מרבית ענפי הצריכה רשמו עליות משמעותיות במחזורי הקניות בשבוע האחרון, ותיירות הפנים בשיא למרות המחירים הגבוהים - כך עולה מנתוני מדד הפניקס גמא.
● משלוח יקר, המתנה ארוכה: 70% מעדיפים ביקור בסופר על פני הזמנה אונליין
● חברת התעופה האמריקאית חזרה לישראל. כמה תעלה טיסה?
העלייה הגבוהה של השבוע נרשמה במחזור הקניות של ענף מוצרי החשמל (16%). גובה הקנייה הממוצעת עלה ב-9%, והיא עומדת על כ-1,540 שקל. מניתוח גאוגרפי של הנתונים עולה כי הגידול בלט במיוחד באזור ירושלים ובדרום הארץ, בין היתר בעיר אילת, שנחשבת מוקד לרכישות משתלמות של מוצרי חשמל בזכות הפטור ממע"מ.
כאמור, גם ענף התיירות במגמה חיובית משמעותית. לאחר תקופה שבה נרשמה התאוששות הדרגתית אך עקבית, השבוע נרשם לראשונה גידול כפול - גם בהשוואה לשבוע הקודם וגם בהשוואה לשנה שעברה. מגמת ההתחזקות בפעילות הענף באה למרות המחירים הגבוהים של בתי המלון והצימרים, כאשר לעתים טיסות לחו"ל הופכות לאופציה תחרותית במחיר.

נציין כי מחזור הקניות בענף התיירות עלה השבוע ב-13% לעומת השבוע הקודם, וב-11% לעומת השנה שעברה, זאת לאחר שעד כה רמת הפעילות בענף לא הצליחה להשתוות לשיאים של קיץ 2023. העלייה נתמכת בגידול של 10% בכמות העסקאות ו-3% בגובה הקנייה הממוצעת, שעמד השבוע על 2,711 שקל. לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, הזמנות הלינה בארץ גבוהות במאות שקלים בממוצע. הפער מוסבר במגוון סיבות, בהן יוקר המחיה, הביקוש הגבוה לחופשות והמאמצים של בתי המלון לאזן את ההכנסות לאחר תקופה מאתגרת.
"העליות הגורפות במחזורי הקניות, שבאו לידי ביטוי גם בזינוק של 14% בקניות האונליין, מצביעות על רצון ברור של הציבור לחזור לשגרה, לנפוש, להתאוורר ולנצל את חופשת הקיץ לאחר תקופה מאתגרת", אומר נדב לחמני, מנכ"ל קונטרול מבית הפניקס גמא. "הנתונים משקפים לא רק פעילות כלכלית ערה וניסיון לריפוי רגשי, אלא גם את חוסנו של הצרכן הישראלי ואת יכולתו להניע את המשק קדימה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.