סופרפארם: מיליון דולר בסניף ראשון בפולין

טרם קיבלה רישיון להפעלת בית-מרקחת

רשת סופרפארם, שבשליטת משפחת קופלר, תחנוך בעוד כשבועיים את סניפה הראשון בוורשה, פולין. בחודש נובמבר מתכננת הרשת לחנוך סניף שני במדינה זו, למרות שעדיין לא קיבלה את הרישיון להפעלת בתי-מרקחת. כפי שפורסם ב"גלובס" (7.9.2000), ימוקם הסניף בקניון ענק שנבנה ברובע מוקוטוב על-ידי חברת G.T.C ההולנדית, בשליטת חברות קרדן ואזורים הישראליות.

בסופרפארם מאמינים, שהרישיונות יתקבלו כבר בימים הקרובים, ומדגישים כי מדובר בהשקעה ראשונית בלבד, שהיא חלק מהשקעה מתוכננת של 30 מיליון דולר ב-5 השנים הקרובות.

עד כה השקיעה הרשת כמיליון דולר בהקמת הסניף הראשון בפולין, לא כולל עלויות שכר דירה, פרסום ומשכורות, שיסתכמו, כאמור, בעשרות מיליוני דולר נוספים.

לרשת 80 סניפים בישראל, וזוהי גיחתה הראשונה לשווקים בחו"ל. זאת, לאחר שנים של ניסיונות עקרים, שנובעים ממחסומים חוקתיים הנהוגים במדינות רבות במערב, כגון בעלות מחייבת של רוקח על בית המרקחת, איסור על הפעלת שני בתי-מרקחת על-ידי אותם בעלים, וטווח גיאוגרפי מינימלי שחייב להיות בין שני סניפים. לדברי מנכ"ל הרשת, ליאור רייטבלט, מבחינת התקנות בפולין עומדת סופרפארם בקריטריונים המאפשרים את הקמתה של רשת בתי-מרקחת חדשה, ו"כאשר מדובר במדינה בת 40 מיליון תושבים, אז גם כדאי להתאמץ".

לדברי רייטבלט, הרשת, שמחזור מכירותיה מוערך ב-360 מיליון שקל בשנה, כמעט והשלימה את פריסתה בישראל. בשבועות הקרובים עומדת הרשת לחנוך 16 סניפים חדשים. להערכתו, הכמות המקסימלית של סניפי סופרפארם שניתן להפעיל בישראל מגיעה ל-200 סניפים.