בזמן שהיא נמצאת על המדף ומחכה לרוכשים: כאל מחליפה שפה פרסומית ושיווקית

התחרות בשוק כרטיסי האשראי מתחממת: שבוע אחרי המתחרות, גם כאל עולה בקמפיין חדש ונפרדת מהפרזנטור עברי לידר

גל מלכה והקרקל בקמפיין של כאל / צילום: אלון שפרנסקי
גל מלכה והקרקל בקמפיין של כאל / צילום: אלון שפרנסקי

בזמן שבחדר המידע שפתח בנק דיסקונט עבור מכירת כאל נרשמת התעניינות של גופים זרים, החברה עולה במהלך שיווקי ופרסומי חדש לקידום כרטיס אשראי הקשבאק CashCal pro - במטרה להתחרות בישראכרט ומקס.

בנק לאומי וביטוח 9 מציגים: מיחזור ונוסטלגיה כובשים את הצופים
כמה מבקרים הגיעו לביג גלילות בסוף השבוע הראשון לאחר הפתיחה
היוטיובר המצליח בעולם מגייס לפי שווי של 5 מיליארד דולר

מדובר בכרטיס קאשבק הכולל את כל הרכישות המבוצעות בכרטיס, כאשר ההחזר עומד על 1%, וברכישות חודשיות בהיקף של יותר מ-10,000 שקל הוא עומד על 1.5%. לצד זאת כולל הכרטיס הטבות כמו עמלת מט"ח של 1%. כספי הצבירה של כל לקוח מועברים לפלטפורמת BUYME, המאפשרת מימוש צבירה בכ-900 בתי עסק.

המהלך מלווה גם בקמפיין שעולה השבוע, כאשר תקציב הפרסום של כאל מוערך בעשרות מיליוני שקלים בשנה. בספטמבר האחרון עבר התקציב ממשרד הפרסום יהושע TBWA למשרד מנצ', שמציג את כאל בקמפיין החדש כאלטרנטיבה לבנקים המסורתיים. הפרזנטור הקבוע עברי לידר הוחלף על-ידי השחקנית גל מלכה, ולצדה דמות קרקל שמדבב מריאנו אידלמן ("ארץ נהדרת"), המוצגת כ"יועץ פיננסי".

המהלך בא בזמן שהתחרות בשוק כרטיסי האשראי מתחממת, ובזמן שהמתחרה ישראכרט עומדת להימכר לאיש העסקים יצחק תשובה. בנוסף, בחודש שעבר דיווחנו על השקת כרטיס אשראי חדש של כלל, המהווה שיתוף-פעולה ראשון מסוגו בענף הפיננסים: חברת הביטוח הקימה את כלל PAY בשיתוף עם החברה-הבת מקס. בערך באותו זמן, קרא מועדון הצרכנות הוט לעובדי ההייטק להצטרף אליו באמצעות הנפקת כרטיס אשראי של המועדון.

עוד קודם לכן, בספטמבר 2024 השיקו סונול, גולף, סטימצקי וישראכרט כרטיס אשראי משותף בשם W, המעניק הנחות קבועות בקבוצות שמשתתפות בו וכן ברשתות הסופרמרקטים הגדולות והבינוניות. הקמפיין הנוכחי מגיע בשבוע שבו עלה גם קמפיין חדש לכרטיס האשראי פליי קארד של אל על.

"בתקופה של תחרות גוברת, המהלך של כאל קורא לצרכנים הישראלים לצאת מהאוטומט ולשבור הרגלים עתיקים", אומרת נויה פרסול-קפלינסקי, מנהלת שיווק ופיתוח מוצרים בכאל. "למרות שיותר ויותר ישראלים מנפיקים כרטיסים חוץ-בנקאיים, רוב הציבור עדיין פועל על אוטומט ומשתמש בכרטיס אשראי של הבנק, ומפספס הטבות וצבירות על קניות שממילא מבצעים".