רשת הפארם Be מקבוצת שופרסל תחל לשווק את מותגי הבישום CK, נרסיסו, מון בלאן ואברקרומבי • מבחינת שסטוביץ מדובר באובדן מכירות לרשת הפארם השנייה בגודלה
ספקים בתחום מוצרי הצריכה עודכנו בשבוע האחרון כי Be תאחד את רוב פעילות הסחר שלה עם שופרסל • שופרסל: "פועלת ליצירת סינרגיה מירבית בין הרשתות"
ל"גלובס" נודע כי רשת Be שנרכשה לפני כשנתיים על ידי שופרסל צפויה לצמצם 6% מסניפיה במהלך 2020 • המטרה: להיפטר ממיקומים נחותים והפסדיים גם על חשבון אובדן הכנסות
ענקית קמעונות המזון רשמה ברבעון השלישי עלייה בהכנסות ובשיעורי הרווחיות, אבל בשורה התחתונה נפגעה מעלייה בהוצאות המימון, שחתכו את הרווח הנקי ב-14% ל-55 מיליון שקל
לאחרונה התקיימו מגעים עם בעלי הרשתות רמי לוי, יוחננוף, Be ושוק העיר בנוגע למכירת הסניפים • לפי הערכות, הבעלים נחום ביתן יעדיף למכור לרשת קטנה במקום למתחרה ישיר
הרשת תשלם כ-5 מיליון שקל לרקח של ישי דוידי תמורת 51% ממניות "בלה אונליין" • החברה הנרכשת זכתה במכרז של קופת-חולים לאומית למכירה מקוונת של תרופות מרשם למבוטחים • רשת Be מתכוונת להקים פלטפורמה שתשמש ערוץ שיווק לכל קופות-החולים
שינויים במטה, החלפת אסטרטגיה והפסדים של עשרות מיליוני שקלים - שנתיים לאחר רכישת ניו-פארם מידי המשביר לצרכן, שופרסל עדיין לא הצליחה לאזן את הרשת • מה תעשה ענקית השיווק הגדולה בישראל עם רשת הפארם שלה? • ניתוח
הכנסות ענקית קמעונאות המזון עלו ב-9% ביחס לרבעון המקביל ליותר מ-3.4 מיליארד שקל, אך עלייה חדה בהוצאות המימון כיווצה את הרווח הרבעוני, שהסתכם ב-48 מיליון שקל • המניה הגיבה בירידות של כ-3%-4% • המנכ"ל אברכהן: "שופרסל פרצה למספרים חדשים בהכנסות. בהתאם לתוכניות, רשת Be תבשיל לקראת סוף השנה הבאה"
הריכוזיות בשוק הפארמים עולה: לאחר שרשות התחרות התנתה את מכירת ניו-פארם לשופרסל בפיצול של תשעה סניפים מהרשת, ל"גלובס" נודע כי רשת הפארמים הגדולה בישראל, סופר-פארם, משתלטת על חלקם • זאת לאחר שרשת סמארט-פארם, שהחזיקה בסניפים, הפסיקה השנה את פעילותה
אורי וטרמן, שמנהל את רשת הדראגסטור Be, מדבר לראשונה על הקשיים ("קיבלתי אוסף חנויות, לא רשת"), על המתחרה הגדולה סופר-פארם ("יש מקום לשני השחקנים") ועל השירותים החדשים - כולל אנטיביוטיקה עד הבית
בראיון מיוחד למוסף החג "גלובס" חושף מנכ"ל Be, אורי וטרמן, את התוכניות העתידיות של הרשת בתקווה לשפר משמעותית את מעמדה ביחס להובלה בשוק הפארמים • הראיון המלא יתפרסם בסוף השבוע
ליאון קופלר לא רצה להנפיק, אבל זרועות ההשקעה של הבנקים רצו להיפגש עם הכסף • סופר-פארם מובילה את שוק הפארם, אבל התחרות מצד שופרסל ורמי לוי עשויה לפגוע • 3 הערות על עסקת הענק שבמסגרתה הפכה ג'ורג' חורש לשותף ברשת הפארם המובילה בישראל • ניתוח
ברבעון הרביעי של 2018 צנח הרווח הנקי של ענקית הקמעונאות ב-36%, ל-49 מיליון שקל • הכנסותיה השנתיות של שופרסל צמחו ב-2018 ב-8% ל-12.8 מיליארד שקל • הרווח הנקי נשחק ב-4% ל-453 מיליון שקל • המנכ"ל אברכהן: "כל עוד אין הפתעה בבורסות, אני לא רואה סיבה להעלות מחירים"
לפי בדיקת המועצה לצרכנות, פערי המחיר בין רשתות הפארם Be וסופר-פארם הצטמצמו (פער של 13% בפברואר לעומת 19% בינואר), אולם סופר-פארם עדיין יקרה יותר
ל"גלובס" נודע כי רשת הפארם המוזלת צפויה להשקיע במהלך 15 מיליון שקל • במקביל פועלת גוד פארם להגדיל את הכנסותיה גם מחוץ לפעילות הקמעונאית וצפויה להיכנס בקרוב לתחום הביטוח ומשיכת מזומן בסניפים
בשנת 2018 סיפקה שופרסל מוצרים של המותג הפרטי בהיקף המוערך ביותר מ-3 מיליארד שקל בשנה - כ-25% מהמכירות של הרשת • למעשה, רק שלוש ספקיות מוכרות בהיקפים גדולים ממנה: תנובה, שטראוס ואסם-נסטלה
אורי וטרמןאיציק אברכהןדוחות כספייםנגיף הקורונהסופר פארםקמעונאותרשתות פארםרשתות שיווקשופרסלשלומי אמיר