אלוני-חץ ויוצאי אמדוקס רכשו מניות ב.ס.ר אירופה בכ-50 מ' ש'

במסגרת עסקה בה מוכרת לידר את כל אחזקותיה בב.ס.ר אירופה תמורת 105 מיליון שקל

שינויים במבנה השליטה בחברת ב.ס.ר אירופה . במקום חברת לידר , המשתייכת לקבוצת שרם-פודים-קלנר , נכנסו לחברה בסוף השבוע, שני גורמים חדשים - חברת ההשקעות אלוני-חץ של נתן חץ ומוזי ורטהיים, שפעלה עד היום בעיקר בבריטניה ובצפון אמריקה וצמד יוצאי אמדוקס, מריו סגל ונחמיה למלבאום. סגל ולמלבאום יצטרפו לב.ס.ר הנדסה בגרעין השליטה בב.ס.ר אירופה וימנו דירקטור מטעמם בחברה.

בהשקעה של כ-50 מיליון שקל (25 מיליון שקל כ"א) רכשו אלוני-חץ וסגל-למלבאום מניות ואופציות של ב.ס.ר אירופה, המקנות כ-15% מהון החברה כ"א. ב.ס.ר הנדסה, שנותרה בעלת השליטה בב.ס.ר אירופה לאחר מכירת אחזקותיה של לידר, מחזיקה כ-30% מההון. ב.ס.ר הנדסה היא חברה פרטית הנשלטת ע"י נחשון קיויתי וקלמן סופרין. בעלת מניות מיעוט בב.ס.ר הנדסה היא חברת גבור ספורט, שסגל-למלבאום נמנים עם בעלי השליטה בה.

בשבוע שעבר הודיעה לידר על מכירת אחזקותיה בב.ס.ר אירופה, אחד הכוחות העולים מבין החברות הישראליות הפועלות בתחום הנדל"ן במזרח אירופה. ככל הידוע, נבעה המכירה מחילוקי דעות שהתגלעו בין בעלי ב.ס.ר אירופה לגבי המשך דרכה של החברה.

על פי ההסכם בין לידר לב.ס.ר הנדסה, מכרה לידר את אחזקותיה בב.ס.ר אירופה (מניות, אג"ח ואופציות) תמורת 105 מיליון שקל ולממש רווח נאה של כ-30 מיליון שקל. רוב המכירה, בהיקף של 80 מיליון שקל, נעשתה בעסקאות מחוץ לבורסה למספר גורמים בראשות אלוני-חץ וסגל-למלבאום.

המכירה בוצעה לפי מחיר השוק שמשקף שווי חברה של כ-200 מיליון שקל לב.ס.ר אירופה. עם השלמת מכירת המניות, הודיעה ב.ס.ר אירופה על חלוקת דיבידנד בסך 16.6 מיליון שקל.

ב.ס.ר אירופה עוסקת בייזום, בנייה והשכרת נדל"ן במזרח אירופה. בבעלות החברה 16 נכסים הרשומים בעלות מופחתת של 350 מיליון שקל. את 2004 סיימה החברה ברווח של 52 מיליון שקל, בעקבות מימוש מוצלח בסלובקיה שהניב לה רווח הון של כ-80 מיליון שקל. לחברה, שמנוהלת בידי שחר למקין, הון עצמי של 155 מיליון שקל בסוף 2004.