השנה הסוערת שידעו הצרכנים הישראליים הזרימה אלפי תלונות נגד חברות התקשורת, נגד עסקים שלא החזירו כסף כחוק, נגד חברות תיירות שאכזבו את הנופשים ונגד יצרניות המזון שהקטינו את האריזות אבל לא את המחיר
למרות החששות - בדיקת התמ"ת מגלה כי רוב הצרכנים לא ניצלו את החוק לרעה
נמאס לכם מזיכויים שנשכחו בארנק וירדו לטמיון? הצעה לתיקון חוק הגנת הצרכן שיזמה ח"כ רונית תירוש תמנע את הגבלת הזיכוי לתקופה קצרה ותחייב את הדפסתו על נייר שאינו דוהה
בחברות הסלולר הפכו את שיטת 'מצליח' לאמנות ■ בעזרת מיזם "חיסכון סלולרי" מצביע "גלובס" על מקרים שבהם לקוחות משלמים יותר מדי ללא הצדקה - ומציע דרכי התמודדות
ההופעה התבטלה בעקבות מחלת גרון קשה של סולן הלהקה סיימון לה בון ■ במקום הכרטיסים להופעה תוכלו לקבל כרטיס להופעה של רוקסט, כרטיס להופעות נוספות בפסטיבל "פיק.ניק" או החזר כספי
עפ"י סקירה של באזילה עבור "גלובס", הספקנות לגבי החוק מפנה את מקומה לשביעות-רצון, ובמועצה לצרכנות מדווחים כי רק 13% מהמתלוננים על הפרת החוק נאלצו לפנות לביהמ"ש
בעוד שחברות התעופה מיישרות קו ומעניקות החזר מלא למבטלים טיסות ליפן, לקוחות שהזמינו טיולים מאורגנים עדיין לא יודעים אם יקבלו את כספם בחזרה ■ ומה אומר החוק? זהו, שאין כזה
נבואות הזעם, שלפיהן הצרכן הישראלי יעשה שימוש לרעה בזכויות שניתנו לו, התבדו
תקלה במכשיר מזכוכית מדגם FORSTA עלולה לגרום לו להישבר באופן פתאומי תוך סכנת כוויה ■ איקאה קוראת ללקוחות להפסיק להשתמש במוצר, להחזירו ולקבל החזר כספי מלא
קוראת לחברה להשיב לצרכנים שנפגעו את עלות ההתקנה וההובלה בסך מאות שקלים ■ תמי 4: "הדרישה להחזר כספי איננה רלוונטית"
חודש וחצי אחרי כניסת החוק לתוקף, כל הרשתות שנבדקו עבור "גלובס" ע"י פרייסל השיבו לקונים את כספם - ואפילו לא דרשו דמי ביטול ■ גם הצרכן, מסתבר, לא מנצל את כוחו לרעה
אנחנו כבר לא אזרחים, לא בני אדם, בטח לא עובדים, כלום. תפקיד אחד יש לנו: לקנות
מ-H&M ועד חוק ההחזר הכספי - מספר נקודות למחשבה על השנה שחלפה
השנה החולפת היתה עמוסה חקיקה צרכנית, שלצדה גם ספגו הצרכנים מכה קשה בדמות רפורמת המים ■ וגם: הצצה לרפורמות של 2011
המועצה לצרכנות וח"כ איתן כבל נערכים לקדם את הצעת החוק ■ מדובר בפיצוי של עד 10,000 שקל ■ פיצוי כזה קיים כיום עבור שורת עבירות צרכניות שאופיין פלילי
ב-14 בדצמבר ייכנסו לתוקפן התקנות המקנות לצרכן את הזכות לבטל עסקה ולקבל את כספו חזרה - והסוחרים ובעלי העסקים הקטנים מודאגים ■ איך הם נערכים למציאות החדשה?
אל עלגני אירועיםהצעת חוקחברות תעופהחתונהטיסותכרטיסי טיסהנגיף הקורונהצ'ק איןתביעה ייצוגית