ההימור על נסרין קדרי השתלם: בנק מזרחי טפחות במקום הראשון בזכירות

הבחירה בשיר הקליט "לא לפנות אליי" הובילה את מזרחי טפחות גם למקום השני באהדה - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת האהובה ביותר שייכת לביטוח 9 ואודי כגן, ובנק לאומי אחראי להשקעה הכספית הגדולה ביותר • הפרסומות הזכורות והאהובות

נסרין קדרי בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
נסרין קדרי בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

לפני קצת יותר מחודשיים יצא לאוויר העולם השיר "לא לפנות אליי" של נסרין קדרי, ומאז קיבל שלל גרסאות ואזכורים תקשורתיים. לא היה ספק שגם אחד הגורמים המסחריים במשק יאמץ אותו לקמפיין, למרות בעיה מובנית: מדובר בשיר מיזנתרופי להחריד - לא בדיוק תפריט השירות המומלץ ללקוחות.

אבק כוכבות: קופת חולים לאומית כובשת את טבלת הפרסומות האהובות
בנק לאומי וביטוח 9 מציגים: מיחזור ונוסטלגיה כובשים את הצופים
ענף הפיננסים משתלט על הפסקת הפרסומות, אבל שחקנית אחרת מצליחה לחדש

מצד שני, שירות הוא שם המשחק בימים אלה - ואחד ממוקדי התחרות הגדולים ביותר בין הבנקים, למשל. אז במזרחי טפחות מצאו פתרון: בזמן שהפרזנטורים דביר בנדק וחן אמסלם מקדמים את פיצ'ר הוואטסאפ של הבנקאי האישי, קדרי עצמה לבושה בצבעי שלושת הבנקים הגדולים האחרים - ומבצעת "בשמם" את השיר הקליט.

וכך, זה השבוע השני ברציפות, מדובר בפרסומת הזכורה ביותר במדד של גלובס וגיאוקרטוגרפיה, והיא מתמקמת גבוה גם בדירוג האהדה (מקום שני).

לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, מבין המפרסמים בכלל ערוצי הטלוויזיה, מזרחי טפחות גם אחראי להשקעה השנייה בגודלה השבוע, כ־1.9 מיליון שקל. להשקעה הגדולה ביותר, לפי יפעת, אחראי המתחרה בנק לאומי.

קמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין בנק לאומי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

כ־2 מיליון שקל הושקעו בקמפיין "בפעם הראשונה", שבו בנק לאומי מציע ללקוחותיו ליווי אישי בפעולות שחדשות לו. על רקע השיר "All by Myself" של סלין דיון, הפרזנטור גל תורן מסביר לצופים בקליפ אייטיז מדוקדק מדוע ומתי הם בעצם צריכים שירות כזה. הפרסומת מתברגת במקום השני בזכירות, והשלישי באהדה.

ההשקעה הכספית השלישית בגודלה השבוע, כ־1.3 מיליון שקל, שייכת לכאל עם קמפיין "צאו מהאוטומט". החודש החליפו בחברה שפה פרסומית ושיווקית, נפרדו מהפרזנטור עברי לידר ובחרו בגל מלכה ובדמות קרקל וירטואלית (לא להתבלבל עם חתול!) כדי לקדם את כרטיס הקאשבק, שמאפשר החזר כספי כמעט על כל קנייה. 

אומנם הכרטיס אינו חדש, אבל מכיוון שגם למתחרים בישראכרט יש הצעה מוצרית דומה וקמפיין באוויר, נראה כי רצו להדגיש את התחרות גם מולם ולא רק מול הבנקים. הקמפיין של כאל מתברג במקום השישי בזכירות והרביעי באהדה. הקמפיין של ישראכרט מתברג במקום השביעי בזכירות והשמיני באהדה. 

והנה אנחנו מגיעים לקמפיין הכי מצחיק השבוע בדירוג: ה"פרק" החדש בסדרת הפרסומות של ביטוח 9 ואודי כגן, שגם בו כגן מגלם שלוש דמויות: את עצמו, את אמו ואת האב המאותגר טכנולוגית. 

הפעם ההורים תקועים בקונקשן במדינה שלא קיימת (טרגיג'יסטן, כמעט כמו טג'יקיסטן שדווקא כן קיימת), והאם מפצירה באב לדבר רק באנגלית - מה שמביא לשיבושים הצפויים למילים "תרופות" (drugs) ו"מחיר פצצה" (we got the bomb). התוצאה: ביזנס, קוקטיילס ויאללה למקום הראשון באהדה. שוב. 

קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
 קמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

זינוק בהשקעה
ההשקעה בפרסום עולה מ־37 מיליון שקל בשבוע שעבר ל־46 מיליון שקל השבוע. 

המשרד האהוב
המשרדים האחראים לשלוש הפרסומות האהובות ביותר הם גליקמן־שמיר־סמסונוב (ביטוח 9, במרחק עצום מהיתר), ראובני־פרידן (מזרחי טפחות) ומקאן תל אביב (בנק לאומי). 

המדור, המתפרסם כאן מדי שבוע ב־20 השנים האחרונות, מתבסס על דירוג של חברת גיאוקרטוגרפיה ושם דגש על ניתוח מגמות ושינויים, קריאייטיב ייחודי, צעדים משלימים בדיגיטל ועוד. דירוג הפרסומות הזכורות והאהובות כולל את כלל האוכלוסייה במדינת ישראל, לרבות החברה הערבית.