חברת התעופה החיפאית מגיעה לעיר. אלה הקווים החדשים שתפעיל

חברת התעופה הישראלית החדשה אייר חיפה מודיעה רשמית על תחילת פעילות משדה התעופה בחיפה, לאחר שפעלה מנתב"ג בניגוד לתכנון המקורי • החברה תשיק קו חדש לאתונה בעלות של החל מ-348 דולר לכרטיס הלוך ושוב

מטוס של אייר חיפה / צילום: ATR
מטוס של אייר חיפה / צילום: ATR

בחודש הקרוב, חברת התעופה הישראלית החדשה אייר חיפה תתחיל לטוס מנמל התעופה בחיפה, כפי שתוכנן בעת הקמת החברה. הבוקר (א') אייר חיפה הודיעה רשמית כי ב-22 בדצמבר תצא טיסת הבכורה של החברה מחיפה לאילת.

שאלות ותשובות | הסוכריה שחברות התעופה הזרות דורשות כדי לחזור והמחיר שנשלם
ועידת ישראל לעסקים 2024 | מנכ"לית אל על: "לישראל יש אינטרס מובהק לחברות תעופה חזקות"
שאלות ותשובות | "טוס כפי יכולתך": המנוי השנתי של וויזאייר חוזר. כל הפרטים

החברה תכננה לפעול מנמל התעופה בחיפה עם תחילת פעילותה, בספטמבר האחרון, אך נאלצה לפעול מנתב"ג עקב סגירת המרחב האווירי מחדרה וצפונה. החברה החלה לפעול אז, ובכך הגדילה את היצע הטיסות ללרנקה שבקפריסין, בתקופה בה חברות התעופה הזרות ברחו מישראל. תחילה, החברה הפעילה טיסות גם לשדה התעופה רמון, ולאחר שבועיים מיקדה את פעילותה בטיסות ללרנקה, על־מנת לאפשר תחבורה אווירית שוטפת לארץ.

זמן קצר לאחר תחילת הפעילות מהנמל בצפון, החברה תמריא עם קו חדש מחיפה לאתונה שביוון, שעתיד להתחיל לפעול החל מיום חמישי, 2 בינואר 2025. במסגרת הקו ייצאו חמש טיסות שבועיות, במחיר של החל מ-348 דולר לכרטיס הלוך ושוב לטיסות בחודש ינואר - כך לפי אתר החברה.

החברה תפעיל גם שלוש טיסות יומיות מחיפה ללרנקה במחיר של החל מ-118 דולר לכרטיס הלוך ושוב, ושתי טיסות יומיות לאילת, במחיר קרוב לזה שהיא מציעה לטיסות ללרנקה - החל מ-105 דולר (כ-380 שקל) הלוך ושוב.

מהחברה נמסר כי "הטסים מנמל התעופה בחיפה מתבקשים לתכנן הגעתם לטרמינל עד שעה ורבע לפני מועד ההמראה. בנוסף, הותקנו לאחרונה בנמל התעופה עמדות בידוק ביומטריות לנוסעים הטסים בטיסות בינלאומיות. פתיחת חנות דיוטי פרי בטרמינל צפויה בעוד כמספר חודשים".

מאחורי החברה עומדים כמה שמות גדולים בישראל. בין מייסדיה נמנים היזם ומייסד חברת הסייבר פאלו אלטו נטוורקס, ניר צוק; מנכ"ל שטראוס, שי באב"ד; מנכ"ל אל על לשעבר, גונן אוסישקין; סמנכ"ל קשרים תעופתיים לשעבר באל על, מיקי סטרסבורגר; ומנכ"ל צים לשעבר, רפי דניאלי.

הפעילות מהשדה הצפוני: חברות אחרות נכשלו בעבר

בענף הביעו ספקנות רבה לגבי היכולת של חברת תעופה לפעול משדה התעופה בחיפה. בעבר, חברות בינלאומיות הפעילו טיסות מנמל התעופה הצפוני. טוס איירווייז למשל, אחרי תקופה קצרה של פעילות מהנמל, החזירה את מטוסיה לנתב"ג; גם חברות התעופה הישראליות שכיום מפעילות טיסות פנים בין נתב"ג לרמון התקשו לפעול בו, בשל אורך המסלול, שמגביל הפעלת מטוסים גדולים. את המסלול לא ניתן להאריך כיום, בגלל שהוא גובל באזורי בתי הזיקוק, הים והנמל הסיני.

קושי נוסף שעלה טרם תחילת הפעילות בנמל, הוא הנגישות התחבורתית אליו. מאייר חיפה נמסר כי "לצורך הנגשת נמל התעופה בחיפה לטסים ממנו ואליו, החל מ-22 בדצמבר, יופעל לראשונה קו אוטובוס חדש של חברת אגד - קו 100. הקו יקשר בין תחנת מרכזית המפרץ, המהווה האב תחבורתי של מערך תחבורה משולב, היחיד מסוגו בישראל, ישירות לפתח הטרמינל בנמל התעופה בחיפה. הקו החדש יופעל מידי 30 דקות ויאפשר נגישות נוחה, זמינה וחסכונית לנוסעים המגיעים לתחנה באמצעות רכבת ישראל, אוטובוס, מטרונית או רכבלית".

חברת התעופה הוסיפה: "לקראת תחילת הפעילות מחיפה, וכדי להבטיח חוויה מהירה ונוחה, מושלמות בנמל התעופה חיפה עבודות תשתית בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים על־ידי רשות שדות התעופה ומשרד התחבורה. במסגרת זו נערך שיפוץ מקיף למסלול ההמראה, שודרגו מערכות התפעול, והוכשרו חניות נוספות בקרבת הטרמינל".