קיצור תקופת ההתמחות בעריכת דין לשנה אחת יימשך גם בשנת 2025

הוראת השעה המקורית בעניין אושרה בכנסת בפברואר האחרון, ונקבע בה כי ככל שהמצב הביטחוני יימשך, ניתן יהיה להאריך את הצו בשנה נוספת; כך החליט שר המשפטים כעת, וועדת החוקה אישרה זאת • לוין: "נמשיך לוודא שמשרתי המילואים יקבלו את הזכויות המגיעות להם"

שר המשפטים יריב לוין / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
שר המשפטים יריב לוין / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

קיצור תקופת ההתמחות בעריכת דין לשנה אחת יימשך גם בשנת 2025 - כך אישרה ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת. הוועדה אישרה צו של משרד המשפטים להארכת הוראת השעה שעברה בעקבות המלחמה, וקבעה כי משך ההתמחות יקוצץ בשליש - משנה וחצי לשנה, כפי שהיה עד לפני כמה שנים ספורות. 

בלעדי | בצל המלחמה: מה קרה לשכר המתמחים במשפטים השנה?
בצל המלחמה: רק 16% מעבר בבחינות לשכת עורכי הדין
היכונו לבליץ של ראיונות: ההחלטה שמטלטלת את פירמות עריכת הדין

בעקבות אישור הוועדה, שר המשפטים יריב לוין חתם על הצו. "קיצור תקופת ההתמחות בעריכת דין משנה וחצי לשנה קודמה על רקע מלחמת 'חרבות ברזל' ובמטרה להקל על המתמחים והמתמחות בעריכת דין ברחבי הארץ", נכתב בהודעה מטעם השר.

כזכור, הוראת השעה המקורית בעניין אושרה במליאת הכנסת בחודש פברואר האחרון, והיא תפקע בסוף שנת 2024. בהוראת השעה ההיא נקבע כי ככל שהמצב הביטחוני יימשך, ניתן יהיה להאריך את הצו בשנה נוספת. כך החליט לוין כעת, וועדת החוקה אישרה זאת.

לוין מסר: "מדינת ישראל חבה חוב מוסרי וערכי למשרתי המילואים. הקשיים שעלו מן השטח בקרב הסטודנטים למשפטים והמתמחים משרתי המילואים, מחייבים התאמות שיקלו עליהם. קיצור ההתמחות זהו המהלך הנכון והצודק בעת הזו, שיסייע למתמחים רבים. נמשיך לוודא שמשרתי המילואים יקבלו את הזכויות המגיעות להם".

מנכ"ל משרד המשפטים, איתמר דוננפלד, הוסיף: "מהלך זה מצטרף להקלות והתאמות נוספות שמקדם משרד המשפטים עבור סטודנטים ומתמחים לעריכת דין, ראיית חשבון ושמאות מקרקעין, המשרתים במילואים או שנפגעו בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל', בהם התאמות של מבחני ההסמכה, הכרה בימי מילואים במסגרת תקופת ההתמחות ועוד".