סיום מבצעי נובמבר מוביל לכך שחודש דצמבר נפתח בשבוע של ירידות בהיקף הרכישה בכרטיסי אשראי - כך עולה מנתוני מדד הפניקס גמא. השינוי בולט במיוחד בענפי החשמל, אופנה, מחשבים וסלולר, שהיו החזקים ביותר בימי המבצעים - וכעת רושמים ירידה בכמות עסקאות כרטיסי האשראי.
● נובמבר החזק: עלייה של 24% ברכישות באונליין, סופר־פארם לראשונה בראש
● 1.2 מיליארד שקל: היקף רכישות הישראלים בבלאק פריידיי שבר את שיא כל הזמנים
לשם המחשה, ענף החשמל והאלקטרוניקה עלה בשבוע שעבר ב־29% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי, ואילו השבוע רשם ירידה של 32% בהשוואה לשבוע שעבר. ענף האופנה חווה בשבוע שעבר עלייה של 20% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי, ואילו השבוע התאפיין בירידה של 18%. בכל המקרים מדובר בירידה טבעית, שככל הנראה אינה צפויה להימשך זמן רב: בקרוב יחלו מבצעי סוף השנה, ואז הם עשויים לחזור ולרשום עלייה במכירות.

לעומת הירידות, נרשמה השבוע עלייה בהוצאות בענפי הפנאי והבילוי. הודות להפסקת האש בצפון, רבים יותר מבלים בבתי קפה והמסעדות - אם כי היקף ההוצאה הממוצעת בכל בילוי אינו גדול יותר מהשבוע הקודם.
גם ענף התיירות והנסיעות רושם עלייה נאה במחזור לעומת השבוע הקודם, שנובעת מיותר הזמנות של חופשות אך במחיר ממוצע נמוך יותר לעסקה. בהשוואה לשבוע המקביל לפני שנה, חודשיים לתוך המלחמה ועם שמיים סגורים כמעט לגמרי, מדובר בעלייה של כ־500% במחזור העסקאות ושל כ־240% במספר העסקאות.
לצד חברות תעופה שהודיעו על דחיית חזרתן לישראל לינואר עד אפריל 2025, יש גם חברות לואו קוסט שחוזרות החודש לטוס לארץ - ומעניין יהיה לעקוב אחרי ההשפעה שתהיה לכך על ביצועי הענף.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.