בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בעליות; S&P 500 חצה לראשונה את רף ה-5,600 נקודות, אפל עקפה את מיקרוסופט בשווי שוק

נאסד"ק עלה ב-1.2% לשיא חדש • ישראליות: טבע וסולאראדג' זינקו, אלארום התרסקה ב-16% • תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב עלו קלות • בבלומברד אודייר מעריכים כי שער הדולר ימשיך להתחזק מול המטבעות הזרים לאור הסיכונים הפוליטיים • מחר אחר הצהריים יתפרסם בארה"ב מדד המחירים לצרכן

וול סטריט / צילום: Shutterstock
וול סטריט / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:01

המסחר בוול סטריט ננעל הלילה בעליות שערים - מדד S&P 500 עלה ב-1% ומדד נאסד"ק ב-1.2%, שניהם סגרו שישה ימים רצופים של עליות בשיא נוסף. דאו ג'ונס עלה ב-1%. המשקיעים התעודדו היום מדבריו של יו"ר הבנק המרכזי ג'רום פאוול בסנט שרמז על כך שהאינפלציה בדרך ליעד ועל התקררות שוק העבודה. 

21:50

בעוד המשקיעים מעודדים מדבריו של יו"ר הפד ג'רום פאוול המסחר בוול סטריט ממשיך במגמה חיובית - מדד S&P 500 עולה ב-0.7% ומדד נאסד"ק ב-1%, שניהם בדרך לשיא נוסף. דאו ג'ונס עולה ב-0.6%. 

טסלה  עולה היום וזה היום ה-11 ברציפות של עלייה במניית החברה, הרצף הארוך ביותר מזה שנה. בתחילת החודש פורסם שמספר המסירות של החברה ירד זה הרבעון השני ברציפות, אך הירידה היתה קטנה מהצפי. אמנם לא חדשות מרעישות, אך הן הגיעו לאחר שטסלה כבר נסחרה בחסר משמעותי של 27% בשנה שקדמה לפרסום המסירות (24 ליוני). למרות רכבת ההרים של המניה, זו רחוקה כעת בכ-35% משיא כל הזמנים שנקבע בנובמבר 2021. 

21:06

אחרי הצהרים מסר יו"ר הפד גרום פאוול את המשך עדותו לקונגרס ואף התפנה לשאלות. פאוול הדגיש שהוא שם לב לכך ששוק העבודה מתקרר, זה סימן נוסף למשקיעים שהורדת הריבית מתקרבת. "לדעתי, מזה זמן רב נתנו תשומת לב לאינפלציה", אמר פאוול, "אבל עתה אנחנו מגיעים למקום בו שוק העבודה מאוזן, כך שאנחנו רואים את שני הצדדים".

נחיתה רכה היא הדבר הכי חשוב לפאוול, "אנחנו מנסים לקחת החלטות שיתנו לנו את הסיכוי הכי טוב שכך יהיה, רק על זה אני חושב, "אנחנו בזמן קריטי, האינפלציה יורדת, שוק העבודה מתקרר, ואנחנו רוצים לעשות את זה כמו שצריך".

אמש (ג'), נאם יו"ר הפד ג'רום פאוול מול הקונגרס האמריקאי. בנאומו הביע דאגה שהחזקת ריבית גבוהה מדי למשך זמן רב מדי עלולה לסכן את הצמיחה הכלכלית בארה"ב: "נקיטה בצעדי ריסון מוניטארי במועד מאוחר מדי עלולה להחליש יתר על המידה את הפעילות הכלכלית ואת שוק התעסוקה".

דבריו של פאוול ממשיכים לרמוז על הפחתת ריבית בקרוב כאשר נכון להיום השוק מתמחר כי הפד יורד את הריבית בחוד ספטמבר הקרוב, ופעם נוספת עד סוף השנה.

20:10

העליות בוול סטריט מתחזקות כעת - מדד S&P 500 עולה כעת ב-0.6% ובפעם הראשונה אי פעם חצה את רף ה-5,600 נקודות. המדד גם בדרך בטוחה לסגור שבעה ימים רצופים של עליות. נאסד"ק עולה אף הוא לשיא כל הזמנים וב-0.9%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.5. 

ישראליות בוול סטריט: אלארום טכנולוג'יס  ספקית של פתרונות גישה לאינטרנט ואיסוף נתונים מקוונים צוללת במסחר המוקדם בכ-26% לאחר שפרסמה היום טווח ראשוני לתוצאותיה הכספיות העיקריות בששת החודשים שהסתיימו ביום 30 ביוני, 2024. המספרים היוו אכזבה למשקיעים. 

ההכנסות בחציון הראשון של שנת 2024 מוערכות בכ-17.2 מיליון דולר, המייצגים עלייה של יותר מ-35% לעומת התקופה המקבילה בשנת .2023 ההכנסות ברבעון השני של שנת 2024 מוערכות בכ-8.8 מיליון דולר, שיא רבעוני חדש עבור החברה ועלייה של כ-25% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2023.

טבע  וסולאראדג'  מזנקות. השתיים זכו לשדרוג המלצה מבתי השקעות. 

19:20

מדד S&P 500 עולה כעת ב-0.5% ובפעם הראשונה אי פעם חצה את רף ה-5,600 נקודות. המדד גם בדרך בטוחה לסגור שבעה ימים רצופים של עליות. נאסד"ק עולה אף הוא לשיא כל הזמנים וב-0.5%, הדאו ג'ונס עולה ב-0.1. 

במניות השבבים אנבידיה  עולה היום ומושכת למעלה גם מניות אחרות כגון AMD  וברודקום .

אפל  עולה ב-1% ועוקפת את מיקרוסופט  כחברה בעלת שווי השוק הגדול ביותר בוול סטריט. 

18:38

המסחר באירופה ננעל הערב בעליות שערים - המדדים דאקס הגרמני וקאק הצרפתי עלו בכ-0.9%, פוטסי הבריטי ב-0.6%. 

בוול סטריט נמשכת המגמה החיובית - נאסד"ק עולה ב-0.5%, S&P 500 ב-0.4% ודאו  ג'ונס עולה ב-0.2%, שני הראשונים שוב בשיאים. 

17:02

המסחר בוול סטריט מתנהל כעת  בעליות שערים - נאסד"ק ב-0.5%, S&P 500 ב-0.2% ודאו ג'ונס יורד ללא שינוי, שני הראשונים שוב בשיאים. 

מניית ריסקיפייד  יורדת בחדות לאחר שגולדמן סאקס הורידה את ההמלצה עליה ל"מכירה". גודלמן סאקס מנמקת את ההורדה בירידה בביקוש למוצרי החברה. 

AMD  רוכשת את סילו איי אי (Silo AI), חברת מעבדת הבינה המלאכותית הפרטית הגדולה ביותר באירופה, בעסקת מזומן בסך 665 מיליון דולר. מנכ"ל החברה הפינית ימשיך להוביל את הצוות תחת חטיבת הבינה המלאכותית של AMD. הרכישה צפויה להיסגר עד לסוף השנה.

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח אחר הצהריים במגמה מעורבת - נאסד"ק ב-0.4%, S&P 500 ב-0.2%  ודאו  ג'ונס יורד ב-0.1%, שני הראשונים שוב בשיאים. 

אנבידיה  עולה גם היום לאחר ששני ימי המסחר הראשונים של השבוע עלתה ב-4%. 

בעוד כשעה ימסור יו"ר הפד גרום פאוול את המשך עדותו לקונגרס, פאוול יענה גם לשאלות השונות של חברי הקונגרס. אתמול בחלק הראשון של עדותו. אמש הוא הביע דאגה שהחזקת ריבית גבוהה מדי למשך זמן רב מדי עלולה לסכן את הצמיחה הכלכלית בארה"ב: "נקיטה בצעדי ריסון מוניטארי במועד מאוחר מדי עלולה להחליש יתר על המידה את הפעילות הכלכלית ואת שוק התעסוקה".

דבריו של פאוול ממשיכים לרמוז על הפחתת ריבית בקרוב כאשר נכון להיום השוק מתמחר כי הפד יורד את הריבית בחוד ספטמבר הקרוב, ופעם נוספת עד סוף השנה.

16:22

אלארום טכנולוג'יס  ספקית של פתרונות גישה לאינטרנט ואיסוף נתונים מקוונים צוללת במסחר המוקדם בכ-26% לאחר שפרסמה היום טווח ראשוני לתוצאותיה הכספיות העיקריות בששת החודשים שהסתיימו ביום 30 ביוני, 2024. על בסיס סקירה ראשונית ובלתי מבוקרת. 

ההכנסות בחציון הראשון של שנת 2024 מוערכות בכ-17.2 מיליון דולר, המייצגים עלייה של יותר מ-35% לעומת התקופה המקבילה בשנת .2023 ההכנסות ברבעון השני של שנת 2024 מוערכות בכ-8.8 מיליון דולר, שיא רבעוני חדש עבור החברה ועלייה של כ-25% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2023.

14:57

יצרנית השבבים הגדולה בעולם, TSMC  דיווחה מוקדם יותר על צמיחה חזקה בהכנסות ברבעון השני של השנה, על רקע הביקוש הגואה ליישומי בינה מלאכותית (AI). הכנסות החברה הסתכמו ב-673.51 מיליארד דולר טייוואני (20.67 מיליארד דולר), לעומת תחזיות האנליסטים שציפו להכנסות רבעוניות על סך 654.27 מיליארד דולר טייוואני. מדובר בגידול של 32% בהשוואה לתקופה המקביל, בהשוואה ל-15.68 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

13:09

העליות באירופה נמשכות. הדאקס עולה ב-0.7%, הפוטסי מוסיף לערכו 0.5% והקאק הצרפתי עולה ב-0.8%.

בוול סטריט, החוזים העתידיים נסחרים לפי שעה בעליות קלות.

בשוק האג"ח האמריקאי, התשואות הממשלתיות יורדות קלות בשעה זו. התשואה ל-10 שנים עומדת על 4.27% והתשואה לשנתיים נסחרת סביב 4.62%.

11:05

המסחר באירופה מתנהל לפי שעה בעליות שערים קלות: הדאקס עולה ב-0.3%, הפוטסי מוסיף לערכו 0.2% והקאק הצרפתי עולה ב-0.1%.

08:43

הבוקר באסיה, המדדים המרכזיים נסחרים במגמה מעורבת. ההנג סנג מוסיף לערכו 0.3%, הניקיי עולה ב-0.1%, בורסת שנגחאי משיל מערכה 0.3% ומדד הקוספי עולה ב-0.1%.

בארה"ב, החוזים העתידיים נסחרים במגמה מעורבת.

אמש בוול סטריט, יום המסחר ננעל במגמה מעורבת. הנאסד"ק עלה ב-0.2%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו 0.1% והדאו ג'ונס השיל מערכו 0.1%.

מנהלי השקעות והאנליסטים ממליצים יותר על ההשקעה הזו. אלה היתרונות והחסרונות שלה  

טסלה  ריכזה עניין אמש (ג') לאחר שדווח כי בבנק מורגן סטנלי נשארים בדירוג 'עודף משקל' בהמלצתם על המניה. בבנק ציינו כי להערכתם, חלקה של טסלה בשוק הרכב החשמלי העולמי עמד במאי על 15%. טסלה נסחרה בעליות של כ-4% אמש ובחמשת ימי המסחר האחרונים המניה הוסיפה לערכה כ-20%.

בקרב מניות השבבים נרשמת מגמה מעורבת. אנבידיה  עלתה בכ-3% לאחר שב-keybank העלו את מחיר היעד של המניה ל-180 דולר, מחיר המהווה אפסייד של כ-40% ממחיר הסגירה של המניה ביום שני.  

צניחה חופשית של למעלה מ-80%: תחזית האימה לשוק האמריקאי  

במקביל, AMD  ירדה בכ-0.9%, סופר מיקרו קומפיוטר  השילה מערכה כ-0.4%, ו ברודקום  ירדה ב-0.8%.אינטל  עלתה ב-2% וסיכמה עלייה של כ-12% בחמשת ימי המסחר האחרונים.

גם אמזון  מרכזת עניין הבוקר לאחר שדווח כי ג'ף בזוס, מייסד החברה, מכר מניות בסכום של 863.5 מיליון דולר. המכירה, מגיעה ימים ספורים לאחר שבזוס חשף כי מכר מניות אמזון בשווי של כמעט 5 מיליארד דולר. מכירת המניות מגיעה לאחר שבחודש פברואר דווח מטעם החברה כי בזוס אימץ תוכנית שתאפשר לו למכור עד 50 מיליון מניות לפני תחילת 2025. מניית אמזון נסגרה ביום שלישי במחיר של 199.34 דולר, עלייה של 33% מתחילת השנה וכמעט 57% בשנה האחרונה. 

בשוק האג"ח האמריקאי, תשואות האג"ח הממשלתיות נסחרות הבוקר ביציבות. התשואה ל-10 שנים נסחרת סביב 4.3% והתשואה לשנתיים עומדת על 4.63%.

החמישיה הקריטית: הנתונים שיקבעו האם תרד הריבית בארה"ב, מתי ובכמה  

מחירי הנפט יורדים בכ-0.5% הבוקר. מחירה של חבית נפט מסוג ברנט נסחר ב-84.4 דולר לחבית ונפט אמריקאי נסחר ב-81.2 דולר לחבית אחת.

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי מסביר את ההשפעה הגלובלית הצפויה של הוריקן בריל על מחירי הנפט: "בעוד שהוריקן בריל פגע במדינות שבאיים הקריביים, ההשפעה על ייצור דלק מאובנים (נפט, גז, תזקיקים) במפרץ מקסיקו נראית קטנה. בעוד שחברות הנפט פינו, על פי הדיווחים, צוותים מכמה אתרים במפרץ, הדיווחים מצביעים על כך שרק כ-73,000 חביות ליום של הפקת נפט ימית - כ-4% מהסך הכולל - חשופים להוריקן בריל.

"לשם השוואה, ייצור הנפט הגולמי במפרץ ירד ב-65-80% בין אוגוסט לספטמבר בשנים 2005 ו-2008 בעקבות ההוריקנים קתרינה, גוסטב ואייק. לכן מדובר עתה באירוע אקלימי מתון מבחינת ההשפעה על תעשייתי הנפט הגולמי של ארה"ב. עם זאת, הסיכון לעונת הוריקנים קשה מהרגיל השנה מעלה את הסיכונים לשיבושים בהמשך. רשות החיזוי, ה-NOAA מעריכה שיש סיכוי של 85% ל"עונת הוריקן אטלנטית מעל לנורמה" ב-2024, בין היתר כתוצאה מטמפרטורות שיא באוקיינוס". 

בגזרת המאקרו, אמש (ג'), בשעה 17:00 שעון ישראל, נאם יו"ר הפד ג'רום פאוול מול הקונגרס האמריקאי. בנאומו הביע דאגה שהחזקת ריבית גבוהה מדי למשך זמן רב מדי עלולה לסכן את הצמיחה הכלכלית בארה"ב: "נקיטה בצעדי ריסון מוניטארי במועד מאוחר מדי עלולה להחליש יתר על המידה את הפעילות הכלכלית ואת שוק התעסוקה".

דבריו של פאוול ממשיכים לרמוז על הפחתת ריבית בקרוב כאשר נכון להיום השוק מתמחר כי הפד יורד את הריבית בחוד ספטמבר הקרוב, ופעם נוספת עד סוף השנה.

בימים האחרונים, פאוול ועמיתיו ציינו כי נתוני האינפלציה האחרונים מעודדים: "לאחר חוסר התקדמות לעבר יעד האינפלציה של 2% בתחילת השנה, הנתונים האחרונים הצביעו על התקדמות חיובית", אמר פאוול. "עוד נתונים חיוביים יחזקו את הביטחון שלנו שהאינפלציה נעה אל עבר היעד של 2%".

הבוקר בסין פורסמו נתוני האינפלציה לחודש יוני: בקצב חודשי, מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.2% (צפי: 0.1%-). בקצב שנתי, שיעור האינפלציה נקבע על 0.2% (צפי: 0.4%).

בבלומברד אודייר מעריכים כי שער הדולר ימשיך להתחזק מול המטבעות הזרים: "הסיכונים הפוליטיים יהוו גורם משמעותי בהנעת הדולר בחודשים הקרובים. אנו צופים המשך התחזקות של הדולר האמריקאי מול האירו והלירה שטרלינג, ובוחנים את ההשפעות הצפויות של תוצאות שונות בבחירות בארה"ב ובצרפת. תקופה של סיכונים פוליטיים מוגברים, שתגיע לשיאה בבחירות בארה"ב בנובמבר, מאיימת להגביר את התנודתיות בשווקים. תקופות של אי-ודאות מיטיבות עם הדולר האמריקאי, אשר נוטה להתחזק כאשר משקיעים מחפשים מקלט בטוח מהסערה. כרגע, הפוזיציות של המשקיעים בדולר נמוכות, אך אנו צופים שאלה יעלו לנוכח הסיכון הפוליטי באירופה, וככל שמתקרב מרוץ הנשיאות בארה"ב. זה צפוי לדחוף את הדולר כלפי מעלה, במיוחד מול האירו והלירה שטרלינג".

"באשר למה שעלול לערער את הדולר, הרף נראה גבוה לכל היחלשות משמעותית של הדולר, אם כי פרסומי נתונים שליליים בארה"ב עשויים לגרום לתיקונים קצרי טווח וזו אחת הסיבות למסחר בטווח נמוך יחסית לאחרונה מול האירו. הורדה משמעותית בתחזיות הצמיחה של ארה"ב עלולה לדחוף את הדולר כלפי מטה בהתחלה, אך אנו עדיין צופים נחיתה רכה של הכלכלה. כך גם התאוששות צמיחה גלובלית מובהקת, אך זה נראה בלתי סביר בהינתן תחזית מתונה לסין. גורם שלישי יהיה ירידה חדה במחירי האנרגיה: לדעתנו גם זה סיכון מוגבל".

לסיכום הם מציינים כי: "הדולר נותר השקעה בטוחה עם תשואות גבוהות, ועם מעט סימנים לשגשוג בכלכלות גדולות אחרות, יש היגיון בהחזקת חשיפה לדולר - אם כי כמובן אנו מנטרים את הסיכונים. אנו רואים את שער החליפין אירו-דולר נסחר ב-1.04 בעוד שלושה חודשים ו-1.06 בעוד שנה. חשוב לציין, איננו רואים פיחות משמעותי בדולר שיגבר על יתרון התשואה של החזקת נכסים הנקובים בדולר".