ניקיון החתולים עלה לאורלייט בניקוי ההשקעה: תפחית 8 מיליון שקל בגין סייקל גרופ שבשליטת דוידי גילה

אורלייט השקיעה עד כה 16.8 מיליון שקל בסייקל גרופ שפיתחה מצע לחתולים הסופח ריחות רעים ; אורלייט תמחק 2 מיליון שקל נוספים בגין ההשקעה בטכנופלסט תעשיות; אורדן צפויה למחוק 5 מיליון שקל בגין מחיקות אורלייט

ההכנות לדוחות הכספיים ברבעון השלישי בקבוצת שרם פודים קלנר גורמים לקבוצה לעשות בדק בית בכל מה שקשור לאחזקות ההיסטוריות בחברות הבנות בקבוצה. לפני חודש הודיעה חברת פולאר השקעות כי היא עשויה לבצע מחיקה בהיקף של עד 11.4 מיליון שקל בדוחותיה לרבעון השלישי והיום הגיע תורן של אורלייט תעשיות ,אורדן תעשיות, וחברת לידר החזקות . השלוה מפרסמות היום אזהרת רווח לרבעון השלישי לפיה צפוי ההפסד של אורלייט תעשיות ברבעון השלישי לגדול ב-10 מיליון שקל וזאת כתוצאה מהפרשות שתבצע החברה לירידת ערך השקעותיה. כתוצאה מההפחתה הצפויה בדוחותיה של אולרייט תעשיות נפגעות גם החברות המחזיקות בה- אורדן תעשיות ולידר החזקות: אורדן תעשיות מחזיקה ב-82% מחברת אורלייט תעשיות והודיעה כי ההשפעה של ההפחתה באורלייט על דוחותיה שלה תסתכם ב-5 מיליון שקל בלבד (פחות מחלקה במניות אורלייט) ואילו לידר החזקות המחזיקה בשליטה באורדן ציינה כי ההפסד שלה ברבעון יגדל בכ-4 מיליון שקל.

ההפחתה בחברת אורלייט תעשיות בהיקף של 10 מיליון שקל מיוחסת ל-2 אחזקות של החברה: האחת הנה הפחתה בגין ההשקעה בחברת סייקל גרופ והשנייה הנה הפחתת ההשקעה בחברת טכנופלסט תעשיות. סייקל גרופ מוחזקת על ידי אורלייט תעשיות בשיעור של 15% ובעלי מניות נוספים בחברה הם דוידי גילה ופיבי אחזקות המחזיקה בשליטה בבנק הבינלאומי. מנהלה של החברה הוא אחיו של דודי גילה- יחיאל גילה.

המוצר העיקרי שמציירת סייקל גרופ הוא מצע איכותי לחתולי בית הסופח ריחות רעים והמיועד להימכר ברשתות שיווק ובחנויות מחמד לחיות. עד כה השקיעה אורלייט בחברה סכום לא קטן של 16.8 מיליון שקל ובדוחות הרבעון השלישי היא צפויה לבצע הפחתה של 8 מיליון שקל מהשקעתה בחברה זו. ההפחתה המבוצעת בגין ההשקעה בסייקל גרופ מגיעה לאחר שרק ביולי האחרון הזרימה אורלייט לחברה בת של סייקל גרופ (סייקל גרופ אינק) 75 אלף דולר וזאת במסגרת גיוס הון של חצי מיליון דולר שביצעה החברה ואשר שיקף לסייקל גרופ שווי של מיליון דולר בלבד. אולם תמיכתה של אורלייט בחברה לא הסתכמה בהזרמת מזומנים לסייקל גרופ והיא גם החליטה במהלך השנה הנוכחית להאריך את תוקף הערבות שניתנה על ידה לסייקל גרופ במהלך 2001 בסך של 750 אלף דולר. הארכת הערבות הנה עד לדצמבר 2004.

המוצר של סייקל גרופ עשה רעש תקשורותי רב הן בשל תחום העיסוק הלא קונבנציונלי של החברה והן בשל העובדה שמאחורי החברה עומד איש עם קבלות בשווקי ההון - דוידי גילה. הנהלת החברה צפתה מכירות של כ-20 מיליון דולר כבר בשנת 2002 וגייסה סכומים של מעל ל-20 מיליון דולר לפי שווי של 40-50 מיליון דולר לפני כשנתיים אולם תוכניות לחוד ומעשים לחוד. מוצרי החברה לא התרוממו ולא נמכרו כלחצמניות חמות כפי שראשי ובעלי מניותיה קיוו כך שהחברה נאלצת להסתמך על שולחנם של בעלי המניות. מצבה של סייקל גרופ הביא את אורלייט לבצע את ההפחתה האמורה אולם זו לא ההפחתה היחידה שביצעה: כאמור,מתוך ההפחתה של 10 מיליון שקל שתבצע אורלייט בדוחותיה הקרובים רק 8 מיליון שקלים מיוחסים לחברת סייקל גרופ ו-2 מיליון שקל נוספים מיוחסים להפחתה שביצעה החברה בחברת טכנופלסט תעשיות העוסקת בייצור מוצרי פלסטיק בהזרקה. טכנופלסט מוחזקת על ידי אורלייט בכ-29%- אחזקה שהייתה רשמוה בפסריה של אורלייט לפי שווי של 4 מיליון שקל. כיום עומד שווייה הכולל של טכנופלסט בבורסה על 7 מיליון שקל בלבד כך ששווי האחזקה של אורלייט יותאם למעשה למחיר השוק של טכנופלסט ויופחת ב-2 מיליון שקל.

אורלייט תעשיות סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הפסד של 7 מיליון שקל לעומת איזון בשורה התחתונה בתקופה המקבילה אשתקד. הונה העצמי של החברה הסתכם בסוף הרבעון השני ב-139 מיליון שקל והוא מהווה 19% מסך מאזנה המאוחד של החברה. בין אחזקותיה הבולטות של החברה הנה אחזקה בשיעור של 70% מחברת איטונג, אחזקה של 100% במפעל אורלייט תעשיות מילניום העוסק בתחום ייצור ארונות סעף ומארזי תחמושת , אחזקה של 29% בטכנופלסט תעשיות וכן אחזקה של 15% בחברת סייקל גרופ.