פברואר אינו נחשב לאחד מחודשי הקניות החזקים, ועל כן ראינו בשבוע החולף ירידות ברוב ענפי הצריכה. זאת, נוסף על העובדה שבתחילת השבוע שררו מזג אוויר חורפי וקור קיצוני, שמנעו מהציבור לצאת לקנות. בסוף השבוע חווינו מזג אוויר שמשי, שבו הציבור יצא לטייל בפארקים, בטבע ובגנים. בנוסף, השבוע החולף היה השבוע האחרון של החודש, שבו הציבור ממתין לכניסת המשכורת לבנק, ועל כן הפגין התנהגות צרכנית ממותנת ומבוקרת.
● החל מ-5,000 דולר לכרטיס: הדור הבא של המחלקה הראשונה במטוס
● גולף עוברת לרווח ומסמנת את המפתח להמשך: הכנסת מותגים חדשים מחו"ל
הענף היחיד שרשם עלייה הוא ענף החשמל, שתיקן את הירידה שחווה רק בשבוע שעבר. השבוע הוא רשם עלייה של 10% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי. מומחי הפניקס גמא צופים כי ככל שנתקרב לחג הפסח, נראה עלייה במחזורי הקניות בענף.
בניתוח של ענפים הקשורים לפורים, ניתן לראות התעוררות קלה עקב הקרבה לחג. ענף המתנות לבית רשם עלייה של 5% במחזור הקניות, שנבעה מעליה של 3% בכמות העסקאות, וראינו שרוב העלייה במחזור ובכמות העסקאות נבעה בעיקר מגידול בקניות אונליין. ענף הצעצועים והמשחקים, שמציע ללקוחות גם תחפושות ואביזרים לחג, רשם עלייה של 12% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי.

בסוף השבוע נפתח מרכז הקניות ביג גלילות ברמת השרון, ואירוע הפתיחה הצליח להביא עשרות אלפי אנשים שפקדו את החנויות השונות, מה שלא אפיין את שאר מרכזי הקניות ברחבי הארץ.
לדברי נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא, "אם בעבר ראינו שהציבור התכונן מבעוד מועד לחגים והחל לבצע את הקניות כמה שבועות לפני החג - כיום אנשים חיים את הרגע, פחות מתכננים קדימה, והקניות ברובן מתבצעות בסמיכות לחג".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.