מצבן המשופר של קמעונאיות המזון בשנים האחרונות, הרווחים השמנים וקופות המזומנים התפוחות, מביא את בעלי השליטה בהן לפעול להרחבת עסקיהם, לרוב לתחומים משיקים
רשת השיווק הרשמה ברבעון הראשון כנסות בהיקף של 817 מיליון שקל, המשקפות גידול של 6.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ורווח תפעולי של 58 מיליון שקל, המשקף עלייה של 18.3%
בעקבות ההצלחה המסחררת של הנפקת מקס סטוק, יוחננוף תרכוש מניות של הרשת המתחרה זול סטוק לפי שווי חברה של 90 מיליון שקל • בכוונת יוחננוף להנפיק בעתיד את רשת המוצרים המוזלים לבית לפי שווי גבוה פי שלושה, אך שחזור ההצלחה של מקס סטוק עשוי להיות מאתגר בענף רווי התחרות
יוחננוף רוכשת את השליטה (50.1%) לפי שווי של כ-90 מיליון שקל • רשת זול סטוק מונה מעל ל-50 חנויות ברחבי הארץ, ולה מחזור מכירות של 71 מיליון שקל ב-2020
קבוצת יינות ביתן-מגה, השרויה בחובות, ניהלה מגעים עם הרשתות יוחננוף, ויקטורי ופרשמרקט למכירת 25 סניפים תמורת כ-400 מיליון שקל במזמן • אולם המהלך נבלם משלא הושג סכום שיאפשר להחזיר את מלוא החובות לנושים
מפסק דין שהגיע לידי גלובס עולה כי הדבר קרה בקצביות של "מעדני גורמה"
ביוחננוף מבקשים להעניק 400 אלף שקל לסמנכ”ל הסחר ולתת לו מענק "עמידה ביעדים" - למרות שלא היה לו יעד • בכרמית מבקשים לחרוג ממדיניות התגמול ולהגדיל את עלות המשכורת החודשית למנכ"ל ל–115 אלף שקל
בשעה שלמסעדות אסור בסגר למכור מזון מוכן בטייק אווי – דוכני המזון המוכן ברשתות המזון דווקא פעילים • בשעה שלחנויות הצעצועים אין היתר לפתוח ולפני ההנחיות מותר להן למכור במשלוחים בלבד – חנויות הסטוק פתוחות ומוכרות באין מפריע צעצועים ושאר מוצרים שעל החיוניות שלהם אפשרו להתווכח
רשת הסופרמרקטים זכתה בשניים מארבעת המגרשים שהוצעו למכירה במכרז של רשות מקרקעי ישראל • מחירי הזכייה גבוהים באופן משמעותי מממוצע ההצעות במכרזים
שתי רשתות המזון מציגות רבעון שלישי חזק לנוכח השפעות משבר הקורונה, כשהן ממשיכות להגדיל את ההכנסות תוך שמירה על הרווחיות, וזאת למרות שלשתיהן אין מכירות אונליין במשלוחים • שתי החברות רכשו סניפים מהרשת המתחרה יינות ביתן-מגה
רשת קמעונאות המזון הציבורית משקיעה בחברה המחזיקה בסטארט-אפ הישראלי Cust2Mate שמפתח עגלות חכמות לסופרמרקטים ללא מעבר בקופה • היקף ההשקעה מסתכם בכ-2 מיליון דולר עבור כ-7% ממניות החברה עם אופציות להגדלת ההחזקה
הוא בנחיתות טכנולוגית מול המתחרות, אין לו מערך אונליין וגם לא דריסת רגל בחנויות העירוניות, והרשת שלו לא נהנתה כמו המתחרות מפריחה בקורונה • אבל איתן יוחננוף, הבעלים של רשת יוחננוף, דבק בגישה השמרנית של הרשת ובטוח שהיא הנכונה
בסיכום 2020 צפויות רשתות המזון להציג שנת שיא, עם גידול בהכנסות המצרפיות וברווח, כשרובן מעדכנות כי גם החודשים יולי ואוגוסט לוו בצמיחה משמעותית בצריכה • הנהנות העיקריות בתקופת הקורונה הן רשתות שמפעילות חנויות שכונתיות • בעקבות הדוחות הרבעוניים
זאת, חודשים לאחר שהתפוצצה עסקה בין השתיים למכירת שני סניפים אחרים • לאחרונה חשפנו ב"גלובס" כי יינות ביתן העמידה למכירה 35 סניפים, אותם הציעה לרכישה בקבוצה או ביחידים למתחרים שונים בענף
הערב נרשמים עומסים וביקושים ערים ברשתות קמעונאות המזון ברחבי המדינה • רשת יוחננוף הודיעה כי תשאיר שלושה סניפים פתוחים לאורך כל הלילה
המכירות של קמעונאית המזון, שבשליטת משפחת יוחננוף, צמחו בשיעור של 13% במהלך הרבעון הראשון של 2020 • בכוונת הרשת להמשיך במכירות האונליין עמן החלה בצל משבר הקורונה גם ב" ימי שגרה"
איתן יוחננוףדוחות כספייםהעלאת מחיריםקמעונאותקרפוררמי לוירשת ויקטורירשתות שיווקשופרסלתיאום מחירים