מאיימת לסבך את התעשיין העשיר והמוערך דני רימוני (59) בעבירת שימוש במידע פנים. לפי החשד רכש רימוני מניות של חברת ארי נדל"ן, בעסקה מתואמת מול קרן גידור ובתיווך בית ההשקעות ווליו בייס. זאת לאחר שנחשף למידע פנים טרם פרסום דוחותיה של חברת המרכזים המסחריים.

חברת נדל"ן תבעה פיצויים ממשרד רו"ח בגלל הערכת שווי. מה קבע ביהמ"ש?
ההנחיה החדשה לשופטי המשפחה שיכולה ליצור שינוי משמעותי

רימוני משמש כמנכ"ל והוא אחד מבעלי המניות (11%) בחברה הציבורית הוותיקה רימוני תעשיות , העוסקת בייצור ומכירה של מוצרי פלסטיק מדויקים. החברה נמצאת כיום בשליטת משפחת רימוני (האחים דני, רפאל וגד) לצד קרן פימי. לפני כארבע שנים מכרו האחים רימוני לקרן שמוביל ישי דוידי מניות החברה ב־150 מיליון שקל, ומאז מכרו בשוק מניות נוספות. נכון להיום מחזיקים האחים כ־30% ממניות החברה שהקים אביהם בשווי שוק של יותר מ־100 מיליון שקל, ומנהלים את עסקיה.

למעשה, רימוני תעשיות הייתה הראשונה והיחידה עד כה לדווח על דבר חקירתו של דני רימוני בתחילת השבוע שעבר. החברה ציינה כי בוצע חיפוש במשרדו של המנכ"ל לקראת סוף חודש מאי (28.5) על ידי חוקרי רשות ניירות ערך, וכי רימוני עצמו נחקר "בנוגע לחשד לעבירת מידע פנים שאינה קשורה לני"ע של החברה".

ארי נדל"ן: "לא מכירים את פרטי האירוע"

ככל הידוע רכש רימוני לפני כשנתיים מניות של חברת הנדל"ן המסחרי ארי נדל"ן, שבשליטת צחי אבו, בסכום של 4 מיליון שקל. לפי החשד נחשף רימוני טרם הרכישה למידע מהדוחות הכספיים של החברה, כשלא ברור עדיין מי הגורם שהעביר לו את אותו מידע.

מדובר היה בעסקה מתואמת בין רימוני לקרן, שבה הצדדים לעסקה קובעים את מספר המניות שנמכרות ומחירן, ומבצעים אותה במועד מוסכם מראש. מי שביצע את העסקה עבור קרן הגידור היה איש ההשקעות אריה לנצברג, כשהמתווך בין הצדדים היה בית ההשקעות ווליו בייס.

לגלובס נודע כי לנצברג מסר עדות פתוחה במשרדי רשות ני"ע בפרשה. בעברו ריצה לנצברג עונש מאסר בפועל של 18 חודשים בעקבות הודאתו בביצוע תרמית בני"ע ובעברות מס. היה זה בעת שכיהן בעבר הרחוק כמנהל דסק בחברת כלל פיננסים בטוחה.

מחברת ארי נדל"ן , שבמניותיה בוצעה אותה עסקה ב־2022, נמסר בתגובה לפניית גלובס כי "לחברה אין קשר לאירוע, ועל כן אין ביכולתנו להתייחס לאירוע שפרטיו אינם ידועים לנו". מדובר כאמור בחברת נדל"ן מסחרי הנמצאת בשליטת איש העסקים צחי אבו (56.4%), אשר לה כ־97 אלף מ"ר של שטחי מסחר להשכרה בשיעור תפוסה של 96%. ארי נדל"ן נסחרת בשווי שוק של 671 מיליון שקל, לאחר שבשנתיים האחרונות הניבה מנייתה תשואה שלילית של 42%.

רימוני תעשיות נמצאת כיום בשליטת קרן פימי והאחים רימוני (30% כל אחד מהצדדים), כשמטעם הקרן מכהנת כיו"ר החברה לילך אשר טופילסקי. את החברה הקים יותם רימוני, תעשיין ותיק ומנוסה שהתמחה בהזרקת פלסטיק בתבניות מוכנות מראש. רימוני האב נפטר בשנת 2021, ושנים רבות קודם לכן העביר את ניהול החברה לידי בנו, דני. כיום שלושת בניו של המייסד מחזיקים כאמור בכ־30% ממניות החברה, כאשר לדני רימוני נתח של 11% ולשני האחים האחרים כ־9% כל אחד.


קשרים עסקיים קודמים עם הגוף המתווך

יש לציין כי בין רימוני לבין בית ההשקעות ווליו בייס קשרים עסקיים קודמים. ווליו בייס שהוקם ונשלט על ידי עידו נויברגר וויקטור שמריך, רכש יחד עם רימוני ומשקיעים נוספים את חברת המידע הקמעונאי סטורנקסט בשנת 2015, מידי ריטליקס, ואלה מימשו אותה לאחרונה ברווח נאה.

לפני למעלה משנתיים פרסמה סטורנקסט, העוסקת בהנגשת מידע אנליטי מקופות המכירה של הרשתות הקמעונאיות לספקים שלהן, טיוטת תשקיף לקראת הנפקה בבורסה בתל אביב. השווי עליו דובר בהנפקה היה כ־300 מיליון שקל לסטורנקסט, אולם בהמשך קוצץ השווי המבוקש ל־200 מיליון שקל. באותה תקופה שוק ההנפקות התקרר במהירות על רקע העלאות הריבית בעולם, ובעלי הבית החליטו לחפש חלופה אחרת.

כך גובשה עסקה למכירת סטורנקסט לידי קרן ההשקעות הפרטיות פורטיסימו של יובל כהן, בתמורה ל־180 מיליון שקל. אולם גם כאן נרשמה התפתחות לא צפויה, כשלאחר מספר חודשים הביעה רשות החברות כוונה להתנגד לעסקת המכירה, מתוך חשש לדליפת מידע עסקי שיכול להשפיע על החזקה אחרת של פורטיסימו, ביצרנית מצרכי המזון סוגת. העסקה בוטלה ובהמשך מכרו בעלי סטורנקסט את החברה לידי קרן IGP של משה ליכטמן וחיים שני, לפי שווי של 200 מיליון שקל.

***חזקת חפות: דני רימוני לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות