מבט על חוק הטכנאים, תקנות ההמתנה הטלפוניות וחוק הספאם מראה כי הדרך מכאן ועד לבשורה צרכנית אמיתית עוד ארוכה ומפותלת
מקיצור זמני ההמתנה במוקדים הטלפוניים ועד פיצוי על טיסה שעוכבה: רגע לפני פתיחת הקלפיות, "גלובס" בודק מה עשתה הכנסת הנוכחית לטובת הצרכן, עד כמה מיושמים החוקים שהעבירה, ומיהם הח"כים שחתומים על החוקים הבולטים?
קונים סלולרי? אין קשר לתעריף השיחות ובלי "חיוב-זיכוי" ■ ההחזרים הכספיים צפויים להגיע בזמן סביר ■ וגם: דוח שנתי של חיובים בבתי עסק, סימון מוצרים אורגניים ואיסור לשווק מוצר קוסמטי שנוסה על בעלי חיים
על רקע חוק המחייב פיצוי על ביטול או עיכוב בטיסה, גורמים בענף התיירות והתעופה מונים שורה של פירצות בחוק, שלטענתם מי שיסבול מהן הוא הצרכן ■ יוזם החוק, ח"כ אחמד טיבי, דווקא סבור כי החוק יעשה פלאים ■ אז מי צודק?
בנוסף אישרה הוועדה הצעה המחייבת להדביק מדבקת אחריות על מוצרי החשמל
אושרו תקנות מענה אנושי תוך 3 דקות במרכזי השירות ■ אם לא יתאפשר מענה בפרק זמן זה, יחויבו החברות לאפשר ללקוח להשאיר הודעה ולשוב אליו תוך 3 שעות
מנכ"ל אל-על: החברה לא מתקבלת לבריתות בין חברות תעופה, ולכן יכולת המענה שלה בעת שיבושים מוגבלת ■ ח"כ אחמד טיבי: "זה לא מצדיק את הפקרת הצרכן"
שינויים רגולטוריים שנועדו להקל על הצרכן עלולים בסוף לפגוע בו ■ "גלובס" חושף כיצד מעמיסות חברות הסלולר, התרופות והתעופה את העלויות הנוספות על כולנו
ההצעה של ח"כ אורי אריאל מגדירה פיצוי במקרה בו לקוח לא זוכה במהירות עקב טעות בחשבון, ומחייבת את החברה להשמיע ללקוח את הקלטת השיחות לתיעוד ההתנהלות בין הצדדים
הוראות שמחיל מהיום משרד התקשורת אמורות לתת מענה לשורת העוולות שמהן סובלים הלקוחות ■ שירותי תוכן לא יוכלו להינתן ללא הסכמה, והבטחות בע"פ יגובו בהתחייבות בכתב
ועדת הכלכלה אישרה את בקשת התמ"ת לתיקון תקנות הגנת הצרכן ■ "על משרד התמ"ת לקבוע גודל מינימלי לאותן התניות, כך שגודלן המינימלי יהיה 30% מגודל האותיות הגדולות בפרסום"
חברות הסלולר יחויבו לשמור תיעוד של בקשתו המפורשת של מנוי לקבל את השירות - ולא יהיו רשאיות לגבות תשלום עבור שירות אלא אם יש ברשותן תיעוד של בקשת המנוי לקבלו
נבואות הזעם, שלפיהן הצרכן הישראלי יעשה שימוש לרעה בזכויות שניתנו לו, התבדו
הרפורמות הצרכניות האחרונות יהפכו במהרה לאות מתה אם הצרכנים לא יעשו בהן שימוש
השנה החולפת היתה עמוסה חקיקה צרכנית, שלצדה גם ספגו הצרכנים מכה קשה בדמות רפורמת המים ■ וגם: הצצה לרפורמות של 2011
ב-14 בדצמבר ייכנסו לתוקפן התקנות המקנות לצרכן את הזכות לבטל עסקה ולקבל את כספו חזרה - והסוחרים ובעלי העסקים הקטנים מודאגים ■ איך הם נערכים למציאות החדשה?
איתן כבלהצעת חוקועדת הכלכלהחברות תעופהחקיקהטיסותפיצוייםשירות לקוחות