ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה היום (ג') להאריך עד סוף השנה את התקנה המציבה את מס הקנייה על רכב חשמלי על 45%. לקראת סוף השנה יפורסם מתווה המשך לגובה המס בשנים הבאות, בנוסף אישרה הוועדה כהוראת שעה עד שנת 2028 את הצו המקטין את הטבת המיסוי הירוק המרבית על רכבי בנזין מ-18 אלף שקל ל-14 אלף שקל בלבד.
● סיבוב הפרסה של אירופה ביחס לרכבי הבנזין צפוי להשפיע על היבוא לישראל
● יצואנית הרכב הגדולה של סין מתכננת להתנפל גם על ישראל
בהודעת הוועדה נמסר כי חברי ועדת הכספים התנגדו לפגיעה בהטבת המיסוי ירוק וביקשו במהלך הדיונים בשבועות האחרונים לפצל את חלקי הצו, שכבר נכנס לתוקף, ולאשר רק את החלק הנוגע לשמירת ההטבה לרכב חשמלי. אולם ברשות המסים ציינו כי "הקטנת תקרת הטבת המס הירוק מאפשרת את מימון הארכת ההטבה לרכבים חשמליים, בהיקף של מאות מיליוני שקלים".
בנוסף פרסמה רשות המסים על פי דרישת הוועדה צו לפיו מס הקנייה לרכבים חשמליים מסחריים, שחדירתם לארץ נמוכה מאוד, יוותר על 35% לצורך עידוד שימוש ברכבים אלה, זאת נוכח הזיהום המוגבר שמייצרים רכבים מסוג זה המונעים בדלקים. הצו המעודכן צפוי להתפרסם בימים הקרובים, והוא יובא לאישור הוועדה.
על פי הערכות, לקראת סוף השנה יציג האוצר מתווה המשך ובו העלאה מדורגת של מס הקנייה על רכב חשמלי, וזאת בכפוף לקצב היישום של "מס הנסועה" על רכב חשמלי. כפי שפורסם בגלובס, מס הנסועה שנקבע בחקיקה, בגובה 15 אגורות לקילומטר, לא יכנס לתוקף בתחילת 2026 כפי שהוכרז במקור, ובאוצר ממשיכים לקדם את יישומו המעשי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.