"מעריב" לשטרום: מודעות הפרסומת של "ידיעות אחרונות" מוכיחות כי העיתון מונופול

"או ש'ידיעות אחרונות' לא אומר אמת לביה"ד להגבלים עיסקיים, או שהעיתון אינו אומר אמת לציבור קוראיו במודעות"

העיתון "מעריב" פנה אתמול (א`) לממונה על ההגבלים העיסקיים, עו"ד דרור שטרום, בתלונה כי המודעות שמפרסם העיתון "ידיעות אחרונות" על מובילותו בקרב קוראי העיתונים היומיים מוכיחות, כי ידיעות הוא מונופול בהתאם לחוק ההגבלים העיסקיים.

במכתב ששלח עו"ד צבי בר-נתן, אל הממונה בשם הוצאת מודיעין, המו"ל של העיתון מעריב, הוא טוען, כי המודעות שמפרסם לאחרונה העיתון ידיעות אחרונות שלשונן "ידיעות אחרונות - הרבה יותר קוראים מכל שאר העיתונים יחד", שמבוססות על סקר TGI האחרון, "מהוות הודאה, קבל עם ועדה כי ידיעות הינו מונופול בהתאם להוראות סעיף 26 בחוק ההגבלים העיסקיים".

עו"ד בר-נתן מזכיר עוד כי באפריל 99` הכריז הממונה על "ידיעות אחרונות" כמונפול בתחום אספקת עיתונים בשפה העברית. חודש לאחר מכן ערער ידיעות על הכרזת הממונה בבית הדין להגבלים עיסקיים, וניסה לבטל את ההכרזה, ולחלופין להורות לממונה למסור לידו את כל הנתונים ששימשו אותו לשם קבלת ההחלטה.

בר נתן מציין, כי הן בית הדין להגבלים העיסקיים והן ביהמ"ש העליון ראו בהליך זה של "ידיעות אחרונות" ערר על ההכרזה. בר-נתן אף מציין כי מידע שהגיע לידיו מצביע על כך שידיעות מתכנן להגיש ערר על ההכרזה.

למרות זאת, מציין בר-נתן, פרסם "ידיעות אחרונות" בעיתונו בימים האחרונים את המודעה אשר ממנה עולה, לטענת בר-נתן, כי ידיעות הוא מונופול.

"נסיונות ביטול ההכרזה על ידי ידיעות מצד אחד, והודעותיה לציבור מצד שני מובילים אל המסקנה הבלתי נמנעת כי אפשר ש'ידיעות אחרונות' אינה אומרת אמת לבית הדין להגבלים עיסקיים במסגרת ההליכים שבפניו, ואפשר כי פשוט אין היא אומרת אמת לציבור קוראיה במודעות", כותב בר-נתן. "כך או כך, ניכר שידיעות מדבר בשני קולות סותרים בכל הנוגע למעמדו, ומן הדין כי הממונה ייתן על כך את דעתו".