השנה הזו הייתה יכולה להיראות אחרת עבור שוק המחשבים והסלולר בצל המדיניות הכלכלית של טראמפ ומדיניות המכסים. עם זאת, המדיניות הושהתה והקטגוריות האלו קיבלו הקלה מסוימת מנשיא ארה"ב, ועדיין מה שקורה בעולם - משפיע גם פה.
● למדד המותגים המלא לשנת 2025
בכל מה שקשור לשוק הסלולר, סמסונג מראה שהיא מובילה מובהקת במקום ה-6 - הרבה מעל אייפון שממוקם במקום ה-78, וגם מעל חברת האם אפל, במקום ה-39. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות, אבל ישנה אחת מרכזית: אפל מאחרת את רכבת הבינה המלאכותית, והיא הבטיחה את הבשורה הזו כבר מספר פעמים, ולא הגשימה.
לעומת זאת, סמסונג עושה זאת ובגדול. לדוגמא, במכשירים החדשים של החברה הוטמע צ'ט הבינה המלאכותי של גוגל, Gemini, כך שדרך העוזר הקולי במכשיר אפשר לבקש ממנו לבצע משימות, וגם להפעיל את מצב Live ולשוחח עם המודל. לראשונה, ג'מיני גם יודע לקבל משימות לספוטיפיי ולוואטסאפ - משמע, אפשר לבקש לשלוח הודעה באפליקציה למישהו אחר.
הצרכנים רוצים שיביאו להם את ה-AI למכשיר בצורה הכי נגישה שיש, ואפל לא מצליחה לעשות את זה. גם בסוגיות כמו עוזרת הקולית באייפון, סירי, עדיין אין בשורות של ממש.

סמסונג ואפל שולטות בשוק
בישראל, סמסונג חזקה במיוחד, כי היא מצליחה להביא את חוויית המותג מחו"ל בצורה טובה. לפי הערכות בשוק, נתחי השוק של החברות בשוק הצרכני מאוד ברור: סמסונג תופסת את המקום הראשון מבחינת מספר המכשירים שיובאו לישראל, בשנה האחרונה כ־42%־44% מנתח השוק הוא של סמסונג. אפל לעומת זאת, נעה בטווח של 28-31%. שיאומי תופסת את המקום השלישי, כ־22%־24%, והשאר, כמו OnePlus ו-Vivo מחזיקות באחוזי השוק הבודדים שנותרו.
גורמים בשוק מדווחים שמכירת הסמארטפונים בישראל גדלה בשנת 2024. אחת ההשערות היא שבעקבות המלחמה, אנשים טסו פחות לחו"ל, ובמקביל מילואימניקים קיבלו תגמולים. התוצאה היא יותר כסף פנוי לרכישת מכשירי תקשורת חדשים, ובתקציב גבוה מבעבר.
מותגי המחשבים נחלשו
ומה קורה בקטגוריית המחשבים? נראה כי כל המותגים בקטגוריה נחלשו באופן משמעותי במדד בשנה הנוכחית. hp למשל, שעדיין נחשבת למותג המחשבים האהוב ביותר, ירדה בכמעט 30 מקומות משנה שעברה, וכך גם לנובו, שאיבדה כ-40 מקומות במדד השנה.
בדומה לתחום הסלולר, גם תעשיית המחשבים חווה מהפכה בצל הבינה המלאכותית. ענקיות טכנולוגיה כמו מיקרוסופט ואפל משקיעות מאמצים רבים בשילוב טכנולוגיות AI במחשבים שלהן, ולא רק בפיצ’רים הנראים לעין הצרכן, אלא גם ב"מאחורי הקלעים". כלומר, באופטימיזציה חכמה של ניהול הסוללה והתאמת בהירות המסך. כך שהמערכות היהו מסוגלות ללמוד את הרגלי השימוש של הצרכן ולהתאים את הביצועים.
בכל שוק המחשבים, משמע גם עסקי וגם צרכני, נראה שהתחרות קשה. בשני רבעונים האחרונים לנובו הצליחה לגבור על המתחרות שלה ובעיקר על hp , עם כ־34%־45% משווי השוק, בעוד ש-hp נע בין 28-33%.
שני רבעונים קודם לכם, hp עקפה את לנובו, בעוד הראשונה עם נתחי שוק של 34% ולנובו כ־28%־30%. אחד השינויים המעניינים שהציגה לנובו השנה, הוא מחשב עם מסך גמיש שיכולים להתגלגל ולהתרחב בלחיצת כפתור.
לצורך ההשוואה, מיקומה של דל (DELL) במדד נמצא בהלימה לנתח השוק שלה, שעומד על כ־14%־15%. לעומת זאת, אפל, שכאמור במקום השלישי, בעלת נתח השוק הנמוך לאורך כל הרבעונים, לרוב בין 4%־5% בנתח השוק.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.