מעדני יחיעם תגדיל את מוצריה ב-20% כפיצוי לצרכנים - זאת במסגרת פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד החברה, בטענה להטעיית צרכנים בנוגע למספר מוצרים ששווקו כ"דלי-שומן"
לקוחה שרכשה רכב בחברת אוויס גילתה מיד לאחר מכן כי הייתה בו פגיעה בשלדה ■ ביהמ"ש קבע כי הלקוחה כלל לא חתמה על טופס גילוי נאות של אוויס
בתביעה נטען כי רשת רמי לוי פרסמה מבצעי הנחות על מוצרי בשר, אולם בקופה עלו אוטומטית משקלי המוצרים, כך שהלקוחות שילמו מחיר מלא ■ לוי בתגובה: התובע "חיפש" את הטעויות במטרה לנצל את כלי התביעות הייצוגיות שלא כדין
לטענת התובע, השוואה שערך בין שתי אריזות העלתה כי לא מצוין על האריזה החדשה שהמגבונים הוקטנו, כפי שדורש החוק בעת שינוי בתכולה או בגודל של מוצר - ומכאן טענתו להטעיה צרכנית
"בפלאפון אמרו לי 'את דואגת יותר מדי. זה מבצע, ללא עלות, שום שקל נוסף' - ואז חויבתי" ■ פלאפון: "הלקוחה תוכל לבטל את העסקה ולקבל את כספה בחזרה, מטעמים שירותיים ולשביעות-רצונה"
בבקשה לייצוגית, בהיקף 2.5 מיליון שקל, נטען כי אל-סבון לתינוק של ד"ר פישר - למרות ההצהרה כי הוא "ללא מרכיבים מהחי", כולל "תו הארנב" המוטבע עליו - מכיל חומר המופרש מבלוטות חלב של בע"ח כגון כבשים
חברת הסלולר מצאה שיטה חדשה לדחוף ללקוחות מוצרים - "קיט" ■ פלאפון: "מדובר באנשים בני 65; אנו מתייחסים לאנשים בגיל זה כשאנשים רלוונטיים, חדי-מחשבה ולשון"
לטענת התובע, בשורה של מקרים פרסמה הרשת הנחות על מוצרי בשר, אולם בקופה עלו אוטומטית משקלי המוצרים, כך שהלקוחות שילמו לבסוף את המחיר המלא
כך נקבע בפשרה בתביעה ייצוגית, בה נטען כי שתי הרשתות מציגות "מחירי מבצע" אחרי הנחות מפליגות על מחיר נקוב - אולם מדובר במחיר בדוי שבו המוצרים לעולם לא נמכרים, ולכן "מחיר המבצע" מטעה ■ היקף הפיצוי ללקוחות: 625 אלף שקל
נופשת מאוכזבת טוענת כי מלון אורכידאה שיווק את עצמו כמלון בדרגת 5 כוכבים, גם באופן עצמאי וגם באופן בו הוצג באתרי בוקינג.קום ואשת טורס - בשעה שמעולם לא דורג רשמית ע"י משרד התיירות
השופט: "שיטת הנתבעת היא מתן מכשירים ללקוח כביכול ללא עלות, כשמוסתר ממנו שחבילת השירות משתנה ברכיביה, ומושתלות בה 'גלולות רעל' של חיוב משמעותי בגין מכשירי 'המתנה'"
בפסק דין שניתן בתביעה ייצוגית נקבע כי ב-2007 כמיפל שיווקה בארץ קרם הקלה לנשים מניקות של אוונט שתוקפו פג או היה סמוך למועד פקיעת התוקף - והסוותה את מועד התפוגה
מאז ינואר 2015, הרשות להגנת הצרכן הטילה קנסות כנגד 800 עוסקים בגין פגיעה שיטתית וחמורה בצרכנים תוך הטעיה ■ בין היתר נרשמו הפרות בוטות במיוחד כנגד צרכנים קשישים
דוח המועצה לצרכנות לסיכום שנת 2015: מה הכי מרגיז את הצרכנים, על מה מתלוננים, ובאיזה ענף הצרכנים שהתלוננו קיבלו את ההחזרים הגבוהים ביותר?
בנוסף, במסגרת הפשרה יתוקנו שלטי מבצעים ברשת כך שיכללו קודים מלאים של המוצרים
בתביעה נטען כי החברה מכרה כרטיסי טיסה בשעות נוחות לכאורה, בשעה שידעה כי הטיסות לא יתקיימו במועדן
בוקינגהרשות להגנת הצרכןחוק הגנת הצרכןטיסותנופשסימון מחיריםעיצום כספיקנסותתביעה ייצוגיתתנובה