"להיות מותג ישראלי זה להבין את האחריות ואת השותפות עם הקהילה"

אבי לאופר, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה בשטראוס, מתאר את סביבת העבודה בחברה בעת חירום ואומר שלהיות מותג ישראלי, בטח בשעות משבר, זה להבין את האחריות ואת השותפות עם הקהילה • עוד הוא מציין כי כמותג ישראלי, זוהי המחויבות של החברה להוביל את ההשקעות בתעשייה הישראלית, ביצירת מקומות העבודה ובעיקר בפריפריה

אבי לאופר, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה בשטראוס ישראל / צילום: באדיבות פלג אלקלעי
אבי לאופר, סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה בשטראוס ישראל / צילום: באדיבות פלג אלקלעי

הכותב הוא סמנכ"ל שיווק ואסטרטגיה בשטראוס ישראל

מה זה להיות מותג ישראלי? השאלה שמתחדדת, במיוחד בשנתיים האחרונות, היא מה המשמעות של להיות מותג ישראלי בימי מלחמה?

למדד המותגים המלא לשנת 2025
כנס MAD | בין עסקת חטופים ל"הותר לפרסום": החשיבה מאחורי הקמפיינים ואלה שנגנזים

רק לפני כחודש נלחמנו באיראן - מערכה שפרצה באישון לילה והעמידה אותנו הישראלים, משעות הבוקר המוקדמות, בתור לסופר כדי להצטייד במזון, מתוך חשש, שהרגיש הישרדותי יותר מתמיד, שיהיה מחסור. תחושת אי-הוודאות הציפה את כולנו.

עבורנו בשטראוס, המשמעות של להיות מותג ישראלי זוהי קודם כול תחושת האחריות והמחויבות שלנו להבטיח שכאשר הצרכן מגיע לסופר, בטח ובטח בשעת חירום, הוא ימצא שם את מוצרי המזון שהוא ובני משפחתו אוהבים ורגילים לצרוך בימי שגרה.

עבור הצרכן, שתחושות אי-הוודאות והערעור מציפות אותו מכל עבר, יש משמעות אדירה לפגוש בסופר או במכולת, ולאחר מכן בבית, את הידוע והמוכר. הידיעה הזו מעניקה לו שקט ונחמה ומחזקת את תחושת הוודאות והביטחון שלו. כן - גם ביטחון נפשי וגם ביטחון תזונתי.

בשטראוס אנחנו קוראים לזה - הבטחת הרציפות העסקית.

המשמעות בשטח היא שגם בזמן מלחמה, וגם כשיש טילים ואזעקות, וכשכולנו מסתגרים במרחבים המוגנים עם המשפחה שלנו - כל המפעלים שלנו מצפון עד דרום עובדים ללא הפסקה, העובדות והעובדים שלנו בקווים, המלקטים במחסנים, המפיצים שלנו מובילים את הסחורה, והסדרנים והסדרניות פועלים בנקודות המכירה. כולם מגיעים לעבודה כרגיל, בחירום כבשגרה, גם כשבחוץ מתחוללת מלחמה. והכול - כדי שהמדפים בסופר יהיו מלאים, ולצרכן תהיה תחושת הביטחון והנחמה שהמוכר והידוע ממשיך להתקיים, ושאנחנו שם בשבילו - לתפיסתנו, זוהי המהות של להיות תעשיית מזון ישראלית, וזוהי המחויבות הראשית של מותג מזון ישראלי.

מוצרי החברה מייצרים רגש, זיכרון, אהבה וחיבור

להיות מותג ישראלי מוביל, בטח בעולם המזון, זוהי ההבנה שהמוצרים והמותגים שלנו הם הרבה מעבר לאוכל עבור הצרכנים שלנו. הם מייצרים רגש, זיכרון, אהבה וחיבור במנעד מאוד רחב של רגשות.

בשטראוס, כבית של יותר מ-60 מותגים ישראלים, התוודענו, לצערנו, לחיבור העמוק הזה, כאשר התחלנו לקבל פניות של משפחות שכולות מאז ה-7 באוקטובר, שביקשו להנציח את יקיריהם על גבי המותגים שלנו שהם כה אהבו בחייהם.

מעל 120 משפחות שכולות פנו אלינו, וכל הבקשות נענו. עם בקשה להנצחה על מילקי, על שוקולד פרה, על קפה טורקי, על שקית תפוצ'יפס ועל עוד אינספור מותגים ישראלים אהובים מבית שטראוס. מהפנייה הראשונה, אנחנו והמותגים שלנו הפכנו לחלק בלתי נפרד מחיי המשפחות והחברים של אותם יקרים שהנצחנו.

בשנתיים האחרונות, לנוכח הקהילות רבות שנפגעו במלחמה, כולנו שאלנו את עצמנו, איך אנחנו יכולים לעזור?

להיות מותג ישראלי, בטח בשעות משבר, זה להבין את האחריות ואת השותפות עם הקהילה, במובן העמוק ביותר שלה, למלא תפקיד ולקחת חלק במאמצי הסיוע הלאומי.

ההתגייסות שלנו בשטראוס, לצד לא מעט מותגים ישראלים נוספים שהתגייסו - בין אם בסיוע עם תרומת מוצרים ומצרכים למפונים, לכוחות הביטחון, לחקלאים, לפצועי צה"ל, לצוותי הרפואה וההצלה, למשפחות המילואמניקים ועוד - הדגישה את המחויבות, את הקשר ואת מרקם היחסים ההדוק בין המותגים הישראלים לבין כל שכבות החברה והעם בישראל. זוהי מחויבות שממשיכה להתקיים ומעמיקה ככל שעובר הזמן.

ולבסוף, ובעיקר בימים אלה, להיות מותג ישראלי זה גם להסתכל קדימה, לעתיד, ולהבין שיש לנו תפקיד חשוב גם במאמצי התקומה של מדינת ישראל.

כמותג ישראלי, זוהי המחויבות שלנו, להוביל את ההשקעות בתעשייה הישראלית, ביצירת מקומות העבודה ובעיקר בפריפריה. שטראוס, כמותג ישראלי שורשי, שהחל את דרכו לפני למעלה מ-80 שנה בנהריה, ממשיך להוביל ולהשקיע בתעשייה הישראלית שהוא כל-כך מאמין בה.

בימים אלה, ובהשקעת ענק חסרת תקדים, אנחנו מקימים מחלבה צמחית באחיהוד שבצפון, מתוך אמון במדינת ישראל, בתעשיית המזון הישראלית ובתושבי המדינה. בכך אנו ממשיכים להעמיק ולחזק עוד יותר את השורשים ואת החיבור של המותג לצפון ולאנשיו, ולסייע להתחדשות הצפון ולמאמצי התקומה של מדינת ישראל.

להיות מותג ישראלי, במיוחד בשעת מבחן, זוהי אחריות, זוהי שליחות - ועבורנו זוהי בעיקר זכות.

*** גילוי מלא: שטראוס הייתה בין נותני החסות בכנס MAD של גלובס שעסק בנושא "להיות מותג בישראל"