סימנס תרכוש את מלוא הבעלות בסאוואן תקשורת מישראל ב-130 מיליון דולר

הרכישה תתבצע דרך החברה הבת אינפיניון * סימנס רכשה %20 מסאוואן לפני כשנה

חברת סימנס הגרמנית רוכשת את חברת סאוואן תקשורת הישראלית, תמורת 130 מיליון דולר. הרכישה תתבצע באמצעות חטיבת המוליכים למחצה של החברה הגרמנית, אינפיניון. המו"מ נמשך זה כחודשיים.

סימנס מחזיקה - טרם הרכישה - בכ-%20 ממניות החברה. זאת, לאחר שהיא השקיעה בסאוואן לפני כשנה. בעלי מניות נוספים בסאוואן, הם חברת טריקום העולמית (%10) וסינגפור טכנולוג'יס (%4).

שאר המניות מוחזקות בידי עובדי החברה ומייסדיה: בועז אלרואי (מנכ"ל), שמעון פלג (CTO), פרופ' בועז פורת (מדען ראשי), וכן אמנון הרפק וויקטור הלפרין, המכהנים כדירקטורים בחברה.

סימנס כבר רכשה בישראל מספר חברות, ביניהן רדנט, אורנט ו-ICCom. בנוסף, יש לאינפיניון השקעות מיעוט, בעוד מספר חברות סטרט-אפ ישראליות. בין היתר, בלינקס ובפוטוניקס. לאינפיניון יש גם שיתופי פעולה רבים עם חברות סטרט-אפ ישראליות, ולאחרונה היא הקימה מרכז פיתוח ברמאללה בשיתוף עם מהנדסים פלשתינים.

סאוואן תקשורת הוקמה בשנת 1996. החברה מפתחת שבבי תקשורת לטכנולוגיה של VDSL, המיועדת להעברת נתונים בקצבים מהירים במיוחד על גבי תשתית הנחושת של קווי הטלפון הקיימים.

השבב שפיתחה סאוואן פותח בשיתוף פעולה עם אינפיניון של סימנס, ונמכר בהסכם OEM - מותג שלה - על ידי החברה הגרמנית.

סאוואן התקיימה ממימון עצמי ומהכנסות. לא מושקעים בה גופי סיכון ישראלים. רוב מניותיה - כ-%60 - מוחזקים בידי העובדים והמייסדים. %4 על ידי סינגפור טכנולוג'יס.

סמנכ"ל הכספים של החברה, אילן דסקל, אמר היום (ה') ל"גלובס", כי "לא נחתמה עיסקה". הוא סירב להגיב לשאלה, אם מתקיים מו"מ עם החברה הגרמנית למכירת סאוואן.« מאת אלה יעקבי « סימנס תרכוש את מלוא הבעלות בסאוואן תקשורת מישראל ב-130 מיליון דולר « הרכישה תתבצע דרך החברה הבת אינפיניון * סימנס רכשה %20 מסאוואן לפני כשנה