אלו המניות שהישראלים הכי התעניינו בהן ב-2024

בראש חיפושי המניות של הישראלים, לפי גוגל, נמצאת מניית CrowdStrike, שחוותה השנה תקלה עולמית רחבה • קבוצת חסיד, בעלת הרשתות פיצה שמש וג'ט לק, רוכשת 50% מפיצה פרגו בעסקה של עשרות מיליוני שקלים • ולאמדוקס ישראל יש מנכ"ל חדש: אבישי שרלין • אירועים ומינויים

ענקית הסייבר האמריקאית קראודסטרייק / צילום: Reuters, Rafael Henrique
ענקית הסייבר האמריקאית קראודסטרייק / צילום: Reuters, Rafael Henrique

1 המניות שעניינו את הישראלים הכי הרבה בשנת 2024

מדי שנה מפרסמת ענקית הטכנולוגיה גוגל את הסיכום השנתי שחושף את החיפושים הטרנדיים ביותר בישראל. בין הדירוגים המעניינים נמצאות המניות הטרנדיות של 2024 - שאף אחת מהן אינה ישראלית.

ריינאייר כנראה לא תחזור לישראל בקרוב, ואיך זה קשור לחברות התעופה המקומיות 

במקום הראשון נמצאת מניית CrowdStrike, שהשנה חוותה תקלה עולמית שגרמה לקריסת קווי חירום, פגיעה בבנקים ישראל, בתי חולים ועוד. במקום השני - חברת השבבים ARM, בעקבות הטירוף שנרשם השנה סביב אנבידיה ושאר חברות מוליכי המחצה. במקום השלישי - גיימסטופ, שעמדה לפני מספר שנים במרכז דרמה שטלטלה את וול סטריט. אחרי שצנחה בחדות, המניה עשתה קאמבק קטן, ועלתה השנה ביותר מ-60%. במקום הרביעי נמצאת MicroStrategy, שידועה בעיקר בגלל ההשקעה הגדולה שלה בביטקוין. נכון להיום, החברה מחזיקה ביותר מ-400 אלף מטבעות

הבאות ברשימה הן יצרנית שרתי הבינה המלאכותית סופר מיקרו, שהייתה המניה הלוהטת של השנה והגיעה לסף קריסה; מניית חברת המדיה של נשיא ארה"ב הנכנס דונלד טראמפ, djt, שעלתה בשנה האחרונה בכ-100%; מניית בית ההשקעות האמריקאי בלאקרוק; בסוף הרשימה נמצאות גם המניות רדיט, חברת האנרגיה Oklo ותעודת הסל ishares ראסל 2000 - על רקע הקפיצה הגדולה של המדד בחודשים האחרונים..

המתודולוגיה מאחורי הנתונים היא כזו שבגוגל בוחנים את הטרנדים של השנה האחרונה, כלומר מי זינק לאורך תקופה ממושכת ב-2024 בהשוואה ל-2023. האלגוריתם שמשווה את שיעור העלייה בחיפושים מכוון לסף מינימלי, כדי למנוע משאילתות עם נפח חיפוש קטן מלהופיע ברשימה.

2 קולינריה

קבוצת חסיד - הכוללת את הרשתות פיצה שמש וג'ט לק - רוכשת 50% מרשת הפיצריות "פיצה פרגו" מידי ניקי אריה תמורת סכום המוערך בעשרות מיליוני שקלים. בעלי הקבוצה, שרון חסיד, מינה את יריב חלפון למנכ"ל שלה. רשת פרגו כוללת כ-25 סניפים, וקיימת כ-30 שנה. לדברי חסיד, "ההשקעה תאפשר לנו להוביל את הרשת להישגים חדשים. החזון שלי הוא להמשיך ולהשקיע בשוק המזון הישראלי, ולהביא לצרכנים חוויות אוכל ייחודיות". אריה, בעלים משותף שייסד את פרגו וניהל אותה, ציין כי הוא מעביר את הלפיד לקבוצת חסיד, "ואני בטוח שהיא תצעיד את הרשת לשיאים חדשים יחד איתנו". לירון אורפלי (טילטיל) ימשיך לשמש כפרזנטור של רשת פיצה פרגו.

מימין לשמאל: הפרזנטור טילטיל (לירון אורפלי), יריב חלפון מנכ״ל קבוצת חסיד, ניקי אריה בעלים משותף ומייסד פיצה פרגו, שרון חסיד, בעלי קבוצת חסיד / צילום: אור גפן
 מימין לשמאל: הפרזנטור טילטיל (לירון אורפלי), יריב חלפון מנכ״ל קבוצת חסיד, ניקי אריה בעלים משותף ומייסד פיצה פרגו, שרון חסיד, בעלי קבוצת חסיד / צילום: אור גפן

כאמור, קבוצת חסיד מחזיקה גם בפיצה שמש המונה כ-100 סניפים, וברשת הגלידריות והקינוחים ג’ט לק המונה עשרות סניפים. הקבוצה הוקמה ב-2022, ורכשה את פיצה שמש שקיימת מאז שנת 2010 ואת ג'ט לק שקיימת מאז שנת 2018. היא כוללת מאות עובדים.

3 פרסום

רק בשבוע שעבר עלה קמפיין רכב חדש בכיכובה של המסעדנית ואשת העסקים רותי ברודו, וכבר היא עומדת להוביל קמפיין נוסף - הפעם לחברת FINQ, הפלטפורמה לניהול פנסיה והשקעות באמצעות AI שהקימו אלדד תמיר וניר צוק. הקמפיין יעלה בחודשים הקרובים, והמסר שלו יהיה ש"כל אחד יכול לשנות את עתידו ולפתוח מחדש את חוזה החיים".

רותי ברודו ואלדד תמיר בקמפיין ל-FINQ / צילום: דן לב
 רותי ברודו ואלדד תמיר בקמפיין ל-FINQ / צילום: דן לב

4 משחק הכיסאות

אחרי שבמשך קרוב לשני עשורים שימש כיו"ר ועד העובדים בקרפור (לשעבר מגה יינות ביתן), אייל אלי מחליף צד ומתמנה לסמנכ"ל משאבי אנוש של החברה. בחברה ציינו כי הפנייה אליו בוצעה בהסתמך על הידע והניסיון שצבר בהנהלת עובדים והנהגתם, וניסיונו בכלל בתחום קמעונאות המזון.

אייל אלי / צילום: ינאי יחיאל
 אייל אלי / צילום: ינאי יחיאל

5 מינוי חדש

אבישי שרלין מונה למנכ"ל אמדוקס ישראל, במקביל לתפקידו כנשיא חטיבת הטכנולוגיות באמדוקס מאז 2021. שרלין נמצא בחברה 13 שנים, וקודם לכן הוביל את יחידת הטכנולוגיה ברדויז'ן והיה המייסד ומנכ"ל Xor Technologies. הוא מחליף את הראל גבעון, שכיהן בתפקיד בשנה האחרונה ומונה לתפקיד חדש במטה החברה בארה"ב.