דיווח: אינטל מקפיאה עבודות במפעל בקריית גת. האם השקעת הענק בישראל בסכנה?

בחדשות 12 דווח כי המעסיקה הגדולה בהייטק הישראלי הודיעה לחברת תשתית גדולה להפסיק את העבודות להרחבת המפעל בקריית גת • לגלובס נודע כי במשרד האוצר ידעו על כוונת אינטל להקפיא את הרחבת המפעל • מטעם אינטל נמסר כי "ישראל ממשיכה להיות אחד מאתרי הייצור והמו"פ הגלובליים המרכזיים שלנו, ואנו ממשיכים להיות מחויבים לאזור"

מפעל אינטל בקריית גת / צילום: אינטל
מפעל אינטל בקריית גת / צילום: אינטל

אינטל הודיעה לחברת תשתית גדולה להפסיק את העבודות להרחבת המפעל בקריית גת. אינטל שלחה בימים האחרונים מכתב שבו ביקשה לעכב את העבודות - כך על פי דיווח בחדשות 12. שם החברה לא נחשף. לגלובס נודע כי במשרד האוצר ידעו על כוונת אינטל להקפיא את הרחבת המפעל.

בחודש דצמבר האחרון אישרה החברה, שהיא המעסיקה הגדולה ביותר בהייטק הישראלי, כי תשקיע 15 מיליארד דולר נוספים להשקעה במפעל השבבים החדש בקריית גת מעבר להשקעה של 10 מיליארד דולר, שהחלה בשנת 2019. ‎בזמנו פורסם כי על פי ההערכה, המפעל יעסוק ביצור השבבים בעלי הגאומטריה הזעירה ביותר של אינטל.

במסגרת ההסכם בין ענקית השבבים לממשלה, אמורה החברה לקבל מענק בסך 3.2 מיליארד דולר על־פני מספר שנים, בהתאם לעמידה ביעדים שונים, ככל הנראה יעדי תעסוקה והשקעה חוזרת בחברות ובקבלנים ישראלים. אינטל התחייבה לרכוש מוצרים ושירותים של חברות ישראליות בשווי של 60 מיליארד שקל במהלך העשור הקרוב. זהו המענק הגבוה ביותר שהעניקה אי־פעם ממשלת ישראל לחברה פרטית - והוא מוערך בכ-12% מכלל ההוצאות לצורך ההקמה והשדרוג של המפעל החדש.

אינטל: "ממשיכים להיות מחויבים לאזור"

מטעם אינטל נמסר כי "ישראל ממשיכה להיות אחד מאתרי הייצור והמו"פ הגלובליים המרכזיים שלנו, ואנו ממשיכים להיות מחויבים לאזור. כפי שצוין בעבר, היקף וקצב הרחבת הייצור של אינטל באתרי החברה ברחבי העולם תלויים במספר גורמים משתנים.
ניהול פרויקט בסדר גודל כזה, במיוחד בתעשייה שלנו, בדרך כלל כולל התאמות בלוחות הזמנים. ההחלטות שלנו מבוססות על תנאים עסקיים, דינמיקות בשוק ואחריות בניהול ההון".