תושב חומש, בן 35, נרצח בפיגוע סמוך לשבי שומרון

מחבלים, שנסעו במרצדס, עקפו את הרכב הישראלי וירו עליו; הערכות: המחבלים נמלטו

אזרח ישראלי נהרג היום (ב') ואזרח נוסף נפצע בפיגוע ירי שאירע סמוך לצומת שבי שומרון, לא הרחק מההתנחלות חומש. הפצוע פונה במצב בינוני לבית החולים מאיר בכפר-סבא. ההרוג הוא דני יהודה, בן 35 מחומש. נער בן 17 שנסע ברכב נפצע. לפני כשבוע ניצל דני יהודה מנסיון פיגוע באיזור.

הפיגוע אירע סמוך לשעה 13.00, כאשר שני הישראלים נסעו מצומת שבי שומרון לכיוון ההתנחלות חומש. מכונית מרצדס צהובה עקפה את רכבם ונוסעיה ירו עליהם.

מהירי נהרג הנהג, והנוסע שישב לידו נפצע באורח בינוני. מכונית המרצדס הפלשתינית נמלטה. מחקירה ראשונית עולה, כי המחבלים המתינו כמה שניות ואז ירו פעם נוספת על הישראלים וביצעו "וידוא הריגה". הנער, שעשה את עצמו מת, ניצל.

כוחות גדולים של צבא ומשטרה סרקו את איזור הפיגוע בניסיון ללכוד את המפגעים. אולם, בצה"ל מעריכים, כי המחבלים הספיקו להימלט לתחומי הרשות הפלשתינית.

הפיגוע אירע בעת שהתקיים כינוס של השדולה למען יש"ע בכנסת. כמה מהנוכחים קראו לעבר שרים וח"כים שנכחו בכנס: "תפסיקו לדבר ותתחילו לפעול".

בתוך כך, אמש פוצץ כוח צה"ל מטען שהוטמן בצומת קוצ'ין מערבית לשכם. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

שתי תקריות נוספות נרשמו במהלך הלילה: אש נורתה לעבר מוצב צה"ל בגוש קטיף, ושני רימונים הושלכו לעבר מוצב צה"ל בגבול ישראל מצרים. בשני המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

שורת ניסיונות פיגוע הייתה אתמול, ושני חיילים נפצעו קל ממטען שהופעל לעבר כוח צה"ל סמוך להר עיבל. חייל אחד נפצע מרסיסי ואחר קלה בהלם.

כמו כן, ירו פלשתינים לעבר מאבטחים באתר הבנייה של כביש חוצה ישראל סמוך למושב ניצני עוז, ממערב לטול כרם בתוך הקו הירוק. איש לא נפגע והמאבטחים השיבו אש לעבר מקורות הירי.

פלשתינים ירו לעבר מכונית ישראלית בכביש חוצה שומרון, סמוך להתנחלות מגדלים. סוכנות הידיעות 'קול רינה' דיווחה, כי הנהג, תושב בקעת הירדן, לא נפגע, אולם זוהו פגיעות של קליעים במכוניתו. כן ירו פלשתינים לעבר מוצב טרמיט בגבול ישראל-מצרים, סמוך לרפיח. לא היו נפגעים והחיילים לא השיבו אש.

הפלשתינים טוענים, כי בן 12 נהרג במהלך חילופי אש עזים בין פלשתינים לבין חיילים בדרום רצועת עזה. הילד, עלי אבו שאוויש, נהרג, לטענתם, במהלך חילופי האש ברובע אל אמל בחאן יונס ועוד ארבעה פלשתינים נפצעו בעימותים.

קודם לכן התפוצצה עגלת תופת ליד נגמ"ש של צה"ל סמוך לשדה התעופה דהניה באזור רפיח. אין נפגעים לחיילי צה"ל. המחבל שהפעיל את המטען נפצע קשה מאש חיילי צה"ל ופונה לבית חולים סורוקה בבאר שבע.

המחבל התקרב לנגמ"ש צה"ל בעגלה רתומה לחמור, וכשהתקרב לכוח התפוצצה העגלה, לאחר שקפץ ממנה ורץ לעבר החיילים. גורמים צבאיים מסרו שהפיצוץ היה קטן "לאחר שחלק מהמטענים בעגלה לא התפוצצו, למרבה המזל". החייל נורה באש החיילים.

הגי'האד האיסלמי נטל אחריות לפיגוע. "אחד מלוחמינו פוצץ מטען של 70 ק"ג ליד עמדה צבאית ישראלית על הגבול מצרים, אבל החיילים ירו בו ופצעו אותו והם מחזיקים אותו בבית חולים ישראלי", נאמר בהודעה. "התקפה זו בוצעה כדי להכשיל את ניסיונותיו של קופי אנאן לעצור את האינתיפאדה".

בצה"ל ציינו היום, כי אמנם חלה ירידה בהיקף האלימות הפלשתינית, אך היא לא מוגרה וגם המבוקשים של החמאס עדיין מסתובבים באין מפריע בתחומי הרשות הפלשתינית.

למרות זאת, צה"ל המשיך היום בהסרת כתרים מעל הערים הפלשתיניות בגדה המערבית. בשעות הצהריים הוסר הכתר מעל העיירה חלחול, מצפון לחברון, ונפתחה גם גישה מחברון לערים פלשתיניות אחרות.

באיזור בית לחם נפתח כבר אתמול הכביש המזרחי המוביל מהעיר צפונה, לכיוון יריחו ורמאללה. באיזור רמאללה הותרה תנועה של תחבורה ציבורית. בכביש מספר 60, המוביל לירושלים וצפונה באזור טול כרם, נפתח הכביש המוביל מהעיר לעיירה ענטבא. כמו כן הוסר אמש הכתר מעל קלקיליה.

שכם היא העיר היחידה בגדה המערבית שעליה עדיין מוטל כתר עקב התמשכות האירועים האלימים בסביבתה. הבוקר ירו פלשתינים מהכפר סאלם ממזרח לעיר לעבר עמדה של צה"ל ואתמול הופעל באיזור מטען צד לעבר ג'יפ של צה"ל ושני חיילים נפצעו קל.