בשבוע החולף נרשמה מגמת עלייה משמעותית בהוצאות בכרטיסי אשראי ברוב ענפי הצריכה. לפי מדד הפניקס גמא, העליות בולטות בענפים שפעילותם מתקשרת לעונת הקיץ - מוצרי חשמל ותיירות - ולצד זאת בענף המחשבים והסלולר. במקביל נרשמה ירידה צפויה בענף המזון, לאחר סיום חג השבועות.
● בקיבוצים זועמים על תנובה, שהחליטה לייבא צ'יפס קפוא - ולדלג עליהם
● ענקית הלואו קוסט מאריכה את ביטולי הטיסות עד סוף יולי
ענף המחשבים והסלולר זינק ב-17% במחזור הקניות השבועי וב-23% במספר הקניות - נתון שיכול להצביע על התארגנות מוקדמת לקראת שנת הלימודים הבאה, או על הצטיידות באחד מדגמי הסלולר החדשים שיצאו לאחרונה לשוק.

בענף התיירות ניכרים סימני התאוששות: אומנם הנתונים נמוכים יותר מהתקופה המקבילה ב-2024, אך בשבוע האחרון נרשמה עלייה של 12% במחזור הקניות. הסיבה המרכזית היא חזרתן ההדרגתית של חברות תעופה זרות לפעילות בישראל.
עם בוא הקיץ, ענף החשמל והאלקטרוניקה (ובתוכו תת-ענף מיזוג האוויר) רשם עלייה של 10% במחזור הקניות ביחס לשבוע הקודם, כאשר גובה הקנייה הממוצעת זינק ב-13%.
לעומת כל אלה, בענף המזון נרשמה צניחה של 9% במחזור הקניות - ירידה עונתית צפויה לאחר סיום חג השבועות. מנגד, ענף המסעדות, בתי הקפה והקייטרינג עלה ב-5%, ככל הנראה על רקע מזג האוויר האביבי ויציאה מחודשת לבילוי מחוץ לבית.
"לאחר שחג השבועות חתם את תקופת החגים (כולל פסח ויום העצמאות), הציבור מתכונן לעונת הקיץ, שמטבעה מאופיינת בהוצאות גבוהות יותר", אומר נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא. "הקיץ הנוכחי מלווה גם במגמות ייחודיות לשנת 2025 - בראשן עלייה ברכישות הקשורות ל'בייבי בום' הנוכחי שצמח במלחמה. מעניין יהיה לראות האם רשתות המסחר יידעו לתרגם את תנועת הלקוחות לכדי קנייה בפועל, באמצעות מבצעי עומק ומיקוד בפילוחי משפחות".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.