הגנרל שבטוח: לא תהיה מלחמה בצפון, וזו הסיבה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הגנרל האמריקאי הבכיר שבטוח שלא תהיה הסלמה בצפון, המזח הצף האמריקאי הפך מהבטחה לכישלון, וספינה שהותקפה ע"י החות'ים שקעה • כותרות העיתונים בעולם

על רקע המלחמה המתפתחת ללא הרף, עדשת התקשורת העולמית חושפת נקודות מבט ייחודיות על מה שקורה בארץ. מניתוחים של מומחים בין-לאומיים, פרשנויות מזווית אחרת וגם סיפורים קטנים מישראל שנעלמים מן העין, בכל יום נגיש לכם סקירה יומית קצרה מן הנכתב בתקשורת העולמית על ישראל במלחמה, כדי לנסות ולפענח איך דברים מפה נראים מעבר לים.

הפרויקט הגרמני־ישראלי שישגר 126 מל"טים מתאבדים במקביל
טורקיה וצרפת בחוץ: הישראלים לא רוצים לטוס ליעדים עוינים  

1הגנרל האמריקאי שחושב: "ישראל וחיזבאללה לא יתגלגלו למלחמה כוללת"

העימות בין ישראל לבין חיזבאללה יישאר "מתחת לנקודת הרתיחה", ולא צפויה מלחמה כוללת. כך אמר מפקד פיקוד המרכז של ארה"ב לשעבר גנרל קנת' מקנזי בראיון לרשת אל־ערבייה. הגנרל שהוביל את הפיקוד שאחראי על המזרח התיכון אמר כי מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה יקבל את ההחלטות האסטרטגיות שלו, תוך הבנת היכולת של ישראל לייצר תגובה חריפה.

סוגיה מסקרנת שעסק בה מקנזי היא חיסול מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה קאסם סולימאני בינואר 2020 בבגדד. הגנרל סיפר כי הפלת המטוס של סולימאני הייתה אחת האפשרויות שנבחנו. "אם היינו מפילים את המטוס שבו טס סולימאני, היו מתים אנשים חפים מפשע. זה לא מה שרצינו. רצינו לפגוע בסולימאני מבלי שימותו חפים מפשע".

מאת אוסאמה סראיה וג'ואן סרייה. מתוך אל־ערבייה. לקריאת הכתבה המלאה.  

2כישלון של ביידן בסך 230 מיליון דולר

פרויקט המזח הצף האמריקאי בהשקעה של 230 מיליון דולר נכשל, וכנראה יסיים את פעילותו כמה שבועות עוד בטרם התכנון המקורי. כך מדווח בניו יורק טיימס. בעיתון מציינים כי המזח שבתוך זמן קצר התפרק בפעם אחת ופורק מבעוד מועד בפעם אחרת, פעל כ־10 ימים בלבד לאורך תקופה של חודש.

בעיתון מציינים כי המזח לא מיועד כלל להוות עמדת עצירה, אך שאיפת הממשל בוושינגטון להכניס כמה שיותר סיוע הומניטרי לרצועת עזה בעת שזה לא צלח בנתיבים היבשתיים - הביאה לרצון להשתמש במזח הצף. אולם, מקורות בצבא ארה"ב סיפרו לניו יורק טיימס כי המזח הצף נכשל בעמידה אפילו ביעדים הנמוכים.

סוגיה מעניינת היא כי ממשל ביידן העריך כי המזח הצף יצליח לפעול עד ספטמבר, בטרם הים לא יאפשר את פעילותו. עם זאת, כעת מדובר על פירוקו כבר בחודש יולי. בכירים בוושינגטון מקווים כי כאשר יגיע השלב של סיום הפרויקט, תתאפשר הובלת סיוע הומניטרי באופן נרחב יותר דרך ישראל.

מאת הלן קופר ואריק שמיט. מתוך ניו יורק טיימס. לקריאת הכתבה המלאה. 

3ספינה נוספת שתקפו החות'ים שקעה למצולות

אוניית הצובר בבעלות יוונית טוטור שהמורדים החות'ים תקפו בשבוע שעבר, ככל הנראה, שקעה למצולות. מינהל הסחר הימי הבריטי (UKMTO) דיווח ביום שלישי כי זוהו בים שברים ונפט באזור המוערך שבו הצוות נטש את הספינה לאחר התקיפה. אחד מאנשי הצוות של הספינה שהובילה פחם, שלפי הערכות שהה בחדר המנועים בזמן המתקפה, עדיין נעדר.

בינתיים, הורו במינהל הבריטי לספינות להיזהר בעת מעברן באזור, שנמצא לא הרחק מעיר הנמל המרכזית של החות'ים - חודיידה. זו הספינה השנייה ששוקעת לאחר פגיעה חות'ית, לאחר שאוניית צובר אחרת, רובימאר, שקעה למצולות ב־2 במרץ עם 41 אלף טונות דשן.

למעשה, המתקפות של שליחיה של איראן במרחב הים האדום נמשכות כל הזמן, תוך שכוחות הקואליציה בהנהגת ארה"ב מבצעות תקיפות בתימן שלא ממש משפיעות על החות'ים - אלא להיפך. רק בשבוע שעבר נפגע הספינה וורבנה שבבעלות אוקראינית ובהפעלה של חברה פולנית. היא נשאה עצים ממלזיה לאיטליה, אך בשל הפגיעה - הצוות נטש. לא מן הנמנע כי גם הספינה הזו תשקע בקרוב.

מתוך אל־ג'זירה. לקריאת הכתבה המלאה.