סמסונג משיקה טלפונים מתקפלים חדשים: מה רמת המצלמות וכמה הם צפויים לעלות?

המצלמה השתפרה, הוטמעה בינה מלאכותית, ונראה כי סמסונג השקיעה יותר במכשיר הזול מבין השניים • הלכנו להשקת הדגמים החדשים של מכשירי סמסונג המתקפלים, וחזרנו לדווח

טלפון Flip6 Z החדש / צילום: סמסונג
טלפון Flip6 Z החדש / צילום: סמסונג

בדיקה טכנולוגית

איך ניתן לשפר שירותים דיגיטליים? אילו מוצרים חדשים יש היום בשוק, ומה איכותם לעומת המתחרים? כיצד פותרים בעיות טכנולוגיות? מדי שבוע המדור ינסה לענות על שאלות אלה ודומות להן. אם נתקלתם בתקלות ואתם זקוקים לעזרה, או שאתם מעוניינים שנסקור מוצרים מסוימים, אתם מוזמנים לפנות למייל: nevo-t@globes.co.il

ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית סמסונג משיקה היום את הסמארטפונים המתקפלים החדשים שלה, Z Fold6 ו-Z Flip6. בשנים האחרונות חברת סמסונג הפנתה לא מעט משאבים כדי לקדם את המכשירים המתקפלים החדשים שלה, והכניסה שיפורים כאלה ואחרים בין הדורות. עם זאת, נראה שעדיין לא הצליחה למצוא את היתרון המובהק שיגרום להמונים להעדיף את המכשיר על פני המתחרים.

בהשקה הנוכחית נראה שסמסונג כבר הכתירה את המכשיר המועדף עליה מבין שתי האפשרויות. למרות שהפולד, שנפתח לגודל של טאבלט, הוא זה שמכניס לחברה הרבה יותר כסף, מכך שתג המחיר שלו גבוה יותר, זה לאו דווקא אומר כי הוא המכשיר שמשקיעים בו יותר.

התחושה הכללית מהחברה היא שהמכשיר המעניין יותר הוא הפליפ, בין היתר בגלל שתג המחיר שלו נמוך יותר והשימושים שלו מיועדים לציבור הרחב - נראה כי הוא הכוכב של הערב. באירוע ההשקה התרשמנו לראשונה בחידושים בשני המכשירים המתקפלים, גלובס בודק טכנולוגית.

מסך ועיצוב: ספר או ארנק

מכשיר ה-Z Fold6 נפתח מגודל של סמארטפון לגודל של טאבלט או ספר, בעוד שה-Z Flip6 מצטמצם מסמארטפון כמו לארנק קטן. במובן התצוגה והמסך, הפליפ החדש די דומה לדור הקודם. כשהמכשיר פתוח הוא בגודל של 6.7 אינץ', לעומת 3.4 אינץ' כשהוא סגור. החידוש המרכזי בו הוא מסך הרבה יותר חזק שמתמודד עם תאורה, והגברת הניטים מ-1,200 ל-2,600. גם בפולד, שנפתח לגודל של 7.6 אינץ' שיפרו את הניטים ל-2,600. נוסף על כך, את גרסת הפולד הגדילו ב-0.1 אינץ' כשהוא סגור.

מבחינת העיצוב של המכשיר, המכשירים ניראים יוקרתיים במיוחד, אין ספק שהגימיק של מכשירים מתקפלים עדיין מייצרים עניין בכל חדר אליו הם נכנסים, גם אם היתרון המובהק בהם עדיין לא ברור לכל הצרכנים. בנושא זה, דווקא הפליפ שמביא בשורה עיצובית ויכול להיכנס גם לכיסים קטנים, הוא זה שמעניין רבים.

טלפון Fold6 Z החדש של סמסונג / צילום: סמסונג
 טלפון Fold6 Z החדש של סמסונג / צילום: סמסונג

מצלמה: הרבה אפשרויות

את המכשירים ניסינו, כאמור, באירוע ההשקה של החברה, כך שהיו מגבלות לבדיקת המצבים השונים של המצלמות. עם זאת, אפשר להגיד כי המצלמות של הפולד נשארו דומות לאלו שהוצגו בשנה שעברה, בעוד שדגם הפליפ קיבל עדכון: החיישן הראשי עלה מ-12 מגהפיקסל ל-50 מגהפיקסל. מניסיון שטחי בלבד של המצלמה החדשה, היא עובדת יותר טוב, ואיכות הצילום גבוהה יותר. בשורה נוספת בפליפ היא שכשסוגרים אותו, המצלמות בשימוש יהיו הראשיות כשהמכשיר פתוח.

בכל הקשור לעריכת תמונות, המכשירים מקבלים דחיפה משמעותית בחסות הבינה המלאכותית. אפשר להזיז אובייקטים שונות בתמונות באמצעות מילוי אטומטי או מילוי הרקע בזמן שמיישרים את התמונה. יתרה מכך, תוכלו לקבל הצעות עריכה מהמכשיר בהתאם למה שהוא מזהה מהתמונה או מהסרטון.

ביצועים וסוללה: חיזוקים חשובים לפליפ

שני המכשירים קיבלו את המעבד החדש של קוואלקום, Snapdragon 8 Gen 3 שמותאם לסמסונג ומיוצר בהליך ייצור של 4 ננומטר. בנוסף, הפליפ מקבל שידרוג נוסף לכוח העיבוד, ובמקום 8GB של זיכרון הרצה, המכשיר ייהנה מ-12GB.

שני המכשירים יעמדו בתקן מחמיר של IP48 נגד מים וחלקיקים, ויצטיידו גם ב-Armor Aluminum משופר לעמידה חזקה יותר מול נפילות ושריטות. עדיין אין למכשירים המתקפלים פתרון לפגיעה במסך, במקרה בו תסגרו אותו על אובייקט.

בעוד שהסוללה בפולד נשארת אותו דבר, בפליפ הסוללה מתחזקת מ-3,700 מיליאמפר לשעה, ל-4,000 מיליאמפר לשעה. המשמעות היא חיזוק חיוני לסוללה, שיכול לאפשר למכשיר לעמוד בזמני שימוש גבוהים יותר. דברים אלו ייבחנו בביקורת רחבה יותר.

בינה מלאכותית: מובנה ופיצ'ר בלעדי מרשים

ראשית, המכשירים מריצים חלק ממעבדי הבינה המלאכותית על גבי המכשיר. המשמעות היא זמני שימוש מהירים יותר ועיבוד רלוונטי עם הכנה טובה להתאמות אישיות שלכם כצרכנים. בנוסף, המכשירים מקבלים פיצ'רים של תרגום, תמלול ועוד.

סמסונג הטמינו בינה מלאכותית במכשירים האחרים. מאפשרים תרגום מיידי / צילום: סמסונג
 סמסונג הטמינו בינה מלאכותית במכשירים האחרים. מאפשרים תרגום מיידי / צילום: סמסונג

במכשירים המתקפלים של סמסונג הושקו שני פיצ'רים בלעדיים, אחד מהם גימיקי לחלוטין והשני מרשים. הראשון, לצייר איזה שרטוט קטן ולהפוך אותו לתמונה, איור, הנפשה וכו'. הפיצ'ר לא עובד הכי טוב ויש לו טעויות רבות מוזרות במיוחד, אבל גימיקי ביחס לשוק.

ופיצ'ר המרשים? אתם תוכלו לקחת תמונה קיימת ולבקש מהכלי לבצע עליה פעולות שונות, כמו להפוך אותה לאיור, להנפיש אותה ועוד. מעבר לכך שהתוצאות נראות טוב, השימוש נוח ומהיר. 

מחיר: עדיין מוגזם

המקום שבו הכי מרגישים את העובדה שלא מדובר במכשירי מיינסטרים עדיין, הוא המחיר. כך לדוגמה, מחירי הפולד יתחילו בישראל ב-7,100 שקלים, ויכולים להגיע עד 8,500 שקלים - עבור הדגם עם שטח האחסון הגבוה ביותר. זה למעשה ממצב את המכשיר ברף העליון של המחירים.

המחיר של הפליפ לעומת זאת עוזר למצב אותו בתור מכשיר הדגל האמיתי של החברה. המכשיר המתקפל לארנק יתחיל בישראל ב-4,150 שקלים ויגיע עד 4,650 שקלים.

במילים אחרות, גם סמסונג מבינה כי הפליפ מתקרב יותר למה שאנשים צריכים. מול זה, הפולד עדיין לא מצדיק את המחיר, ויש הטוענים שלא מצליח להביא מבשורה אמיתית לשוק בצורה רחבה כדי שימשוך אליו את ציבור הצרכנים.

לא רק טלפונים: אוזניות ושעונים חכמים

בנוסף למכשירים, סמסונג השיקה באירוע היום אוזניות חדשות ושעונים חכמים. בדומה לשאר המוצרים שלה, גם באוזניות החדשות Galaxy Buds 3 Series, סמסונג הכריזה על בינה מלאכותית. מעבר לטכנולוגיות חדשות שיגרמו לסאונד להיות טוב יותר, וללבישה להיות נוחה יותר לאורך זמן, החברה הטמיעה באוזניות יכולות בינה מלאכותית שיאפשרו תרגום בזמן אמת ואופטימיזציה של הסאונד לפי הסביבה. דגם הבסיס יעלה בישראל 649 שקלים ודגם הפרו יעלה 899 שקלים.

שעון חכם של סמסונג / צילום: סמסונג
 שעון חכם של סמסונג / צילום: סמסונג

החברה השיקה בנוסף את Galaxy Watch 7, הדגם האחרון בקו השעונים החכמים שלה. ואת שעון ה-Ultra, שמיועד לשימוש ספורטיבי יותר. אחד החידושים שסמסונג מתרכזת בו בשעונים הוא ניטור שינה - כך לדוגמא מוטמע אלגוריתם בינה מלאכותית שמנטר את מצב השינה.

בנוסף, בהשקה החברה סיפרה על אפשרות עתידית, לדוגמא כאשר המזרן או השמיכה יהיו חכמים, השעון יזהה את טמפרטורת הגוף שלכם, וכך יידע להתאים את מה שיש במזרון. החברה אמרה שבין השיפורים בשעונים החדשים הוארכו חיי הסוללה, העמידות ועוד. השעונים החדשים יתחילו מ-1,199 ויגיעו עד 1,549 שקלים. שעון האולטרה יעלה 2,599 שקלים בישראל.

בשורה התחתונה: סמסונג מתמקדת

בהשקה הכריזה סמסונג כי הדגמים המתקפלים הם מוצרי הדגל החדשים שלה. בכך החברה מנסה לשנות את התפיסה בציבור הרחב מכשירי ה-S הם מכשירי הדגל שלה.

לפי נתוני פלאפון יש צפי לעלייה בביקושים, וכי 66% מהלקוחות מעדיפים דווקא את מכשירי הפליפ ולא את מכשירי הפולד, המכשיר היקר יותר. בנוסף, לפי הנתונים של פלאפון, המגמה הברורה סביב מכשירי הפולד הם דווקא של אנשי עסקים ומנכ"לים. אבל צריך לומר, הניתוח של פלאפון מצא כי המכשירים המתקפלים של סמסונג מחזיקים נתח שוק של 5% מסך מכשירי הפרימיום - מול אפל ומכשירי סמסונג האחרים.

המשמעות של הדבר היא שהצרכנים עדיין לא בוחרים בהמוניהם את המכשירים המתקפלים, ועדיין יש דרך ארוכה לחברה כדי להצליח להכניס את המתקפלים למיינסטרים.