בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; טסלה עלתה בכ-3.5%, אנבידיה ב-2.5%

הנאסד"ק עלה ב-0.1% • בורסות אירופה ננעלו בירידות חדות • הניקיי זינק שוב לשיא כל הזמנים • תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב טיפסו • יו"ר הבנק המרכזי של ארה"ב נאם היום בקונגרס • מיטב: "צפויה עלייה בתלילות של עקומי התשואה, לפיכך השקעה באג"ח הבינוניות אטרקטיבית יותר מהאג"ח הארוכות"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan
וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:01

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת. הנאסד"ק עלה ב-0.2%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו 0.1% והדאו ג'ונס השיל מערכו 0.1%.

21:00

מגמה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק נסחר סביב רמות הבסיס, ה-S&P 500 מוסיף לערכו 0.1% והדאו ג'ונס עולה בשיעור דומה.

טסלה  מרכזת עניין לאחר שדווח כי בבנק מורגן סטנלי נשארים בדירוג 'עודף משקל' בהמלצתם על המניה. בבנק ציינו כי להערכתם, חלקה של טסלה בשוק הרכב החשמלי העולמי עמד במאי על 15%. טסלה נסחרת בעליות של כ-4% ובחמשת ימי המסחר האחרונים המניה הוסיפה לערכה כ-20%.

מנגד, מניית כלי הבית הלן אוף טרוי  צונחת בכ-30%. זאת לאחר שהחברה דיווחה כי הרווח למניה עמד על 99 סנט ברבעון, לעומת הצפי המוקדם שעמד על 1.59 סנט. 

19:18

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת. הנאסד"ק עולה ב-0.3%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו 0.2% והדאו ג'ונס יורד ב-0.1%.

בקרב מניות השבבים נרשמת מגמה מעורבת. אנבידיה  עולה בכ-3% לאחר שב-keybank העלו את מחיר היעד של המניה ל-180 דולר, מחיר המהווה אפסייד של כ-40% ממחיר הסגירה של המניה ביום שני.  

במקביל, AMD  יורדת בכ-0.8%, סופר מיקרו  מטפסת בכ-2%, וברודקום  יורדת ב-0.7%. אינטל  עולה בשעה זו בשיעור קל בלבד, אך מסכמת עלייה של כ-10% בחמשת ימי המסחר האחרונים.

למרות שיו"ר הפד הדגיש בנאומו כי ריבית גבוהה מדי עלולה לפגוע במשק האמריקאי לאורך זמן, בשוק האג"ח הממשלתי בארה"ב, תשואות האג"ח עולות קלות. התשואה ל-10 שנים עומדת על 4.30% והתשואה לשנתיים נסחרת סביב 4.64%.

18:44

יום המסחר באירופה ננעל בירידות שערים. מדד הדאקס ירד ב-1.4%, הפוטסי הבריטי איבד מערכו 0.7% והקאק הצרפתי ירד ב-1.6%.

17:13

בשעה זו, יו"ר הפד ג'רום פאוול נואם בפני הקונגרס. בנאומו הביע דאגה שהחזקת ריבית גבוהה מדי למשך זמן רב מדי עלולה לסכן את הצמיחה הכלכלית בארה"ב: "נקיטה בצעדי ריסון מוניטארי במועד מאוחר מדי עלולה להחליש יתר על המידה את הפעילות הכלכלית ואת שוק התעסוקה".

דבריו של פאוול ממשיכים לרמוז על הפחתת ריבית בקרוב כאשר נכון להיום השוק מתמחר כי הפד יורד את הריבית בחוד ספטמבר הקרוב, ופעם נוספת עד סוף השנה.

בימים האחרונים, פאוול ועמיתיו ציינו כי נתוני האינפלציה האחרונים מעודדים: "לאחר חוסר התקדמות לעבר יעד האינפלציה של 2% בתחילת השנה, הנתונים האחרונים הצביעו על התקדמות חיובית", אמר פאוול. "עוד נתונים חיוביים יחזקו את הביטחון שלנו שהאינפלציה נעה אל עבר היעד של 2%".

16:32

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת: מדד הנאסד"ק עולה ב-0.4%, ה-S&P 500 מוסיף לערכו כ-0.2% ושוב שובר שיא והדאו ג'ונס יורד ב-0.2%.

המשקיעים ממתינים לנאומו של יו"ר הפד בקונגרס, שצפוי להתקיים היום בשעה 17:00 שעון ישראל. פאוול צפוי לנאום על מצבו הכלכלי של המשק האמריקאי ולהתייחס למתווה הריבית של הפד.

מניית סרגון נטוורקס  הישראלית מרכזת עניין לאחר שהודיעה על חוזה של מיליוני דולרים עם ספקית אינטרנט אמריקאית. החוזה מגיע בעקבות רכישת חברת סיקלו הישראלית ב13--15 מיליון דולר בשנה שעברה.

15:06

המסחר באירופה מתנהל כעת בירידות - מדדי דאקס יורד ב-0.6%, קאק יורד בכ-0.8%, מדד פוטסי בעלייה קטנה של כ-0.2%. 

בוול סטריט החוזים העתידיים מצביעים  כעת על עליות של כ-0.3%.

גילת  הודיעה היום על קבלת הזמנת המשך לתקופה של 6 שנים מחברת Internet Para Todos (IPT) לאספקת שירותי תמסורת סלולרית לאזורים מרוחקים בפרו בהיקף של יותר מ-10 מיליון דולר.

14:00

חברת קמטק  פרסמה היום כי קיבלה הזמנה חדשה עבור מספר מערכות בדיקה ומדידה ליישומי מארזים מתקדמים מחברה מובילה בתחום ההרכבה ובדיקת שבבים במיקור חוץ (Outsourced Semiconductor Assembly and Test) בהיקף של כ-20 מיליון דולר.

13:18

באירופה מגמה שלילית בדרך כלל - מדדי דאקס וקאק יורדים בכ-0.5%, מדד פוטסי בעלייה קטנה של כ-0.1%. 

10:28

המסחר באירופה נפתח בירידות - מדדי דאקס וקאק יורדים בכ-0.5%, מדד פוטסי נסחר ללא שינוי. 

המסחר באסיה ננעל הבוקר בעליות נאות - ניקיי זינק ב-1.9% ולשיא כל הזמנים, מדד שנחאי ב-1.3% ומדד קוספי הדרום  קוריאני ב-0.3%. 

08:00

באסיה מתנהל המסחר במגמה מעורבת - מדד הניקיי שעולה ב-1% שובר את שיא כל הזמנים ונסחר ב-41,400 נקודות, מדד קוספי עולה ב-0.4%. מנגד, המניות הסיניות יורדות, מדד שנחאי ומדד הנג סנג יורדים ב-0.4%. 

החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים הבוקר בעליות קלות כשכל המדדים המובילים עולים בכ-0.2%. 

אתמול ננעל המסחר בארה"ב במגמה מעורבת. מדד הנאסד"ק עלה ב-0.3%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו 0.1% והדאו ג'ונס ירד ב-0.1%. 

טסלה  עלתה בכ-0.5% וסיימה יום תשיעי רצוף של עליות שמחק את כל הירידה השנה. המנייה זינקה בכ-75% מאז השפל אליו הגיעה באפריל. 

מניות השבבים בלטו אתמול בעליות, אנבידיה  עלתה ב-2.3%, AMD  ב-3%, סופר מיקרו קומפיוטר  בכ-7%, ברודקום  ב-2% ואינטל  זינקה בכ-5%.

ישראליות: מניית סולאראדג'  זינקה בכ-11% בעקבות העלאת המלצה מבנק אוף אמריקה, "אנו משדרגים את המלצתנו על מניית סולארדג' מ"ביצועי חסר" ל"נייטרלי", מכיוון שאנו סבורים שהנסיגה האחרונה במחיר המניה מתמחרת תרחיש גרוע ביותר בלתי סביר של מחיקות מלאי, חוסר התאוששות בערוץ המלאי עד 2025 וחוסר יכולת להפיק רווח מהמאזן". 

צים  נפלה ב-15% בנוסף למניות ספנות נוספות שנפלו במסחר בעולם Hapag -Lloyd הגרמנית ומארסק הדנית שנפלו ב-כ-6% כל אחת. הסיבות לדעת אנליסטים בוול סטריט הן שתיים: הדיווחים על הפסקת אש אפשרית באזורנו וההוריקן בריל במפרץ מקסיקו. 

השבוע תיפתח עונת הדוחות וכנהוג הבנקים ידווחו ראשונים - ג’יי.פי מורגן, וולס פארגו וסיטי בנק ביניהם, כמו כן ידווחו גם פפסי ודלתא איירליינס. 

WSJ | עונת הדוחות תעמיד למבחן את אמון המשקיעים בענקיות הטכנולוגיה  

מחיר חבית נפט מסוג ברנט עמד ביום שישי על כ־86 דולר, עלייה של יותר מ־10% בחודש האחרון. בבנק לאומי ציינו כי עליית מחירי הנפט, למרות התחזקות הדולר בעולם, משקפת חששות להתרחבות הסכסוך הגיאו־פוליטי במזרח התיכון, שתרמו לעליית פרמיית הסיכון הגלומה במחיר הנפט.

בארה"ב, ביום חמישי יתפרסם הנתון החשוב של השבוע - מדד המחירים לצרכן לחודש יוני. נזכיר שהאינפלציה לחודש מאי עלתה בשיעור הנמוך ביותר השנה ושיו"ר הבנק אמר ש"הנתון הזה מראה שאנחנו בדרך הנכונה אל אינפלצייתה היעד", בחמישי אמירה זו תיבחן שוב. אנליסטים מצפים לעליית מחירים של 3.1% בחישוב שנתי ביוני, אפילו פחות ממאי.

אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי של מיטב מעריך שלמרות הירידה הצפויה בריביות של הבנקים המרכזיים בעולם, השקעה באג"ח הארוכות בחו"ל אינה כדאית. לעומת זאת, עלייה צפויה בתלילות של עקומי התשואה הרבה יותר סבירה. לפיכך, השקעה באג"ח הבינוניות אטרקטיבית יותר. "הורדות הריבית על ידי בנקים מרכזיים בעולם צוברות תאוצה. הדבר מגדיל סיכוי לירידה בתשואות האג"ח, אך להערכתנו, גם מגדיל סיכון לאג"ח הארוכות. להערכתנו, עלייה בתלילות עקומי התשואה זה מהלך הרבה יותר בטוח מאשר הירידה בתשואות הארוכות".

"באירופה, שבה הריבית כבר התחילה לרדת", כתב זבז'ינסקי, "היא עשויה לרדת עוד פעמיים עד סוף השנה, לפי התבטאויות של בכירי ה־ECB. זה קורה כאשר הירידה באינפלציית הליבה באירופה די נבלמה והיא התייצבה בחודשים האחרונים ברמה גבוהה משמעותית מהיעד של 2.9%. הסיבה העיקרית לעצירת הירידה קשורה לאינפלציית השירותים שהתייצבה ברמה של כ־4%".

"בארה"ב הלחצים לעלייה בתלילות עקום התשואות צפויים להתגבר גם בגלל המדיניות הפיסקאלית. ראשית, העלייה בסיכוי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לזכות בנשיאות מגבירה סיכון לעלייה בגירעון. בקדנציה הראשונה שלו הגירעון עלה מ־3% לכ־5% בלי משבר כלכלי כלשהו", כתב זבז'ינסקי.