נטפליקס התחילה להילחם בשיתוף הסיסמאות, זו הייתה התוצאה

98% מהישראלים משתמשים בסטרימינג של גוגל • נטפליקס החליטה להילחם בשיתוף הסיסמאות ויורדת בכמעט 20 מקומות • והמותגים המקומיים נותרו מאחור • מדד המותגים 2025

אילוסטרציה: Shutterstock
אילוסטרציה: Shutterstock

גם השנה, יוטיוב מבית גוגל שומרת על מעמדה כאחד המותגים החזקים ביותר בישראל. פלטפורמת הסטרימינג שהייתה חלוצה בשידור תכנים ויזואליים ברשת, מצליחה להמציא את עצמה מחדש ולשמור על בסיס משתמשים חזק. למרות התחרות הגוברת מצד טיקטוק - יוטיוב מצליחה לשמור על דומיננטיות, וזה בא לידי ביטוי גם במדד המותגים.

למדד המותגים המלא לשנת 2025

יוטיוב היא אחד מהמנועים החזקים ביותר של גוגל, ועל פי הערכות היא שווה כחצי טריליון דולר (כרבע מהשווי של אלפאבית כולה). היא הוקמה לפני 20 שנה על ידי שלושה עובדים לשעבר של פייפאל, בשנת 2007 נרכשה יוטיוב על ידי גוגל תמורת 1.7 מיליארד דולר בלבד, וצמחה מאז בקצב כמעט בלתי נתפס.

על פי נתונים שפורסמו ברויטרס (נכון למרץ 2025), כיום תופסת כ-12% מנתח הצפייה בטלוויזיה בארה"ב - יותר מדיסני, נטפליקס ועוד. מי שחושב שזה קורה רק בזכות הפופולריות שלה בקרב ילדים ונוער טועה. מבוגרים בני 35 ומעלה מהווים מחצית מהצופים.

ומה בישראל? לפי נתוני איגוד האינטרנט הישראלי, 98% מהישראלים צופים ביוטיוב. חרף העובדה שכמעט כולם צופים בפלטפורמה בתדירות זו או אחרת, רק מעטים מוכנים לשלם עבור מנוי פרמיום שחוסך פרסומות ומעניק פיצ'רים נוספים.

על פי הערכות בישראל, פחות מ-10% מהישראליים משתמשים ביוטיוב פרמיום, זאת להבדיל מנתונים גבוהים יותר עבור ספוטיפיי ואפל מיוזיק. בעולם המגמה דווקא שונה - לספוטיפיי יש כ-258 מיליון משתמשים משלמים, כך לפי נתוני החברה.

לעומת זאת, ליוטיוב פרמיום יש כ-125 מיליון מנויים ברחבי העולם, בעוד לאפל מיוזיק יש כ-93 מיליון משתמשים בלבד לפי סטטיסטה.

נטפליקס מתרחקת מהפסגה

המותג של נטפליקס בישראל, שזכה ב-2021 במקום הראשון במדד המותגים, משיך להחלש. השנה הוא תופס את המקום ה-52 (לעומת 33 בשנה שעברה). זאת למרות שמבחינה כלכלית, מצליחה נטליקס בשנה האחרונה לשבור שיאים. מניית החברה קפצה ביותר מ-90% ושווי השוק שלה חצה את רף חצי טריליון הדולרים.

איך מסבירים את הפער? אחת האפשרויות היא צעדים שנקטה נטפליקס נגד משתפי סיסמאות - מה שמשמח את המשקיעים בוול סטריט אבל פחות את מי שנהנה לצפות בשירות על חשבון אחרים. בנוסף, חברת הסטרימינג מעחה מחירים בשנים האחרונות באופן רציף.

השחקניות הזרות האחרות בשוק הישראלי לא הצליחו בינתיים לכבוש את לב הישראלים. דיסני פלוס, אמזון פריים ואפל טי.וי נמצאות הרחק מאחור במדד.

העסקאות שישנו את השוק המקומי

המותגים הישראלים בשוק זוכים לפחות פופולריות מאשר הענקיות הבינלאומיות. המותג הצעיר בשוק, FreeTV, שהתחיל את דרכו עם שני שותפים - קשת ו-RGE - הצליח לפי הערכות לגרוף כ-150 אלף משתמשים מאז השקתו.

מדובר במספרים נאים במיוחד עבור שירות חדש מסוגו, אך מיזם הטלוויזיה עדיין מדורג במקום ה-299. כלומר, נראה שמיזם הטלוויזיה לא מצליח לבנות את המותג שלו מול שאר החברות הגדולות. וזאת למרות הפרסום האגרסיבי של רשת על גבי הפלטפורמות החזקות שלה בישראל.

לעומת זאת, המתחרות HOT, yes, פרטנר TV וסלקום TV, שגם הן לא נכנסו לרשימת מאה המותגים המובילים, נמצאות במקומות גבוהים יותר. השנה yes ו-HOT מקדמות עסקאות שיתוף תוכן עם פרטנר וסלקום (בהתאמה) כדי שלקוחותיהן יוכלו לצפות ביותר תכנים, וכל אחת השקיעה בתכנים ובפרסומות חזקות (כמו הפרסומת "ועוד יותר HOT").

השנה הנוכחית תשתנה במיוחד אם העסקאות בין הצדדים יתממשו, ומעניין עד כמה זה ישפיע על מעמדה של FreeTV בשוק.