בין עשרות הידיעות על סכסוכים בין הכוחות הפועלים בתחום רכש המדיה, התפנינו לעשות קצת סדר בבלגן: מה יצר את מבנה השוק? למה אורן יוניוב חובר לאדלר-חומסקי? מאיפה נובע כוחו של מקאן - ולמה כולם כל-כך עצבנים?
גם אם הממונה תטרפד את Group M, היא תצטרך לבדוק את פורמט יוניברסל מקאן
בטלוויזיה המסחרית נהנים בשבועות האחרונים מעודפי ביקוש ■ בחברות המדיה מעריכים כי מחירי זמן האוויר לפרסום עלו בכ-5% יחסית לשנה שעברה ■ אבל לא כולם חוגגים: ערוץ 10, שסובל מירידה ברייטינג, מרוויח פחות
ככל הנראה, חברות המדיה יוניון, יוניברסל מקאן וזניט מדיה לא ייקחו חלק במכרז ■ במקביל מתקיים מכרז על תקציב הפרסום של רשת האופנה גאפ, בו משתתפים גיתם BBDO, גלר-נסיס ואדלר-חומסקי&ורשבסקי
על התקציב התמודדו גם חברות המדיה יוניברסל מקאן ו-TMF בשלב ראשון רוכשת החברה את המדיה לקמפיין החדש של דן בכיכובו של חיים יבין
מרקיורי של ראובני-פרידן זכתה בתקציב לטיפול ברכש המדיה של הדגנים והמרקים, שטופל בעבר ביונייטד ולאחרונה ביוניון של אורן יוניוב שאר תקציב המדיה של יוניליוור מטופל ביוניברסל מקאן - גם היא מקבוצת IPG
הממונה על ההגבלים: מקאן וראובני אינם משרדים מתחרים, כי שניהם בבעלות אותה חברת אחזקות נציגי ראובני-פרידן כבר פנו לאמצעי המדיה בדרישה להיות חלק מהסכם העמלות ותנאי רכש המדיה של מקאן יוניברסל
מקאן יוניברסל שילמה סכום כסף מראש לערוץ 10 על זמן האוויר, בעסקה הכוללת התחייבות לרכישת זמן אוויר גם ב"אוף-פריים"
הממונה לא קיבלה את טענת מקאן וראובני לתחרותיות ביניהם מהדו"ח עולים נתונים קשים על ריכוזיות בענף רכש המדיה בטלוויזיה, וכתוצאה מכך גם משרד התקשורת והרשות השנייה התנגדו לפטור מהסדר כובל ליונייטד
בין שתי החברות התגלע סכסוך כספי סביב תשלום העמלות באחרונה הגישה מקסימדיה תביעה נגד יוניברסל מקאן, בטענה לאי-תשלום חוב בסך 5.2 מיליון שקל במסגרת הסכם הפשרה יועבר חלק מהכסף למקסימדיה
בענף מעריכים כי היקף ההוצאה לפרסום תצטמצם במחצית השנייה של 2008 בכ-8%-10% ורד ויזל-ברכה, מנכ"ל חברת המדיה מיוז: "השנה לא יהיה טרום-חג מסורתי במדיה, והווליום בפרסום יהיה חלש יותר"
אמיר וייסזיו קורןמיזוגים ורכישותמקאן תל אביבמשה ראובנימשרדי פרסוםניב חורשפרסום בטלוויזיהראובני פרידןתקציב פרסום